{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.161 visninger | Oprettet:

Går du til træning ? {{forumTopicSubject}}

Hejsa !
Jeg kom til at tænke på hvor mange herinde der går til træning med deres hund(e).
Hvis du ikke gør, - hvorfor ikke ?
Hvis du gør,- Hvilken klub træner du i ?
Hvorfor valgte du netop den klub ?
Hvor længe regner du med at fortsætte ?
Hvor stor er din hund ?
Det sidste spørgsmål fordi jeg i min tid som træner har måttet konstatere at andelen af små hunde på træningsbanen, ikke modsvarer antallet af små hunde i samfundet. Det undrer mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går du til træning ?
  • #1   25. mar 2006 Ja, jeg går indtil videre til træning i Terrier klubben - og der er mine hunde faktisk de største*ss*
    Men jeg skifter nok klub, da jeg ikke rigtig mener at de træningsmetoder de bruger er så effektive igen.
    DCH Lindholm bliver nok mit næste sted regner jeg med.
    Jo ikke mange der vil have "min" race indefor - desværre.


  • #2   25. mar 2006 Nå ja, jeg valgte den klub, fordi jeg er medlem af DTK - og havde fået af vide den var god, og det er den nok også til små hunde, sys ikke det dur til mine.

  • #3   25. mar 2006 Træner agility

    1: Frederiksværk agilityklub.

    2: Fordi det var den eneste jeg kunne finde i nærheden hvor vi bor.

    3: Til Daisy er en gammel hund og ikke kan mere :o)

    4: Ca. 20 kg. Border collie.


  • #4   25. mar 2006 Ja, jeg går til træning - kun med min border p.t, men har tidiligere gået med mine små hunde også. Jeg træner i DcH Støvring, og har gået der i snart 9 år. Jeg valgte i sin tid den klub, fordi den lå tættest på, hvor jeg bor. Jeg har valgt at fortsætte, fordi det er en god klub med tidssvarende træningsmetoder og et godt socialt liv. Jeg regner med at fortsætte længe, og regner også med at næste hund bliver startet der.

  • #5   25. mar 2006 Ups...

    Jeg går ikke til træning (endnu), har ikke haft amstaff Baily en måned endnu og vil gerne have hun falder lidt mere til først..
    Har dog meldt mig til, men da jeg bor på den her åndsvage ø er der først hold der starter op til september.. Har meldt mig ind i DKK og skal starte der da udvalget ikke er så stort herovre. Jeg regner dog med at når jeg endelig kan komme i gang skal det fortsætte til Baily ikke længere kan tygge smør - tror aktivering er sundt!!


  • #6   25. mar 2006 jeg går ikke fordi jeg ikke kan komme meg nogen steder. jeg har snakket med noen fra en hundeklub som heder vestre toten men de holder kurs for sent og steder hvor bussen ikke går.

    så er der den hjemme som jeg riktig gjerne vill gå på men da må jeg opp kl 05.30 dagen efter for at komme i skole da der ikke går busser eller tog som passer om aftenen.

    ellers skulle jeg gjerne ha gået til trening


  • #7   25. mar 2006 jeg træner i dch i haslev med den ælste den bliver selvtrænet før træningen starter man kan jo kun gå med en hund ad gangen

  • #8   25. mar 2006 Hej Ole

    1. Vi er begyndt i DCH Hobro
    2. Fordi min kammerat's mor er der, og god omtale
    3. Jeg har betalt, så jeg er med til juni mdr. og så må vi se, hvordan det går eller har gået indtil smiley
    4. CA 5,6 kg langhåret dværggravhund smiley


  • #9   25. mar 2006 sikke noget vrøvl jeg fik skrevet den yngste træner jeg selv en times tid før jeg starter med den anden

  • #10   25. mar 2006 Babett bliver trænet i PH-programet (dansk politihundeforening).

    Har trænet i PH i 6 år - og har også trænet i Schæferhundeklubben

    Hvorlænge: Det kommer an på hunden, men jeg regner med at 6 år mere, med Babett, så skal hun på pension.
    Og så er der en ny, som skal trænes i PH programet.

    Størelse: Schæferhund 54 cm.


  • #11   25. mar 2006 Jeg træner 3 gange om ugen
    3 forskellige stede men alle under DKK . da det er den klub jeg er medlem af , og udstiller i

    1x indendørs ringtræning ( Nørresundby gym. )
    1x udendørs ringtræning ( Egense )
    1x lydighed udendørs / Ålborg ( dyrskue pladsen )

    Den ene hund er 10 md. og den anden 4½ md. og det er begge Chihuahua


  • #12   25. mar 2006 Jeg har små hunde og træner i DCH Ribe. Den klub er valgt fordi her er agilityudøvere på mit niveau,som jeg kan sparre med (kører 50 km hver vej til træning).

    Jeg har altid gået til træning med mine hunde (siden jeg fik min første hund i 90).

    Jeg starter med lydighed/grundhold inden jeg starter agilitytræning (enten selvtræning eller hold).

    Har ingen planer om at det nogensinde skal stoppe....


  • #13   25. mar 2006 Jeg træner i højby hos min dyrelæge, de har alle mulige hold. Vi startede, med hvalpe træning og nu er vi begyndt på klikkertræning.. Ved ikke hvor længe jeg bliver ved. Jeg tror så længe vi kan lære noget nyt og jeg ikke finder det kedeligt. Det er et meget blandet hold, der er alt fra taske hunde til kæmpe hunde, det synes jeg er kanon.

    Men jeg træner helt sikkert til Cosmo er mindst 1 år.


  • #14   25. mar 2006 Jeg har trænet med Nilsson i 2 1/2 år i DCH. Hele hans liv og startede der med Ally fra hvalp....

    Jeg valgte den klub pga. venner/træner....

    Er pt. stoppet pga. er meget træt af hold på over 20 hunde og forvirrende hundeejer.... Og MEGET træt over lidt kendskab til forskellige racers særpræg....

    Srørrelse-stor, meget stor

    Starter 5 april hos en ny privat træner med begge bullmastiffer. Ikke på en gang ;o))


  • #15   25. mar 2006 Hvor længe- Meget vigtigt for mig mens de vokser fysisk og psykisk. Derefter ser vi tiden an ;o))

  • #16   25. mar 2006 Mette P > Hvad er dog det for en træner*ss*

  • #18   25. mar 2006 Jeg træner i DcH Køge.

    Har gået der siden jeg fik Luna. Hvis vi ikke rykker op i år, skifter jeg nok til retrieverklubben, for at lære noget nyt.

    Vi starter også op til agility i morgen.. Også i Dch Køge.

    Luna er en labrador og vejer pt 28 kg


  • #19   25. mar 2006 Jeniki- hvad mener du, søde ????

  • #20   25. mar 2006 Ja træner agility og er agilitytræner i DcH Kolding :o)

  • #21   25. mar 2006 Jeg træner hos Merethe Børgart ved Bårse/Præstø...

    Har jeg tænkt mig at gøre i lang tid frem - hvor længe ved jeg ikke - men så længe Ozzy ikke er 100% på - træner jeg i hvert fald der - ellers træner vi der hjemme 30 min om dagen - nogen dage mere end andre.

    Valgte træning hos Merethe Børgart fordi hun træner på en lidt anden måde end så mange andre klubber osv.

    Min hund er stor 65 kg (Grand danois på 1 år)


  • #22   25. mar 2006 Jeg træner i DcH i Køge. Boede i nærheden da jeg begyndte der for snart 12 år siden. Træner med en dansk svensk gårdhund. Agility. Bliver ved til hundens lyst forsvinder eller hendes helbred siger stop. Ikke før.
    Det sidste du skriver kan jeg ikke genkende. Ved sidste indskrivning havde vi rekord stor tilmelding. Vi mangler desperat trænere hos os.


  • #23   25. mar 2006 Hvis du gør,- Hvilken klub træner du i ?
    Hvorfor valgte du netop den klub ?
    Hvor længe regner du med at fortsætte ?
    Hvor stor er din hund ?


    Træner i Herfølge Jagtforening og senere på året i Ballerup jagtforening.
    Herfølge, fordi de havde hvalpehold da jeg havde brug for det, samt er blevet stedet anbefalet ! God træner ! Og Ballerup fordi de er en jagtforening, som har specialiceret sig i hundetræning. God og kvalificeret træning.

    I foreningsregi vil jeg nok fortsætte med træning, de næste 2-4 år frem. Senere og nu vil jeg med sikkerhed samles med nogle stykker og træne så længe hunden er i vigør !

    Privat.. Jammen der træner jeg, i en eller anden form hver dag

    Stor jagthund (Weimaraner)


  • #24   25. mar 2006 hejsa

    Ja da vi går til træning... Det er ringtræning vi er til hver onsdag, da vi er udstilling interesseret, det gør vi hos ddk, fordi der er opdrætteren også, og hun hjælper os meget, da jeg er nybegynder



  • #25   27. mar 2006 Jamen jeg træner redningshundetræning, har gjort det i snart 10 år, så nu er det bare en livsstil.

    Knus C


  • Kaja Engelhard L
    Kaja Engelhard L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Svar: 2
    #26   11. apr 2006 Hej.

    Jeg går til træning i Dansk Retriever Klub, med min Golden.

    Jeg forsatte med at træne efter hvalptræning, da jeg blev bidt af det. Målet er at komme i vinder klassen med hende næste år.


Kommentér på:
Går du til træning ?

Annonce