{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Kontakt øvelser {{forumTopicSubject}}

Halløjsa

Jeg har en schæferblanding på 14 måneder, som jeg godt kunne bruge nogle kontakt øvelser til.
Og ja, jeg har gået til træning med ham og skal begynde igen til august, men vil gerne træne med ham imellemtiden også smiley

Det er sådan at når jeg beder ham om at komme på plads og andre øvelser, vil jeg gerne at han har kontakt til mig og det har han slet ikke. Det går nogle gang ok, når vi træner i haven, men når jeg går ned i parken og træner -. er der slet ikke nogen forbindelse til ham, han høre igenting og slet ikke interesseret i godbidden.

Jeg har prøvet det med at putte godbidden i munden, og så har jeg prøvet at strække armene ud til siden, og når han så kigger på mig, roser jeg ham.

Har i nogle gode øvelser? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontakt øvelser
  • #1   27. jun 2010 lig en godbid på en lille dåse så han ser den, gå rundt med ham, og når han ser på dig, så giv ham lov at tage godbidden.

    Men ellers den med at holde noget godt i hånden og så kalde på ham, og så når han ser på dig så giv ham godbidden har nu fungeret ok for mig.


  • #2   27. jun 2010 Du skal finde det, han gerne vil arbejde for. Det er det allerførste skridt.

    Det næste skridt er utallige gentagelser af belønning for øjenkontakt. Og her mener jeg utallige og på alle tidspunkter.

    Når han ikke vil tage kontakt til dig når der er afledning er det fordi han ikke synes det er interessant nok - eller at andet er mere interessant. Og det vil sige, at du skal skrue op for belønningens kvalitet.

    Hvis han har udpræget schæfer i sig, så vil en bold være lykken..


  • #3   27. jun 2010 Han er halv schæfer og har prøvet det med bolden, det gider han ikke. Jeg synes også at jeg prøver at gøre det vældig interessant, men det er åbenbart ikke nok, he he smiley

  • #5   27. jun 2010 Hvad gør du med den bold?

  • #6   27. jun 2010 Kender ikke til 4-kløveret og jeg vil da lige kigge efter den bog.

    CH - Jeg kaster den ned i jorden og siger dygtig. Han tog den også de første par gange, men så blev det åbenbart kedeligt smiley Skal jeg gøre noget andet med bolden?


  • #7   27. jun 2010 Ja, der skal gang i den.. ;o)

    Skaf dig en bold med snor i, og lav en masse jagtlege med den... Og når han fanger bolden, så lav trækkelege (ikke ruskelege). Lad ham vinde den en masse...

    Så bliver han superglad for bolden...

    Når man bare smider den, mister hunden interessen, der skal være liv i ;o)


  • #9   28. jun 2010 Okay, det vil jeg da lige kigge på. Skal jeg så skifte bolden ud med godbidderne? smiley

Kommentér på:
Kontakt øvelser

Annonce