{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

hvordan lære han søg. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en labrador som jeg træner med hos dch.
Jeg vil gerne lære ham og søge efter ting i et felt. Men hvordan gør jeg nemmest det? Han kan sagtens søge efter godbidder, men dem skal han jo heller ikke komme tilbage til mig med.
Og hvilken ting vil være nemmest og starte med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan lære han søg.
  • #1   28. feb 2006 en bamse eller noget han er riiiiigtig glad for =)

jeg er begyndt at øve med Kaoz hjemme i stuen og siger han skal komme med plys og så får han roooooos når han gør det =)

så lægger du den i haven og beder ham finde den der og så gør du tingen mindre og mindre og sværre at finde..

håber du forstår *GG*

• #2   28. feb 2006 Ja jeg forstår godt. Det tror jeg vil prøve med ham.

• #3   28. feb 2006 Kender du til shaping/dutte næse? Det er jeg begyndt at bruge til Mille og hun har næsten aldrig kunne lave et feltsøg hvor hun fandt genstanden medmindre det var en speciel af hendes egne genstande. Med shaping lærte hun fidussen på 2-3 uger og nu kører det bare derud af. Så sent som i går lavede hun et perfekt felt og man kan se at hun elsker at arbejde i feltet. Der er virkelig arbejdsglæde, i modsætning til før, hvor hun bare dvaskede lidt rundt hist og her i feltet. Du kan skrive hvis jeg skal forklare shaping :o)

• #4   28. feb 2006 Jeg ved godt hvad shaping er. Men jeg forstår ikke helt hvordan du har lært søg med det. Jeg bruger det kun til tricks.

• #5   28. feb 2006 kisser.. det forstår jeg ikke..

hvad lærer den ved det??

forklaring, tak =D

• #6   28. feb 2006 Kisser: I DcH-programmet må hunden ikke afdække for genstandene, de skal apporteres og bringes tilbage til hundeførere :o)

• #7   28. feb 2006 Kisser: Hvilke prøver træner du ???

• #8   28. feb 2006 Kisser: Hvad mener du med at hunden ikke må opsamle genstande i feltsøget der ???

- Der er jo slet ikke feltsøg med i programmet ???

• #9   28. feb 2006 Kisser: OK - I DcH er der både sporsøg og feltsøg, og det er 2 meget forskellige øvelser.

Men hunden må da gerne samle op i IPO- og SPH-programmet ???. Stort set alle vælger bare at få hunden til at påvise (jeg selv inklusiv), da man ellers bliver trukket for alverdens ting ved genstande - tyg, løst bid, hunden går med genstanden osv osv osv.

Hunden må I IPO-programmet efter opsamling enten blive stående/siddende eller komme hen til hundeføreren med genstanden :o)

• #10   28. feb 2006 Kisser: Ifølge den kopi af brugsprøveprogrammerne der ligger på rottweilerklubbens hjemmeside, der må man :o). - I øvrigt er IPO-programmet jo internationalt, så uanset hvilken forening man stiller op i, så er reglerne da de samme.

Der står ordret (taget fra IPO I, men det samme gælder jo for øvrige klasser):
    -----------------------
    Udarbejdelse og bedømmelse af sporet:
    HF melder sig med sporklar hund ved at indtage GST og meddele dommeren sit og hundens navn, samt om hunden samler op eller påviser

... og længere nede står der så at hunden enten må stå/sidde eller komme tilbage med genstanden...

• #11   28. feb 2006 OK - men ifølge brugsprøveprogrammet side 17, så er det også tilladt at hunden samler op på sporet i begynderprøverne ;o)

• #12   28. feb 2006 Kisser: Jeg mindes heller aldrig at have set en hund i BHP/IPO/SPH der samler op ;o).

Det er jo også noget hurtigere at lære hunden at påvise genstandene, og så er det ikke noget problem med at det er ulækkert for hunden at tage genstanden i munden, hvis sporet er lagt i mudder....

• #13   9. mar 2006 Når Babett søger felt / gerningsted / spor - Apporter hun genstanden - men nu er vi også begyndt at træne i påvisning af genstanden - (pga. DNA glæder kuin for SEK I.)

Der er ikke i PH programmet endnu - men det kommer på et tidspunkt For SEK. II

Kommentér på:
hvordan lære han søg.

Annonce