3.475 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

alene hjemme træning. alene hjemme træning.

Jeg er ved at træne min lille shih tzu til at være alene hjemme.
han har en gang i dag været alene hjemme i 1 minut, hvor jeg gik ud og stod rundt om hjørnet så jeg kunne høre ham, og han pev med det samme jeg lukkede døren nærmest.
hvor mange gange kan jeg gøre det i dag?
og hvor lang tid har i oplevet at det har taget før jeg kan tage afsted som normalt i på arbejde og sådan. jeg har ferie i 2 uger nemlig..

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 480 kr.
  • Forhave og baghave 1.100 kr.
  • Vvs til installation af opvaskemaskine 800 kr.
  • Diverse håndværksopgaver 2.200 kr.
  • Køb og udskiftning af batteri på bil 1.100 kr.
  • Fjern asbest tag 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  alene hjemme træning.
  • #1   25. okt 2010 Hvordan og hvornår gik du fra ham?
    Det er vigtigt at de første gange at hvalpen er træt og føler sig tryg, f.eks. at den ligger i sin kurv og får et gnaveben med leverpostej i f.eks.
    Jeg linker lige et en dvd hvor der også er et stykke om alene hjemme træning
    http://dansk-kennel-klub.dk/DVD-2

• #2   25. okt 2010 Du skal ca. 20 min ind i filmen

• #3   25. okt 2010 tak. nu har jeg lige set filmen, dog siger den ikke om jeg kan gøre det flere gange på en dag..
    vi har dog et lille problem i dag, da min datter og jeg går til gymnastik. det er ca 5 kvarter jeg er væk, og det er synd for min datter hvis jeg skal aflyse det pga Lui.
    så ved ikke om jeg kan træne nogle gange med ham nu her inden og så håbe det går mens vi er væk??

• #4   25. okt 2010 Når din hvalp piver, betyder det, at han er utryg ved at være alene hjemme. I forhold til at lære det, er det vigtigt, at du ikke er for længe væk, så han når at blive utryg. Han skal helst have gode oplevelser med det og ikke dårlige - og det bliver netop en dårlig oplevelse, hvis han bliver utryg.

Det vil sige, at 1 minut er for længe. Og dermed er fem kvarter også alt for længe.
    Start med at gå et par sekunder. Luk f.eks. døren til køkkenet, mens du henter noget i køleskabet. Eller luk døren, mens du er på toilettet. Mens du henter posten. Osv.
    Når han kan håndtere det uden at blive utryg, kan du ganske langsomt øge tiden. Men det skal hele tiden være i hans tempo.

• #5   25. okt 2010 nu har jeg prøvet igen smiley denne gang gik der 1 minut og 25 sekunder før han begyndte at pive. ventede så 10 sekunder mere og gik ind.
    men ja vi tager det stille og roligt så. så ingen gymnastik til os i dag :S

• #6   25. okt 2010 Jeg står selv i samme situation lige nu med en lille Lhasa Apso blanding på 9 uger. Vi har øvet hele ugen, hvor vi startede med et par sekunder af gangen, flere gange om dagen. Vi startede træningen sidste mandag, med min sædvanlige morgenrutine med at stå tidligt op, og fodre ham, luftes, tøj på osv, sådan at han lærer at følge min hverdag, (dog stadig på hans vilkår, da han jo ikke er så gammel!), trods det jeg havde ferie. Dette har virkelig givet pote, og idag har han været alene hjemme sådan "rigtigt" for første gang, hvilket er gået SÅ godt smiley

Jeg tror bare det er vigtigt at hvalpen også vænner sig til at man hopper i arbejdstøjet tidligt, og at man altid kommer hjem igen osv. smiley

• #7   25. okt 2010 Citat: nu har jeg prøvet igen smiley denne gang gik der 1 minut og 25 sekunder før han begyndte at pive. ventede så 10 sekunder mere og gik ind.
    men ja vi tager det stille og roligt så. så ingen gymnastik til os i dag :S

Camilla N: Du skal ikke vente til han piver med at gå ind - Du skal nå at komme tilbage inden han når dertil..

• #8   25. okt 2010 Hvis du først går tilbage efter han er begyndt at pive, så lærer han jo at du kommer hjem så snart han piver...
    Han skal lære, at der ikke er noget at pive for/være tryg, og at du nok skal komme hjem igen.

• #9   25. okt 2010 Camilla, hvis hunden når at pive, er der allerede gået for længe. Du skal nå tilbage inden han piver.

Og som Carina B er inde på, kunne det være en super god ide at vænne hvalpen til at det ikke er farligt, når du tager overtøj osv. på.

Lån eller køb evt. Irene Jarnveds bog fra hvalp til hund eller Lone Grevas bog Hvalpen.

• #10   25. okt 2010 Som de andre siger, så skal du tilbage inden han begynder at pive, ved nogle hvalpe skal man helt ned på 1 sekund når man begynder, ved andre kan man begynde ved 1 minut og tage den derfra ved gradvist at sætte tiden op.

Du skal helst gøre det rigtig mange gange om dagen, sådan at hvalpen til sidst ikke gider at tage sig af at du farer ind og ud som en tosset. Når du først er oppe på 20 minutter uden problemer, så kan du sætte tiden op i større intervaller 20 minutter, 40 minutter, 60 minutter...1 1/2 time, 2 timer, 4 timer osv.

• #11   25. okt 2010 tak for jeres svar..
    jeg vil helt sikkert prøve det med morgenrutinerne i morgen, og så gå ind inden han piver..

Kommentér på:
alene hjemme træning.

Annonce