1.004 visninger
|
Oprettet:

9. aug 2007 Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 105 Svar: 4.006
Ressource-forsvar {{forumTopicSubject}}
Er der nogen, der har erfaringer med, om ekstremt ressource-forsvar kan trænes væk...? Og hvordan?
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.789
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 105 Svar: 4.006
1. Freja er madaggressiv og har ved begge de andre hunde i huset ville bestemme om de må komme i køkkenet. Det har givet sig uslag i, at hun farer i flæsket på dem, hvis de bevægede sig derud... Det har vi så løst ved at sætte en babylåge op, så ingen hunde har ret til at komme i køkkenet... Fodringen herhjemme foregår på den måde, at alle hunde bliver tildelt en plads i stuen, hvorefter vi kommer med deres skåle. Når man har tømt sin skål, sætter man sig på sin mås og bliver siddende der indtil der bliver sagt "fri"... Så den del er egentlig uproblematisk nu... ;o)
2. Da vi var til hundetræning i lørdags, var min kæreste med. Da kæresten snakkede med en af de andre hunde, for Freja lige i flæsket på den anden hund.
3. Vi kan ikke have legesager liggende fremme til vores hunde, da Freja mener, at hun ejer det hele. Hun kan godt reservere et stykke legetøj, som ligger i den anden ende af stuen. Og ve den af de små hunde herhjemme, som tillader sig at gå til det stykke...
aug 2008
Den episode med kæresten, fløj hun umotiveret i en anden hund fordi han snakkede med den??
Det jo tydeligt at hun vogter, men helt konkret hvad man jan gøre ved det.. Hmm jeg ville råde dig til enten at sende en mail eller ringe til min underviser i hunde adfærd. det koster intet at tage kontakt til dem, men måske de bedre kan hjælpe dig i den rigtige retning:-)
aug 2007
Ja, hendes forsøg på, at markere overfor den fremmede hund var helt umotiveret. Altså bortset fra, at kæresten snakkede med den... :o(
Hun plejer ellers at være ret ligeglad med de andre hunde til træning. Bare de holder sig fra hende (altså de dominerende tæver).
jul 2006
Følger: 21 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 16 Svar: 350
Jeg tror ikke det er noget der som sådan kan trænes væk. Det er altid noget der ligger mere eller mindre latent i nogle hunde.
Men når de ikke bliver sat i situationer hvor de skal passe på, tror jeg det måske træder mere og mere i baggrunden, synes ikke vores er så slem til det mere. Nu kan de stå i hver deres ende af køkkenet når der laves mad til dem.
aug 2007
Situationen omkring træningen i lørdags blev jeg selv noget overrasket over. Hun plejer ALDRIG at reagere voldsomt overfor fremmede hunde, medmindre de prøver at dominere hende. Men jeg har hele tiden vidst, at hun er en tante, så hun leger aldrig med fremmede hunde og kommer formentlig heller aldrig til det...
aug 2007
aug 2008
aug 2007
Ressource-forsvar