{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.152 visninger | Oprettet:

plads og gå plads... {{forumTopicSubject}}

Hej..

Cito er nu 22 uger og kan MANGE ting allerede, men plads og at han skal gå ved mit ben og kigge op på mig kan jeg simpelhen ikke få ham lært...
Ved det er fordi jeg gør et eller andet forkert.. så derfor spørger jeg.. hvad gør jeg forkert..?

Ved plads træning. tager jeg en god bid og lokker ham til mit ben og når han så sitter sig (den har han fanget at når han kommer over til den side så skal han sitte) så får en godbid. har øvet med ham i mange uger efter hånden men det er som om han ikke helt forstår at han skal gå rundt om mit ben og så sitte...

Når han skal gå ved mit ben og kigge op på mig. der har jeg prøvet med godbidder 5 slags, prøvet at ha legetøj med, men han hopper bare op af mig i stedet for.. og så går han måske fint i 2 sek hvor han får god bider men når han så får en godbid begynder han at hoppe op...

HVAD gør JEG forkert..?

lige noget andet..
Når i går tur skal hunden så kun kigge op på jer eller må de gerne snuse...? Jeg har den holdning at cito skal snuse det han vil idet det er det han er en cocker...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  plads og gå plads...
  • #1   8. aug 2012 Hvad gør du når du skal til at gå plads med ham? Har i kontakt inden i begynder at gå? Hvornår får han godbidderne når i går? Er du interessant for ham?

    Husk han kun må få godbidder når han har alle poterne på jorden smiley

    Vores tæve må snuse alt det hun vil når vi går tur. På træningspladsen får hun tildels lov til det, men kun inden vi starter træningen og efter. Når hun har fået kommandoen plads, ønsker jeg ikke hun snuser før hun har fået fri igen.


  • #2   8. aug 2012 Må jeg spørge hvorfor du vil have hunden til at kigge på dig når den går? Vil du gerne kigge op i skyerne når du går tur?

  • #4   8. aug 2012 Jeg starter også altid med venstre ben, når hunden skal gå plads. Hvis den skal blive siddende starter jeg med højre - det gør det også lettere for hunden at skelne smiley

  • #5   8. aug 2012 A&D - nu er der jo stor forskel på at gå plads og gå pænt. MIne hunde går aldrig plads på en gåtur!

    Jeg tror du skal gå et par skridt tilbage. Træn at gå på plads og at gå plads ved siden som to helt separate ting. Start med 1 skridt, hvor din hund går plads og beløn. Først når 1 skridt fungerer kan du tage 2 osv. En klikker kan være super til pladstræning, da det giver bedre mulighed for korrekt timing.

    Ift. at gå ind på plads, så hjælp hunden, så pladsen bliver korrekt hver gang. Tag gerne 4-5 gentagelser i træk og giv hunden en kort pause. Husk at udfase hjælpen.


  • #6   8. aug 2012 Plads betyder: gå til mit venstre ben, følg det indtil jeg siger noget andet.

    Det er glimrende med en kommando til det, det kan de sagtens finde ud af.

    Du træner selve grundstillingen ved at stå stille - som du vist også beskriver - og belønner for kontakt. Bortset fra, i øvrigt, at du ikke skal starte med at gå. Først træner du grundstillingen.
    Sideløbende træner du at I går - men betragt det som to delmomenter, der skal trænes hver for sig og siden sættes sammen.
    Og det tredje delmoment er så at få hunden i grundstilling:
    Når du vil træne at hunden går på plads, skal du have hunden siddende foran dig, og føre hunden bagom, når det er den vej, du gerne vil have han skal gå.

    Han kan ikke, uden at være blevet det anvist, finde ud af selv at gå hen, hvor du vil have ham.
    Det skal i øvrigt trænes rigtig meget - det er en svær øvelse.


  • #7   8. aug 2012 han får godbiderne så snart han går ved mit ben... og det er faktisk på sek. smiley Jeg snakker med ham og i det tone lege der plejer at være interesant for ham..

    Jeg vil gerne há han kigger op på mig hvis der f.eks. kommer en anden hund eller andet der kunne forstyrre ham... hvis han lære han kigger op på mig og godbid når der kommer andre ja så skal jeg ikke kæmpe for at han vil snakke med de hunde vi møder på vores gå ture..

    Tak alle sammen... så er der noget nyt at prøve... Mon ikke det kommer... smiley


  • #8   8. aug 2012 Grundstilling med ham og tag godbidden i munden og smid med munden.. Så kommer det automatisk uden godbid efter noget træning smiley

  • #9   8. aug 2012 Kim S - det kommer dælme an på, hvad man skal bruge pladsen til, om den metode du beskriver er hensigtsmæssig. Skal man eks. have en lige plads under gang (altså 1 spor - ikke 2), så er det ikke super smart, at hunden lærer, at godbidden kommer fra munden. Så vil man typisk få en hund, der går 2 spor.

  • #10   8. aug 2012 Præcis S.R - hunden vil komme til at gå for langt fremme og for langt ude med bagparten.

    Det er kan måske være ligegyldigt for de fleste, der bare skal have hunden ved siden på gåturen, men jeg må sige, at for hunde, der går til en form for konkurrencelydighed er det råd lidt af en bjørnetjeneste at få smiley


  • Helle F
    Helle F Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 4
    #11   21. sep 2012 Hejsa,

    Fin tråd, som lige passer til den dårlige fase, jeg er inde i med min hund. smiley Er der et godt råd til, hvad man gør, når man mister kontakten til hunden? Stopper man op, går ind foran hunden med et "omkring" eller hvad gør man?? (godbidderne synes ikke rasende spændende i pubertetsfasen, og når der er spændende ting/dufte omkring)


  • #12   21. sep 2012 Arbejd med leg, genstandsinteresse og drift i stedet for at bruge godbidder!

  • Helle F
    Helle F Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 4
    #13   22. sep 2012 Hej igen,
    Tak for input og OK - er med på dit budskab.

    Det er selvfølgelig individuelt for hver hund, hvad "der fanger" - jeg har aldrig været god til at lege med mine hunde, hvorfor jeg jo er en ret "uinteressant person" for hunden. Leg: der er han ret vild med at løbe efter bolde. genstandinteresse: han er også ret interesseret i have ting i munden og løbe ud og hente (det kniber lidt med at komme heelt hjem med det uden leg på vejen, men der har jeg nogle redskaber at arbejde med pt.). Drift: er i tvivl om, hvad jeg skal lægge i det ord..han har en god energi i hvert fald (læs: tilnærmelsesvis damp) smiley

    SÅ mit spørgsmål er vel, om der er gode forslag til konkrete øvelser/lege man kan lave og som fremmer ovenstående proces?? Bolden er egentlig ok, men jeg tænker, at det skal være en leg/øvelse som foregår omkring mig, så JEG bliver mere spændende?! Han synes bolden er vældig god at løbe efter...men det er også ret sjovt at tygge i den (og løbe rundt) - og det kan han jo gøre uden min tilstedeværelse smiley


Kommentér på:
plads og gå plads...

Annonce