{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.508 visninger | Oprettet:

HADER fremmede hunde.. HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Ja min lab-blanding Charlie på ½år HADER fremmede hunde og jeg er ved at løbe tør for ideer..

Jeg ved godt at det ikke er alle hunde der kan li' hinanden men det er ikke fordi jeg går hen og hilser på andre hunde. Vi kan gå på det ene fortov og over på den anden side af fortovet kan der komme en anden hund og Charlie går fuldstændig amok!! og jeg mener amok! der bliver vist tænder og han fråder helt om munden og er slet ikke til at komme i kontak med, og jeg har virkelig svært ved at holde ham! Vores gamle træner anbefalede en Halti og den brugte vi også men fik af vide herinde at den kunne være farlig for hunden så jeg stoppede med at bruge den. Og nu går han også pænt ved siden af mig, men hvis der kommer en hund er han bare ikke til at komme i kontakt med. Han bliver helt stiv i kroppen, ørerne rejser sig og han er bare klar. Jeg er træt af hele tiden at vende om i skoven hvis der kommer en hund imod os så håber virkelig i kan hjælpe..!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HADER fremmede hunde.. HJÆLP!
  • #1   7. maj 2011 Der er hjælp at hente, men du skal have praktisk hjælp. En, som kan VISE dig og TRÆNE dig i, hvordan man gør.

    Og så har du jo brug for hunde, som du kan træne din hund i forbindelse med, og det skal også være på en bestemt måde.


  • #2   7. maj 2011 jeg ville prøve med en adfærdsterrapeut.
    Jeg har ikke ret meget forstand på sådan noget der. men jeg ville kontakte en adfærds terrapeut og hører hende om hvad man kan gører.

    Kastration ville måske kunne hjælpe :S for nogle gør det for andre ikke :S

    Ellers er der i mine øjne kun 2 løsninger

    1. Lev med det og undgå alt kontakt med andre hunde.
    2. Aflivning

    Det er ikke får at være led eller noget. og jeg kan sagtens være helt gal på den da jeg ikke har ret meget forstand på det. men hvis jeg stod i den situation ville jeg kontakte en terrapeut og hvis der ikke var noget at gører og du ikke kan undgå kontakt med andre hunde ville jeg nok give ham fred.


  • #3   7. maj 2011 Charlotte: I må helt sikkert have fat i en adfærdsterapeut straks. I kan stadig nå at redde hunden, da han er så ung. Han er endnu ikke blevet psykisk moden og derfor kan tingene ændres endnu. han må have haft nogle dårlige oplevelser siden en hvalp ender med at reagere på den måde så tidligt!

  • #4   7. maj 2011 Undgå kastraktion i dette her tilfælde, - en så stor reaktion tyder mere på at hundens reaktion skyldes usikkerhed, - ikke testosteron.

  • #5   7. maj 2011 Helt enig med Lise L
    Så få hjælp af evt træner eller tag fat i en adfærds terrapeut


  • #6   7. maj 2011 det bare hvad jeg kan se er hunden altså fra 2009 så kan altså ikke kun være ½ år gammel. derfor mener jeg det godt kunne være noget testosteron i også :S men selvfølgelig kan det godt være det andet smiley

  • #7   7. maj 2011 Jeg vidste godt det var slemt men ligefrem aflivning... smiley jeg tror vi hurtigst muligt skal have skaffet os en adfærdsteraupeut..
    Vi fik ham først da han var et halvt år, men der var der ingen problemer han legede både med gravhunde,golden retrievers, rottweiler, labrador, schæfer osv. men ca 2-3mdr efter vi fik ham startede jeg til hundetræning og lige da vi var kommet var der en Shar pei, og de to mødte så hinanden og så gik helvede ellers løs. Vi havde aldrig hørt ham gø men til hundtræning kunne han ikke andet end at gø og lave udfald mod de andre hunde (det var der jeg blev anbefalet Halti) Jeg tror det var i November så gik vi en aftentur og han blev overfaldet af en Schæfer, og derfra er det ellers bare gået ned af bakke.. I Marts begyndte vi til DKK kørekort til hund, og efter et par gange til træning med de samme hunde bliver han mere rolig og rolig, og han har endda snakket med én lille gravhund og det er virkelig stort for han har ikke snakket med fremmede hunde i jeg ved ikke hvor lang tid..


  • #8   7. maj 2011 Ejer af Cola....

    Den type overreaktioner skyldes sjældent, at hunden er dominant-aggressiv............snarere angst-aggressiv.................men jeg ville aldrig på så spinkelt et grundlag begynde at opfordre folk til at kastrere deres hunde.
    En kastraktion risikerer jo typisk i sådanne tilfælde at gøre alting værre, - så please......lad være med at kaste om jer med "gode råd" om at lade aggressive hunde kastrere, når ingen rigtig ved, hvorfor hunden udviser denne adfærd.


  • #9   7. maj 2011 han er født 2009 20 oktober så ca halvandet år smiley

  • #10   7. maj 2011 hov kan se mit numlock ikke lige var på da jeg skrev det første.. han er halvandet år smiley

  • #11   7. maj 2011 Charlotte

    Det lyder meget klassisk. Din hund har haft tillid til andre, men er måske ret følsom og/eller i en følsom alder, hvor han har oplevet noget grimt med andre.

    Han skal i den grad have opbygget tilliden til andre hunde igen.....langsomt og meget kontrolleret.

    Ingen grund til at tænke i aflivning.


  • #12   7. maj 2011 siger ikke at han SKAL aflives... i mine øjne kan han bare være til farer overfor andet ens hunde. Vores whisky som vi blev nødt til at aflive for nogle uger siden var blevet overfaldet ligesom din og han kunne ikke med andre hunde andre end dem her hjemme. Så en dag så han en hund gennem hækken og gik helt amok også vendte han sig mig Vores anden hund Cola.



  • #13   7. maj 2011 Self skal han ikke aflives, hvad er det for noget pjat?! Min har samme problem og ja det er PISSE råddent, men der er kun en ting at gøre! Træne! Nu ved jeg ikke hvor du bor, men vil gerne henvise dig til nogle dygtige mennesker:o)

    MvH


  • #14   7. maj 2011 Ejer af cola

    Ja, der er nogle kræfter i sådanne rottweiler/mastiff-blandinger, som ikke lige er til at danse med............

    Når man har med sådanne hunde at gøre, skal man vide, hvad man har mellem hænderne, for går det galt, kan det gå meget galt.


  • #15   7. maj 2011 Før han blev agrresiv overfor andre hunde legede han med en rigtig sød golden retriever men nu så snart han bare ser den går han fuldstændig grasat.. hver dag leger han med naboens labrador tæve, han elsker min bedstemors tæve Berne sennen og leger tit med min kusines labrador. Vi har holdt os fra vores onkels schæfer da det var en scæfer Charlie var blevet angrebet af. Men her i påskeferien ringede min onkel og sagde at nu skulle Charlie altså lære at stole på andre hanhunde og det var jeg med på (Han er en EKSTREM god hundetræner og har været hundetræner lidt) Da de færst så hinanden var de meget afventende begge to men efter en halv time der legede de rigtig godt sammen. Så jeg ved ikke om det bare er fordi han skal lære de andre at kende lidt bedre..

  • #16   7. maj 2011 men det mærkelige er også at når vi går tur (i snor) og der kommer løse hunde løbende hen mod ham for at hilse og lege så er han ligeglad og vil bare lege. Så er han overhovedet ikke agrassiv

  • #17   7. maj 2011 Charlotte

    han skal lære at have tillid til andre igen, men detfår han ikke bare ved at hælde en masse hunde i hovedet på ham.

    Jeg synes det lyder meget risikabelt, hvad din onkel gjorde. Det lyder til, at I bare har sluppet de to hunde løs og så håbet på, at det gik godt?

    Det ville jeg aldrig anbefale igen, hvis det forholder sig sådan. For man kan jo risikere, at det netop ikke udvikler sig, som man håbede, og så ville du have stået med et endnu større problem.


  • #18   7. maj 2011 Charlotte

    Det kan jo stadig godt være, at han er usikker, når han er løs, men at han så mærker, at du ikke står og booster ham, hvorfor han så vælger ikke at forsvare sig pga. den manglende opbakning.

    Det kan også skyldes andre ting, ....nå...vil smutte ud med vovserne i det fine vejr.

    Held og lykke med det.


  • #19   7. maj 2011 Det er måske bare bedst at kontakte en adfærdsbehandler og så håbe det hjælper..

    -det er bare ærgeligt han ikke kan lide hunde, for han er faktisk ekstrem lydig hvis det kun er mennesker omkring ham men når der er hunde så er der ingen kontakt..


  • #21   7. maj 2011 ulla M - Fra han var 9mdr til ca 1år og 3mdr gik jeg til unghundetræning og træning for øvede og letøvet ved KHAC - Kolding hundeadfærdscenter. Der stoppede vi og begyndte til Hundekørekort i Haderslev her i Marts.

  • #23   7. maj 2011 ligefrem mennesker vil han aldrig gå på! Han er verdens mest velige hund overfor mennesker!

  • #24   7. maj 2011 der er go hund i Haderslev, og hun er dygtig også med adfærd. jeg tror han er meget usikker og er enig i ingen kasteration for det bliver bare værre så

  • #25   7. maj 2011 Vi havde en periode med udfarenhed her hos os. Det begyndte da hun var halvandet år - i forbindelse med den psykiske modningsfase. Hun lavede udfald mod mange hunde - nogle gange var det nemt at se at det var noget kønsdominans, andre gange var det usikkerhed, nysgerrighed eller vild leg.
    Jeg var enormt frustreret og søgte netop adfærdshjælp. Vi begyndte til træning, som gav os et langt bedre samarbejde og jeg fik en masse fif. Vi fik flere hundeejere og deres rolige hunde til at møde op på vores gåture, så vores hund kunne lære at gå forbi den anden hund uden nødvendigvis at reagere. Vi begyndte også at gå til arrangeret hundeleg hver uge, så hundene får gode legeoplevelser.

    Alle disse ting tilsammen har vendt situationen helt på hovedet, og vi har slet ingen problemer længere. Nu kan vi passere, hilse og lege helt normalt. Man skal bare huske at voksne hunde ikke kan med alle andre hunde, så sørg for at give din hund positive oplevelser, fx via arrangeret hundeleg.

    Jeg arbejder med min hund ud fra Jan Fennels principper omkring lederskab. Det virker virkelig. Hendes bøger er rigtig gode.

    Mvh Malene


  • #26   7. maj 2011 Hun D - tak for oplysningen om go hund smiley

    Kennel Mesmocan - tak for det gode råd! Det kunne være jeg lige skulle snakke med min hundetræner og få arrangeret nogle venlige "hundedates"


  • - Ulv -
    - Ulv - Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 113
    #27   7. maj 2011 Skræmmende at man kan foreslå aflivning.

  • #28   7. maj 2011 Kan I anbefale en træner eller adfærdsterapeut på Sjælland til dette problem? Har det samme problem me dmin hanhund, vi har dog allerede fået trænet det en del bedre... Men vi vil gerne have hjælp til det sidste...

  • #29   8. maj 2011 tror i første omgang jeg ville prøve at få ham til at fokusere på dig INDEN han opdager den anden hund.. alting skal KUN handle om dig og ham når i går tur.. hav nogle dejlige guffere/pølser/legetøj whatever med dig hele tiden som han kan fokusere på.. så kan det være at han ikke går sådan amok hvis han ikke lægger mærke til dem og derved får en god oplevelse..

    masser motion kan også gøre ham roligere, prøv at kør ham en smule træt i instinkterne inden i skal ud og gå tur..

    en anden mulighed er også at han er FOR beskyttende, og der skal du vise ham at han ikke behøver at være anspændt og beskyttende, men at du godt kan klare det selv..
    nu ved jeg selvf ikke hvordan han opføre sig derhjemme, men vær klar bestemt


  • #30   8. maj 2011 Majse Bartels J - vi øver kontakt næsten hele tiden på turen, og når jeg kan se en hund på den anden side af fortovet prøver jeg også at få kontakt, men jeg kommer til at lyde for desperat i min stemme og bliver helt nervøs og anspændt, så min træner siger at det måske er det der gør at han reagere sådan. Det er fordi jeg er nervøs og han vil prøve at beskytte mig

  • #31   9. maj 2011 ja det kunne meget nemt være det.. smiley
    har i prøvet at øve sådan bare når i er alene så du kan lære at blive rolig og fattet?


Kommentér på:
HADER fremmede hunde.. HJÆLP!

Annonce