{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.318 visninger | Oprettet:

At lære hunden hvor grunden går til? {{forumTopicSubject}}

Vi bor i en stor villa med en ok stor have.. den er ikke indhegnet og der er åbent ind til naboerne, dog er der lidt hæk og nogensteder lidt hegn der adskiller, men det er stadig muligt for vores hvalp at løbe ind til naboerne.
Vi har desuden en bygning mere i bunden af haven hvor det også er muligt at løbe ind til nogle naboer bagved, hvis man ikke holder øje med ham.

Vi vil gerne lære ham hvor til han må gå, så vi ikke behøver have ham i snor derude..
Lige pt fokuserer vi meget på at lære ham at komme når man kalder, med masser af godbider klar ;).

Men er der nogen der har nogle gode tips til hvordan man lærer ham at han ikke må gå længere ind til et vis sted??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At lære hunden hvor grunden går til?
  • #1   17. maj 2010 Jeg har godt set at det er lykkes for nogen at lære hunden at blive indenfor et usynligt hegn....

Og jeg kan ikke regne ud, hvordan de har lært dem det, medmindre det indebærer noget massiv ubehag a la strøm eller godt med skideballer...

Så jeg er med på en lytter - selvom jeg til hver en tid foretrækker at sætte hegn op, der jo spærrer 100% - også for hunde udefra.

• #2   17. maj 2010 Jeg var for en halv time siden ude at gå med Shadow ved kvarterhuset/boldbanerne hvor vi plejer at tage ham, vi mødte en mand og hans hund vi kom i snak med... Han sagde at han havde lært sin hund det, og at han sagtens kunne sidde ved pcen indenfor og have hunden gående og passede sig selv og kom ind engang imellem..
    Fik desværre ikke spurgt ham, men han sagde det bare galt om at komme igang med træning til det mens Shadow var så lille.. Og det kunne jo være genialt hvis det kunne lykkedes :).

• #3   17. maj 2010 Det ville jeg ALDRIG turde, må jeg indrømme. Ligegyldigt hvor meget I træner det, tror jeg ikke, det vil kunne få ham til at ignorere en løbsk tæve i nærområdet, når han først bliver kønsmoden.

• #4   17. maj 2010 jeg har ikke hegn om min grund, og IKKE strøm, og giver IKKE skideballer, så gider de jo ikke være her!!

Det er med NEEEJ, og JAEEE, tusinde gange. og ude i staren enten allene eller sammen med en "gammel" hund. , aldrig 2 hvalpe/unghunde ude sammen. jeg har 8 hunde. der alle render løse, men har også et godt samarbejde med naboen, så der bliver sagt "gå hjem" hvis de kommer over i nærheden af dem.Ikke noget med at bære dem tilbage.
    jeg kan stole 99% på mine hunde, de gamle 99,9%

• #5   17. maj 2010 Det skal lige nævnes at det er planen haven skal hegnes ind til sommer uanset hvad smiley

• #6   17. maj 2010 Nej hver gang hunden stikker næsen for langt fren , jaaaa når den trækker snuden til sig igen. Bliv ved ,bliv ved ,bliv ved. Men det kræver fuld opmærksomhed på hunden , hver gang den er ude til den ved hvor grænsen går.
    Brug evt en lang tøjsnor i starten så den forhindres i og nå hele vejen igemmen hækken.

• #8   17. maj 2010 Tak for rådene.. jeg vil bruge eftermiddagen i haven med kæresten på at prøve lidt af det af smiley

• #10   17. maj 2010 min lærte de med kantstenen at man ikke må gå over uden tilladelse, det har gjort at hun bliver på grunden selv om der kommer en hund forbi.. og der kun en streg men hun kan også gå løs på fortovet hvor der kommer en hund på anden side uden at løbe der over men det har taget mig 2 år at lære hende det, hun er bare en hund af sind, hvis vi satte en snor op ville hun ikke gå over den, men det gør du meget triks med hvor den må være også inde i huset og når i er på tur... me det kan lade sig gøre. og hvis han er på vej i gemmen hækken så det frem med vandpistolen smiley

• #11   17. maj 2010 CH. Her har vi ikke brugt vold eller andet ubehageligt med Tyson går meget meget sjældent udenfor havelågen selv om det står åben og hans bold evt. ligger udenfor. Mærkeligt nok for han er meget glad for bolde, ja faktisk boldidiot. Vi har kun sagt KAN DU SÅ KOMME HJEM og peget på matriklen når han har bevæget sig udenfor

• #12   17. maj 2010 Vi har så heller ikke oplevet at Cassius nogensinde er gået hjemmefra - heller ikke selvom han kunne. Han er altid blevet på grunden af uvisse årsager. Det er ikke noget, vi har trænet ham til.

Men jeg ville aldrig forlade mig på det, det må jeg indrømme - og jeg ville aldrig turde lade den mulighed være åben, at andre hunde kunne komme ind til ham på hans grund. Det ville der kunne komme noget rigtig skidt ud af.

• #13   17. maj 2010 Hmmmm... Gad vide, om der er lidt tilfældigheder indover?

At mange af de hunde, hvor det lykkes at få den til at blive indenfor matriklen mest handler om, at det er hundens eget valg?

Er der nogen, der kender nogen, der har eller har haft flere hunde, der kunne?

• #14   17. maj 2010 Ja, Ginny og Lunte. Jeg har jagtet en Chow chow ud over markerne. Vi passede denne hund, og den stak af for mig. Komme når jeg kaldte gad dyret ikke, men stak i løb ud over markerne. Jeg efter, og glemt var Ginny og Lunte. 1/2 time senere kom jeg tilbage og hvem stod ved fortovskanten og ventede. Lunte og Ginny.
    De var begge trænede i og blive men jeg havde godt nok ikke forventet af de i den situation, hvor jeg løb væk i stress.

• #16   17. maj 2010 Jeg skriver jo ikke noget om, at det er dårligt - tværtimod synes jeg da det er en gave...

Min hund ville dog aldrig blive på matriklen af sig selv, hvis jeg gik ud fra den ;o)

• #17   17. maj 2010 Vi er flyttet på landet for nyligt og mange her ude har hund sådan de sidder i indkørslen du til trafikered vej osv det er vildt de ikke går

Men jeg vil så sige at ved 3 af de gårde vi kommer forbi når vi går tur er der oså løse hunde og jeg har fler gange haft en klump i halsen når de sidder der og knurrer af mig og min lille hvalp den anden dag begynde den ene ligesom at kravle langs jorden som en kat linge inden den angriber
    det er så ubehageligt så plis køb et hegn
    der er også løbetid og han han hunde osv det er bare ikke sjovt når der ikke er nogen mennesker at se på grunden man kan jo ikke komme hurtigt nok forbi

Kommentér på:
At lære hunden hvor grunden går til?

Annonce