alene hjemme træning. alene hjemme træning.
Jeg er ved at træne min lille shih tzu til at være alene hjemme.
han har en gang i dag været alene hjemme i 1 minut, hvor jeg gik ud og stod rundt om hjørnet så jeg kunne høre ham, og han pev med det samme jeg lukkede døren nærmest.
hvor mange gange kan jeg gøre det i dag?
og hvor lang tid har i oplevet at det har taget før jeg kan tage afsted som normalt i på arbejde og sådan. jeg har ferie i 2 uger nemlig..
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Det er vigtigt at de første gange at hvalpen er træt og føler sig tryg, f.eks. at den ligger i sin kurv og får et gnaveben med leverpostej i f.eks.
Jeg linker lige et en dvd hvor der også er et stykke om alene hjemme træning
http://dansk-kennel-klub.dk/DVD-2
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 94
vi har dog et lille problem i dag, da min datter og jeg går til gymnastik. det er ca 5 kvarter jeg er væk, og det er synd for min datter hvis jeg skal aflyse det pga Lui.
så ved ikke om jeg kan træne nogle gange med ham nu her inden og så håbe det går mens vi er væk??
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
Det vil sige, at 1 minut er for længe. Og dermed er fem kvarter også alt for længe.
Start med at gå et par sekunder. Luk f.eks. døren til køkkenet, mens du henter noget i køleskabet. Eller luk døren, mens du er på toilettet. Mens du henter posten. Osv.
Når han kan håndtere det uden at blive utryg, kan du ganske langsomt øge tiden. Men det skal hele tiden være i hans tempo.
apr 2007
men ja vi tager det stille og roligt så. så ingen gymnastik til os i dag :S
okt 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 13
Jeg tror bare det er vigtigt at hvalpen også vænner sig til at man hopper i arbejdstøjet tidligt, og at man altid kommer hjem igen osv.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
men ja vi tager det stille og roligt så. så ingen gymnastik til os i dag :S
Camilla N: Du skal ikke vente til han piver med at gå ind - Du skal nå at komme tilbage inden han når dertil..
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.751
Han skal lære, at der ikke er noget at pive for/være tryg, og at du nok skal komme hjem igen.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.419
Og som Carina B er inde på, kunne det være en super god ide at vænne hvalpen til at det ikke er farligt, når du tager overtøj osv. på.
Lån eller køb evt. Irene Jarnveds bog fra hvalp til hund eller Lone Grevas bog Hvalpen.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Du skal helst gøre det rigtig mange gange om dagen, sådan at hvalpen til sidst ikke gider at tage sig af at du farer ind og ud som en tosset. Når du først er oppe på 20 minutter uden problemer, så kan du sætte tiden op i større intervaller 20 minutter, 40 minutter, 60 minutter...1 1/2 time, 2 timer, 4 timer osv.
apr 2007
jeg vil helt sikkert prøve det med morgenrutinerne i morgen, og så gå ind inden han piver..
alene hjemme træning.