{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.307 visninger | Oprettet:

Opdragelse af hvalp - chok. labrador {{forumTopicSubject}}

Har et vennepar som for 2½ uge siden hentede deres lille dejlige pølse. Det er en dkk hvalp og det er en indflytter gave fra hans stedmor da det er en aftale at når deres børn får eget hus så får de en hund fra deres eget opdræt. Ok altså hvalpen er super skøn som de nu engang er, men disse mennesker er ikke typisk hundemennesker og ikke nogen som jeg personligt ville sælge en hvalp til da de har en million projekter, meget arbejde og ikke rigtig overskuddet til en frisk hundehvalp. Nå men jeg har vikelig gjort mit til at fortælle hvad det kræver, har skrevet en hel liste med bøger om hvalpe opdragelse og har fortalt og fortalt. Har spurgt ind til træning osv. Men her forleden var jeg oppe og besøge dem med cæsar og så at da hvalpen bed i hundesnoren fik den lige en masse rap over næsen, hvilket bestemt ikke er den måde jeg ville opdrage min hvalp på. Hunden skal på udstilling og stedmoderen går efter avlsgodkendelse og skal så have den hjem og lave et kuld på den hvis den viser sig at være et godt emne, men tror altså de får den ødelagt. Jeg er rimelig konsekvent overfor min hanhund og tror de feterligner lidt, men desværre føler jeg det sådan at de er blevet magtsyge over den lille og bruger fysisk magt. Igår fik jeg en sms om at den bare pissede inde for at provokere (den er 10½ uge gammel) og måtte så bruge aftenen på at forklare at det gjorde den bestemt ikke men fordi at de ikke var opmærksomme nok og fordi det var tryggest at tisse indenfor. Hunden er hundegårdshvalp så den er ikke vant til at skulle ud hele tiden og tissen men gjorde det der hvor den nu lige var så det kræver jo lidt ekstra at få den vænnet til at skulle ud og besørge.

Åh den blev vist lidt lang.
Nå men hvad kan jeg gøre, jeg vil jo både dem og henden det bedste og det smarter mit hjerte at de har denne skønne hund efter lækre og nøje udvalgte forældre som de risikere at ødelægge totalt. Skal jeg bare væbne mig med tålmodighed og vente på det går helt galt en dag??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opdragelse af hvalp - chok. labrador
  • #1   3. aug 2009 Caesar og Baron U
    De er allerede trætte af den glade giver pga hun vil bestemme foder og aktiviteter og ønsker heller ikke at "stikke" mine venner. Vil hellere gå til hoevedet end halen.


  • #2   3. aug 2009 Jeg ville nok rådgive dem i hvordan man opdrager en hvalp. Komme med gode råd og ikke kun komme med titler på bøger hvor de kan læse om tingene hvis de er travle mennesker.
    Måske komme med råd om hvordan de kan gøre hunden renlig og hvornår de ca kan regne med at hvalpen er 100 % renlig.

    I det hele taget komme med vejledning og støtte til dem.


  • #3   3. aug 2009 Helle J
    Det gør jeg sørme også, men i starten virkede de lidt skeptiske mht mine metoder som jeg fortalte om og derfor skrev jeg en liste om hvad de skulle anskaffe sig så de fik det samme at vide "udefra".


  • #4   3. aug 2009 Altså hvis sted-moderen er opdrætter inden for DKK, forstår jeg slet ikke at hun giver en hvalp til nogen, som egentlig ikke ønsker det/har tid til det.
    Jeg ville spørge venne-parret om de virkelig ønsker denne hvalp, for ellers bør de da aflevere den tilbage i stedet for, og forklare at de ikke ønsker eller har tid til en hund lige p.t.


  • #5   3. aug 2009 Tanja J
    Jeg har også gået dem meget på klingen inden de fik hende hjem om de nu også var klar på det, men de var på ingen måder klar over hvad det kræver at få en hvalp hjem og få en skøn hund ud af det og heller ikke klar til at indrømme det nu at det er for stort et ansvar til dem, da opdrætter jokede med at de ikke kunne finde ud af at gå til træning osv...så de vil aldrig indrømme at de ikke kan.


  • #6   3. aug 2009 Mod tåber kæmper selv guderne forgæves..

    Det er da den mest åndsvage indflyttergave jeg har hørt om.. Og rystende at en (seriøs??) opdrætter giver en hvalp til nogen der egentlig ikke egner sig til det..
    Forstår godt du er fortvivlet.. Hvad stiller man lige op


  • #7   3. aug 2009 Tina og Alex N
    Ja et er at de ikke er klar over hvad det kræver, for slet ikke at snakke om hvad det kræver at "slæbe" en hund igennem til avlsgodkendelse. Den første nat de fik hende hjem gik de i seng ovenpå og lod hende være alene i stuen....hmm tror nok du kan gætte at de ikke fik søvn....så rådede jeg til at de sov på sofaen og så delvist på sofa og i soveværelset og nu sover hun alene i stuen uden problemer. Dagen efter de fik hende var hun alene første gang, de har jo bygget en lille hundegård så det går nok....ÅÅÅÅÅÅH ja. Men helt ærligt hvad kan man forvente af folk der ikke har haft hund før eller som er vant til at hunden er et dyr der står i hundegården konstant. Det er hårdt at se og opleve især fordi jeg synes denne hvalpe er skøn og jeg ser et kæmpe potentiale i hende. Opdrætteren gør det også kun for at kunne "beholde" hunden og trække kuld på den. De forstår ikke hvorfor man dog skal indhegne haven, selvom de bor lige ud til en kæmpe hovedvej og de synes det er mærkeligt at cæsar ikke siger fra overfor den når den hænger i ham med sine små sylespidse tænder. Håber virkelig at jeg kan hjælpe dem bedst muligt og må bare prøve at beherske mig når det åbenlyse ikke er så åbenlyst alligevel.


  • Knud N
    Knud N Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 6
    #8   6. aug 2009 Her er vist en opdrætter/udstiller som været ret snu. Hun har frit adgang til en avlshund, hvis den bliver god.

    Hun har åbenbart mere til overs for præmier end hunde. En hver ordentlig opdrætter sikrer sig at hun sælger den rigtige hund til den rigtige famile. Det er så ikke sket her. FØJ!!!


  • #9   9. apr 2013 Whut!? blev de sure over at den var 10 uger og pissede indenfor? vi har da haft en meget meget længere kamp om at vende ham af med det (Også fordi vi en gang i mellem har været lidt uopmærksomme og han markerer meget svagt - en runde henne ved døren og så tilbage) Han var først helt renlig da han var omring 17 uger smiley Hvilket er gammel, det ved vi godt smiley Men så blev han nødt til at have snor på fordi han hopper over hegnet og væltede en kajak ned, så blev han rimelig forsigtig med at komme ud med snor på og så blev renligheden lidt ødelagt ;(
    - Vi holder øje med ham når han er ude! især nu når han er i snor, og efter han begyndte at hoppe over "Hegnet" Vi er i gang med at lave en låge, men kan ikke sætte den i før frosten er væk - det er ikke fordi vi planlægger at han skal rende rundt i haven med snor på resten af sit liv..


Kommentér på:
Opdragelse af hvalp - chok. labrador

Annonce