{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.397 visninger | Oprettet:

kontakt øvelser?? {{forumTopicSubject}}

hey smiley

ville lige høre om der er nogle der har nogle gode forslag til kontakt øvelser med sin hund...?

for vores er ikke skide god til at koncentrere sig om os når vi går tur med hende og gerne vil have hendes kontakt...

så kom hid med nogle øvelser smiley

en klog kvinde sagde en gang til os at man kan ikke lære sin hund noget før kontakten er der..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kontakt øvelser??
  • #1   16. sep 2011 jeg bruger en meget nem en... kig.. i indlæringen siger jeg kig, og så snart vi har øjn kontakt, falder der en godbid.

    det er rigtigt at du ikke kan samarbejde med en hund der ikke har kontakt. når de blir ældre og man træner AG, hyrdning osv så kan man også have kontakt med hørelsen


  • #2   16. sep 2011 Jeg bruger samme øvelse som trine... jeg bruger dog hundens navn i stedet (og har så "her" som indkald...) Jeg trækker også tiden ud indtil hunden har kontakt med mig i rimeligt lang tid. smiley Held og lykke.

  • #3   16. sep 2011 Vi siger ingenting - men venter bare på at hunden i et splitsekund kigger. Og så er det om at belønne præcist, gerne ved hjælp af klikker.

    Hunden får belønning for dette i alle mulige tænkelige situationer, hvilket gør, at den altid som det første tilbyder netop den adfærd.

    Det skaber en god kontakt - ligesom jeg synes at det at lege med hunden tæt omkring sig selv på en måde, der opbygger hundens selvtillid er noget, der styrker kontakten.


  • #4   16. sep 2011 vi har lige lært kontakt øvelsen til hundetræning, når vi træner den foregår det ved at vise hunden en godbid, tage den op til hagen, sige dens navn og når den kigger op får den self godbiden. men det er vigtigt at du ikke læner dig forover når du gør det, så hellere sætte dig på hug...

  • #5   16. sep 2011 Jeg må nok indrømme, at jeg har så svært ved at se formålet med at holde en godbid op til ansigtet, når det man ønsker er, at den kigger i øjnene. Jeg ved, at der er rigtig mange der gør det - men det er lidt af en omvej, når man ligeså godt kan starte med at belønne den for at kigge det rigtige sted hen ;o)

    Øvelsen bliver ikke sværere af, at man ikke holder en godbid op til ansigtet - bare lidt mere omfattende :o)


  • #6   16. sep 2011 Jeg erklærer mig enig med CH. I længden tror jeg ikke det er hverken hurtigere eller lettere, for der kommer en dag, hvor hunden skal vænnes af med godbidshånden.

  • #7   17. sep 2011 *CH* - : chanel er min 1. hund, og 1. gang jeg er til hundetræning ( lydighed begynder..), så kan ikke vide andet end jeg får lært :o)

  • #9   25. sep 2011 Men jeg har en hund, jeg normalt har en rigtig fin kontakt med, vi går til agility, hundetræning og tager på udstillinger.

    Men nogle gange når jeg er til udstilling, eller her som i dag,(den værste) til min første rally prøve, så stikker han snuden i jorden og sætter bagbenen i, så jeg måtte nærmest trække ham banen rundt.

    Hvordan får man trænet en god kontakt ind der?? det er de nye steder med mange nye dufte der trækker mere end mig smiley også er han jo bare hanhund (møg irriterende)Men er de rnogle der har nogle gode råd???? smiley


Kommentér på:
kontakt øvelser??

Annonce