{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

plads????! {{forumTopicSubject}}

Hvordan lærer jeg hunden at sætte sig pænt på plads? :s

Har tidligere haft hund, og ham lærte jeg det, ved at have en godbid i højre hånd, som jeg viste ham, og på den måde fik ham med bagom mig og over på min venstre side hvor han så satte sig, når jeg sagde plads.!! Men det vil mille ikke, når jeg viser hende godbidden sætter hun sig bare og ser forvirret ud.. Gik til træning med hende, men der blev det, desværre ikke trænet.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  plads????!
  • #2   23. jul 2011 Tag godbiden i hånden på plads siden og når mille sætter sig føre du guffen ned foran hendes næse og går et par skridt og fører hende helt ind til benet, siger plads og så skulle hun gerne sidde der. Der er mange måder at gøre det på jeg har selv brugt den du selv nævner på malou, men med mine forældres har jeg brugt denne.. God træning.

  • #3   23. jul 2011 Jeg begyndte at kalde 'plads' så vendte jeg ryggen til ham så han automatisk kom hen ved den rigtige side smiley og så masser af godbidder og ros smiley så han ikke tror jeg ikke gider at snakke med ham..

  • #4   23. jul 2011 Det er også en god idé, at kalde hunden hen til dig, hvor du drejer stille rundt om dig selv, med en godbid i hånden til at lokke. Og hår den sidder hvor den skal løfter du godbidden op over snuden så den sætter sig, og siger plads i samme øjeblik.

  • #5   23. jul 2011 tusind tak for svar...
    Nu har jeg da nogle forskellige metoder jeg kan afprøve, for at finde den Mille og jeg kan samarbejde om! smiley


  • #6   25. jul 2011 hej har selv hund (på 2 år nu), men der hun var lille og skulle lære hende plads, så tog jeg en godbid, i højre hånd, og førte den rundt om min ben til min venstre og lavede sit, og når Mille forstår hvad hun skal, så begynder man med komanden ålsa "plads"

  • #7   25. jul 2011 Hm, de her metoder vil jeg også prøve ^^'
    Følger lige med :3


  • #9   25. jul 2011 Altså plads er jo ikke at den går rundt om dig, men at den sidder ved dit venstre ben, så egentlig synes jeg ikke du skal hænge dig så meget i at hun ikke vil gå rundt om dig, prøv en af de andre metoder som den ovenover med spanden, du kan også anvende en vaskebalje som jeg gjorde, ellers kan du simpelt lege det ind ved at have et stykke legetøj som du bruger på samme måde som guffen ved at have den i venstre hånd og så gå og lege med den så hun bliver super tændt på den... så går du et par skridt hvor hun følger dig og stopper så op og får hende til at sidde og så roser du hende ved at lege med hende. Håber du forstår? Er lidt besværligt at forklare skrivende, men er super nemt og hunden synes det er super sjovt fordi at man leger det ind smiley

  • #10   26. jul 2011 Takker endnu engang for jeres svar.. smiley

    Men bare for at give jer en update, så prøvede jeg lige den metode jeg nævnte tidligere, bare en enkelt gang mere.. og WUPTI, Mille gjorde det.. Kan godt fortælle jer, at mor her var stolt! smiley

    Men hvis hun lige pludselig "stritter imod" igen, vil jeg da prøve "spandeøvelsen", den lyder spændende og sjov, for både ejer og hund! smiley


Kommentér på:
plads????!

Annonce