{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Plads!"
  • #1   15. mar 2011 ¨Min lille kineser havde det samme problem..

    Jeg klikker hende "på plads"

    Det vil sige først bare klikke når hun sidder i nærheden, og så klikker man når hun sidder mere rigtig, man fortsætter på den måde ind til hunden sidder helt ind til en.. det har virket på min.


  • #2   15. mar 2011 Vi har samme problem, så jeg følger lige med smiley

  • #3   15. mar 2011 Jeg starter med at træne det op ad et eller andet med (bænk, hæk, væg osv), så hunden ikke kan kommer til at sidde skævt.
    Når min hund så har gjort det rigtigt 40-50 gange, så rykker jeg en halv meter ud fra barrieren og tjekker om hunden også sidder rigtigt der. Hvis ikke, så er det tilbage til hjælpen.
    I den periode, hvor jeg træner det op ad noget, sørger jeg for, at hunden på intet tidspunkt får mulighed for at lave fejl. Så hvis jeg skal træne på hold ude i det fri i den periode, så lokker jeg med en godbid for at hunden gør det rigtigt.


  • #4   15. mar 2011 Hjælp hunden til at finde den rigtige plads - lok den, stil dig tæt ved en væg eller noget helt tredje. Få den rette pladsposition frem og beløn mange, mange gange! Og så vær konsekvent med aldrig at belønne andet end en perfekt pladsposition.

  • #5   15. mar 2011 Mine lærer det ikke, fordi at det må de ikke til konkurrencer. De skal komme hen til mig i "hér" og derefter rundt om mig i plads og det træner jeg præcist som Siri R

  • #6   15. mar 2011 Vi starter fra grunden med at belønne hunden massivt for en korrekt grundstilling. Altså at hunden bare sidder som den skal.
    Først senere kobles selve bevægelsen hunde kommer til at lave på med kommandoen plads.
    Selve kommandoen er brugt i forbindelse med træning af kontakt i grundstilling.

    Hunden lokkes i øvrigt til at sidde rigtigt eller man stiller sig selv sådan at stillingen bliver korrekt.

    Billedet hunden skal have er blot, at HER giver det afkast og ingen andre steder. - Og det vil sige, at du aldrig nogensinde må belønne den for at sidde anderledes end det, du vil have.

    Når så selve bevægelsen kobles på, starter vi med at lokke hunden rundt i bevægelsen.



  • #7   15. mar 2011 Rigtig som CH skriver, så må du under ingen omstændigheder belønne hunden fro at gøre noget forkert.
    KUN når hunden går det korrekt, som du ønsker.

    Dog er HER i min træning en kommando for at få hunden til at sidde foran mig og se op på mig, altså ved indkald osv. Og der kan så herefter gives en pladskommando.

    Men husk at plads som sådan ik kun betyder at hunden skal sidde korrekt ved siden af dit venstre ben. Det betyder at hunden skal følge dit venstre ben/knæ = Når du står stille, så skal hunden sidde der. Og når du flytter dit venstre ben/knæ, uanset retning, så skal hunden følge efter.


  • #8   15. mar 2011 Tak for de mange gode råd! smiley

    CH: Altså som når Karen Pryor taler om 'behavior chains', hvor man starter med at indlære den sidste adfærd i 'kæden'?


  • #9   15. mar 2011 Regin: hvis vi er i bevægelse, og jeg siger plads, så går han tæt op ad mig, men hvis så stopper, så sætter han sig med bagende væk fra mig og fronten mod mig.
    Jeg har prøvet at flytte godbidstasken rundt på hele kroppen (tæt på ham, væk fra ham, helt væk (hjælper holder godbidder).


  • #10   15. mar 2011 For ar udelukke at det er den han følger (tilføjede hun)

  • #11   15. mar 2011 Der kan du gå ned til han og hjælpe hans ende ind, og så rose der. På sigt, vil han forstå at han skal have røven ind til dig i stedet for væk fra dig.. Men husk. Tålmodighed !

  • #13   15. mar 2011 Ulla. Nemlig. smiley

  • #14   15. mar 2011 Stine - det er både det første og det sidste i kæden. Egentlig baglænskædning vil jeg ikke kalde det, selvom det læner sig der op ad.

    Med hensyn til at lave alle mulige fikfakserier med krop og bevægelse, så synes jeg lidt, det er at tisse i bukserne for at holde sig varm.

    Jeg synes en hund skal lære at gå på plads ved den verbale kommando og ikke et væld af kropskommandoer.

    Så min løsning ville være at starte forfra med et indøve grundstilling og hvis der trænes fri ved fod/lineføring, så ville jeg altid afslutte denne med at hunden bliver ført i korrekt position ved stop.


  • #15   20. mar 2011 træning, træning og træning. Og hjælp hunden på plads med numsen og godbid med det samme. En dag gør hunden det pludselig rigtigt:) God træning:)

Kommentér på:
"Plads!"

Annonce