- Det at gå tur . {{forumTopicSubject}}
Luka vil gerne have selen på , men ligeså snart man sætter ham ned på jorden og beder ham om at gå fremad går han fuldstændig i hak , tager 3 skridt og stopper så op . Tager 3 skridt mere og stopper så op - lidt som om at han er nervøs for at skulle gå med selen på og med en ejer for enden af snoren . Vi går til hundetræning med ham og der er problemet ofte det samme .. Hjæælp !
Cille vil derimod ikke have selen på . Hun vrider sig fuldstændig rundt og bider en i hænderne - det gør ret så ondt , selvom at tænderne ikke er helt så store endnu .. Men når må så endelig får selen på hende og sætter snoren fast og begynder at gå , enten tondser hun afsted eller også går helt fint .. (Skifter dog hele tiden side , men hun går fint) .. Men problemet er at hun ikke vil have selen på .. Hjææælp !
- Nogle der kan hjælpe med mine problemer ?
De er fra Februar af og skulle nødig allerede nu tage magten fuldstændig , og nægte at lære mere end de selv synes ..
Kraam
Kimie .
jan 2006
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 5 Emner: 11 Svar: 24
- Og jeg har ikke gjort noget ondt i mod hende eller slået hende eller noget .. Er bange for at hun begynder at forbinde mig med noget slemt
P L E A S E H J Æ L P !
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.326
Lad dem snuse til den og evt lægge godbidder ved, så de forstår at den ikke er *ond*. Så kan man langsomt prøve at give dem den på, og lade dem prøve det lidt derhjemme i korte perioder før i kommer udenfor.
jan 2006
Hun plejer ellers ikke at have så meget i mod at skulle have den på ..?
mar 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 52 Svar: 3.415
mar 2006
mar 2006
jan 2006
1. Er det ikk lidt synd at lade dem gå med selen på i nogle dage ?
2. Er det ikke os lidt synd at lade dem gå med selen på en hel nat ?
3. De er ikke bange for selen , Cille ville bare ikke have den på i går og Luka vil ikke gå i snor !
Til ALLE : Jeg kunne godt bruge noget hjælp i stedet for at høre om hvordan man kurerrer ''sele skræk'' - de er jo ikke bange for den .
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
Prøv at sætte dig ned med selen til Cille og hav nogle godbidder parat (gør det inde i stuen, hvor der ro over hende og dig). Mens du påfører hende selen roser du og giver godbidder. Bider hun, så sig bestemt "nej". Ikke højt, bare så hun ved, at du ikke vil have, at hun bider dig. Når hun er rolig og lader dig påføre selen, så giv godbidder og masser af ros.
Du skriver, at det kun var i går, at hun ikke vil have den på. Var det så ikke en idé lige at se tiden an, og så se om der er problemer igen i dag? Ellers må du jo i gang, så hun vænner sig at få selen på, uden I skal have en større kamp.
Til noget andet: Fik I hvalpene på samme tid? I skal være obs på, at de ikke bliver afhængige af hinanden. Gå ture med dem hver for sig, træn med dem hver for sig osv. Det kan også være, at det hjælper lidt på Lukas problem med at han ikke vil gå i snor.
Er det kun når han har sele på, at han "skaber" sig på gåturene?
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
jan 2006
Ja vi fik dem på samme tid og de kan godt være væk fra hinanden ..
Jeg har kun gået med ham med sele på ..
Prøvede også dit råd med godbidder osv. til Cille men det virkede ikk .. Prøvede os med yndlings legetøj osv .
- Det at gå tur .