{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
631 visninger | Oprettet:

kontakt øvelser ??? {{forumTopicSubject}}

vi skal træne kontakt øvelser øjnkonkakt og at reagere på sit navn til nedste træning..
er der nogen af jer der har godt råd eller links..
Vi skulle ha hvalpene i bilerne da de forklarede men jeg skulle lige ha min mand til at komme med bilen så jeg fik aldrig nogle tips
:0(
håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kontakt øvelser ???
  • #1   15. feb 2010 Vi brugte meget en på hvalpe holdet hvor vi viste hunden at vi havde en godbid i hver hånd, og så skulle vi strække dem ud til hver side og så når hunden lavede øjenkontakt fik den en godbid (:

  • #2   15. feb 2010 Du belønner bare hunden hver eneste gang den tager kontakt til dig. og så kan du udvide den til at få hunden til at sitte foran dig og så belønne den hver gang den kigger på dig. Man kan også starte med at tage en godbid op foran øjnene, så kigger den automatisk på dig.

  • #3   15. feb 2010 Det er jo at stimulere hunden til at tage øjenkontakt.

    Jeg selv foretrækker at man indlære det hos hunden UDEN guffer i hånden, bare i lommen. At strække armene med gufferne mener jeg er et par skridt længere fremme ;o)

    Det eneste du skal gøre er, at give hunden en guf hver gang den kigger dig i øjnene. Til at starte med er det et mikrosekund, så du skal være hurtig.
    Og så skal tiden udvides.
    Sørge endelig for ikke at have noget i hænderne, da hunden ellers vil kigge på dem.
    Føl dig heller ikke fristet til at tage hænderne ind foran dig - det giver også hunden tendens til at kigge på dem.

    Så hænderne ned langs siden, guffer i lommen. Hunden kigger, du tager hurtigt i en guf og belønner.

    Det kan gøres på hvert et sted til hver en tid, og du kan stimulere det hjemme hver gang hunden selvstændigt tager kontakt. Hav altid guf i lommen.

    Og bruger du så klikker, så kan du speede processen lidt op, fordi man belønner mere nøjagtigt.


  • #4   15. feb 2010 ja jeg nåede lige at høre noget med at føre den til sin ejen mund for at fange øjnkontakten jeg må jo bare prøve
    men skriv endelig med råd :0)


  • #5   15. feb 2010 Jeg selv synes det er dobbeltarbejde det med at føre en godbid til mund eller øjne - for det skal aflæres igen.

    Så hellere tage tyrene ved hornene og så få det indlært rigtigt fra starten.


  • #6   15. feb 2010 CH
    jeg tror du har rat det er ikke i mine øjne han kikker det er på godbiden eller hænderne så jeg prøver det du skriver
    1000 tak for en detalieret forklaring det er dejligt
    så er det jo bare med at komme igang..
    det med hans navn så får han guffer hver gang han reagere på navnet men skal han også kikke i øjnene der så ???


  • #7   15. feb 2010 Det er jo egentlig to forskellige øvelser, så jeg ville holde dem adskilt.

    Dog ville jeg gerne driste mig til at benytte mig af en lille lyd for at få hunden til at tage kontakt, indtil den har fundet ud af, at det giver gevinst - så gør den det selv.

    At bruge hans navn kan du gøre når du laver indkaldstræning. Hvis han eksempelvis er på vej mod dig, så kalder du hans navn og belønner når han kommer helt hen.
    På den måde lærer han både navnet og at det er fantastisk at komme til dig.
    Det er om at udnytte hundens egne initiativer til at lære dem det, vi har brug for ;o)


  • #8   15. feb 2010 ja det har du rat i det er to forskællige øvelser jeg må skilde det ad.. Han er også godt til det her hjemme
    men på træningsbanen var det så meget andet at jeg hade svært ved at få hans kontakt men det var jo også første gang så det hele var nyt og så er han kun 12 uger, men det skal jo læres :0)


  • #9   15. feb 2010 Det er bare om at gå til den ;o)

  • #10   15. feb 2010 Ja han skulle gerne have lært en masse til på søndeg hi hi
    tak for gode råd


Kommentér på:
kontakt øvelser ???

Annonce