{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bliv
  • #1   8. jun 2011 Du sætter ham af (enten i sit eller dæk) og i starten går du bare et enkelt eller to skridt væk og så tilbage og roser.
    Du øger så afstanden lidt efter lidt og det vigtigt du ikke ser på hunden mens du gå væk og tilbage. Gør du det kan den fejltolke det og tro den må komme med dig.

• #2   8. jun 2011 Du kan starte med at tage et skridt till siden. Det den måde jeg har brugt og jeg kan du sige bliv og gå helt ud af syne og tilbage uden han går

• #3   8. jun 2011 Du indlærer dæk. Når kommandoen dæk er fuldt forstået (= han lægger sig hver gang eneste gang) og han kan blive liggende til du siger fri (i begyndelsen handler det mere om at nå at sige fri før han rejser sig, end om at han skal vente på fri-kommando), så begynder du at trække tiden til han får sin belønning.
    Altså skal han ligge 3 sek, 5 sek, 10 sek osv. Du skal self gerne når at belønne og give fri INDEN han selv rejser sig. Hvis han rejser sig, er du gået for hurtigt frem og må gå et par skridt tilbage.

Når han kan blive liggende nogen tid, så prøver du at gå 1 skridt væk fra ham, gå tilbage og beløn og giv så fri eller gå et lille skridt væk igen (varier lidt, så han ikke ender med at tro at det at du kommer tilbage er = fri)
    Og så trapper man ellers lige så stille afstanden og tiden op.

• #4   8. jun 2011 Og jeg ville ikke bruge bliv e.l. Han har jo fået en kommando = dæk. Den skal han blive i, indtil han får fri eller en anden kommando, så at bruge "bliv" er helt overflødigt

• #5   8. jun 2011 Mange tak for det.

Så jeg skal bare bruge dæk? ikke andet til at fortælle ham at han skal blive liggenede

• #6   8. jun 2011 michelle har ret
    undgå at sige bliv. Bare brug dæk, sit osv alt efter om den skal sidde eller ligge smiley

• #7   8. jun 2011 Det er unødvendigt -du har jo allerede fortalt ham at han skal blive liggende da du sagde "dæk"

Jeg bruger så dæk når vi træner eller under forhold hvor jeg virkelig mener "lig dig ned og bliv liggende til du får anden besked" og "læg dig ned" når det f.eks. bare er hjemme i stuen hvor hunden lige skal slappe af efter en gåtur e.l. og det ikke betyder noget om den går igen lige om lidt.
    Altså med "læg dig ned" behøver hunden ikke afvente fri eller ny kommando

• #8   8. jun 2011 Det kræver tålmodighed og hver gangen hunden rejser sig er det fordi at du er gået for langt væk.

Kommentér på:
Bliv

Annonce