{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bider andre dyr..
  • #1   6. mar 2010 At en hvalp bider en voksen hund i halsen er fuldstændig normalt. Det er noget den ældre hund selv skal styre - på den måde lærer den lille hundesprog og at tolke, hvornår den når en grænse.

    Når den er hvalp får den MEGET lang line af den voksne hund, men det regulerer sig, når den bliver ældre.

    Den skal naturligvis ikke bide i katten, så den skal altid have en mulighed for at komme væk.
    Fjern hunden fra katten, når det sker.


  • #2   6. mar 2010 Ja vores hvalp bider også meget i halsen, men de bider jo ikke aggressivt.. Det er jo kun i leg, og bliver det ved et uheld for voldsomt skal den store/ældre nok selv sige til og sætte hvalpen på plads... Så det tror jeg heller ikke i behøver spekulere over når det angår hundene....

  • #3   6. mar 2010 De store/gamle hunde giver ofte de små meget lang line... Mine forældres hund gør det også med vores hvalp og hun går ofte og småbrummer lidt, men hun gør ham ikke noget når han bider hende... MEN kommer han til at bide for hårdt eller er hun for træt eller spiser eller noget SÅ får han at vide han skal gå væk... Hun bider ud efter ham, altså ikke så hun får fat, men for at markere at her går han altså over grænsen.... De voksne hunde er jo ikke dumme, så de skal såmænd nok selv sige til hvis det bliver for meget...
    Desuden skal de små jo lære hundesproget og det gør de ikke hvis I hele tiden fjerner dem fra de store så snart de laver den mindste ting, for så når den store jo ikke selv at sige fra....


  • #4   6. mar 2010 Mikala:

    Hvis det nærmer sig "chikane" fra hvalpen, så plejer jeg altså at gribe ind. Jeg afleder og finder noget spændende legetøj istedet.

    Jeg havde faktisk også regnet med at Lotus ville begynde at reagere, når Kaidos hvalpepas var udløbet, men underligt nok kan Kaido stadig trække afsted med Lotus, hvis Lotus ligger på ryggen. Men bliver det for slemt, brummer Lotus bare en gang og så er det overstået.


  • #5   6. mar 2010 Mikala:
    Det kan se lidt voldsomt ud, ja, men egentlig ved vi jo ikke om den store faktisk kan lide det... Det kan jo være han/hun egentlig synes det er meget sjovt at hvalpen sådan leger på ham/hende... selvom det lyder underligt, men vi ved det jo ikke... Og jeg synes også det er synd at stoppe legen hvis de faktisk hygger sig...
    Bare et eksempel: Jeg går til træning med nogle som har en lille pelstot og seriøst, de går omkring den med åbne arme og beskytter den HELE TIDEN... Den får slet ikke lov at komme tæt på de andre hunde, og det synes jeg jo er katastrofalt...
    Jeg ved godt I ikke er sådan, men ville bare lige nævne det hehe... Den stakkels hund lærer jo aldrig at lege med andre hunde...

    Nu siger du at dens tore hiver i den lille når han får for meget... Det er måske hans måde at sige stop på... Og ja det er måske lidt synd for hvalpen, men det er jo den måde den lærer på....

    Som Mette siger skal man selvfølgelig gribe ind hvis det bliver for aggressivt og chikanerende, men jeg synes personligt man skal give dem plads til selv at finde ud af det indbyrdes.... Tror jeg umiddelbart de lærer mest af.... smiley


  • #6   6. mar 2010 Det er jeg glad for at høre.. Det virker så voldsomt når den lille bare bliver ved at bide den store i halsen og vi har været lidt bekymrede for om det var noget hun kunne finde på at blive ved med. For hun kan jo nemt slå sådan en kat ihjel hvis hun får lov..

  • #7   6. mar 2010 det ser ofte meget værre ud end det er. så længe der ikke er nogen der piver eller hyler, så gør det rent faktisk ikke ondt på dem, selvom man umuligt kan tro det. men som de andre siger - katten skal helt sikkert have mulighed for at gå væk. den store hund skal nok sige fra, og det respekterer en hvalp sjovt nok væsentligt mere end hvis vi siger fra på vegne af den store.

  • #8   6. mar 2010 ok - så ville jeg nok helt bestemt "forsvare" kattene. sig meget bestemt NEJ og løft katten væk. så må hun vente med at lege med dem til hun er blevet lidt ældre og kan "styre" sig smiley

  • #9   6. mar 2010 Grammy kører stadig hvalpepas i en alder af 14 mdr.. jeg blander mig ikke,så længe de "store" styrer hende med et brum.. Mine hunde kan lyde og se ud,som rene monstre,når de leger fuld skru..

    Kan høre med det samme.når de slår over i alvor og tiden er til,at jeg bryder dem,med et "slut".. Så går der lidt og de leger igen.. Mine ligger med et års mellemrum og derfor er der ind imellem konflikt Zeuz og Chanti imellem,men ikke værre end de er til at stoppe igen

    Hvad kattene angår,ville jeg bryde med det samme og lære hunden,at man omgåes katte,men man tumler dem ikke


  • #10   6. mar 2010 Tina og Stine..
    Vi blander os også med det samme hun går på kattene, Tilgengæld roser vi hende når hun ligger tæt på dem uden at gøre noget.. F.eks idag sad jeg (Maria) i sofaen med en kat på det ene ben og Nina på det andet og der var ingenting..


  • #11   6. mar 2010 Jamen, hvis hvalpen er efter katten bør man så fjerne katten eller hunden?

    Jeg ville jo mene at man skal fjerne hunden, hvis det er den, som opsøger katten? Men jeg har aldrig haft de problemer, så jeg ved det ikke.


  • #13   9. mar 2010 HL: Det gør vi også.. Har ikke oplevet det men hørt om hvad der kan ske hvis kattene kradser hun og rammer forkert så er altid hurtig til at få Nina væk inden der sker noget..

Kommentér på:
Bider andre dyr..

Annonce