Leg/komme med legetøj?? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen...
Mig og min kæsteste har den dejligste Amstaff, han kan alt hvad vi vil have han skal kunne og det kan han nu også som han skal kunne det... Men der er en ting vi har tænkt på kunne være sjovt han lige kunne også, når man kaster noget legetøj at han så kommer og smider det hvergang ved vores føder og venter spændt på vi kaster det igen... Har i nogen små smarte fif omkring det? hvordan man måske kunne lære ham det, vi ved skam godt hvordan og sådan men nu har jeg aldrig spurgt om noget herinde før og tænkte i måske havde et smart fif til lige netop det..??
..
Tusind tak..
Mvh Steffen og Charlotte..
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Vi har "desværre" lært vores det, og det var da skide sjovt i starten, men nu står vi så med en hund som KONSTANT kommer med legetøj og vil lege.
Vi har brugt ca. et år på at få hende vendt til at det er os der bestemmer hvornår der skal leges - og ikke hende.
Hun har været en pinsel når vi havde gæster, men det hjælper da heldigvis på det nu...
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 19
Det kunne jeg godt forstille mig og har også de tanker for ved hvordan andres hunde kan være med det der.. Men han ved godt hvornår vi vil lege og han leger skam også fint selv der er ikke noget og når han render rundt ved os med legetøj sådan bare for at hentyde en smule til at vi godt må tage det og kaste det afsted så hvis det er træls lige i den situation så sender vi ham bare væk og så leger han bare selv.. Men det er nu bare når man står udenfor fx, og så kaster et eller andet stykke legetøj kunne det da være hyggeligt nok eller sjovt nok at kunne lege "sammen" med ham ved at kaste en genstand og han så fint kommer med den igen, fx finder en bestemt genstand eller noget... Håber du forstår..
Mvh
maj 2007
Jeg vil så sige, at den nemmeste måde at lære den at komme med det du kaster (Hvis det altså ikke skal ende ud i en "rigtig" apportering hvor hunden kommer på plads med apporten) er at have 2 stykker legetøj/bold eller lignende.
Du kaster de ene, og leger "lalle-glad" når han har taget det i munden for at lokke ham hen til dig med det. Så snart han er henne ved dig kaster du det andet, hvilket gerne skulle resultere i at han slipper det første og løber efter det andet - Efter et stykke tid, vil han automatist slippe det han hentede, og du kan begyndet at kaste det i stedet for noget andet :o)
jul 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 6 Emner: 162 Svar: 1.328
maj 2007
apr 2009
Men fin lille fiks idé med det der..
apr 2009
Mvh Steffen
jan 2010
Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 525
Men jeg kan ik få min gumpe-tunge vuf til det. Det med at hente og bringe gider hun kun 2 gange måske, så er det ik sjovt mere. Så i må ikke blive skuffet hvis han ik gider.
maj 2007
apr 2009
Tak for det allesammen .. vi prøver..
Leg/komme med legetøj??