Ivrig hanhund {{forumTopicSubject}}
Jeg har en hanhund (ikke kastreret) på godt 5 år. Han er en blanding af lidt Formel 1, Golden Retriever og Engelsk Springer Spaniel.
Når vi går tur og møder andre hunde, så bliver han utrolig ivrig efter at komme over på den anden side af fortovet, hvis der går en anden hund. Det er især slemt, hvis den anden hund også er ivrig.
Men det er virkelig irriterende at skulle stå og holde i en snor, prøve at få hans opmærksomhed og få ham til at slappe af, mens han nærmest skriger efter at komme hen til den anden hund. Jeg vil ikke lade ham få sin vilje ved at lade ham snakke med den, og ærlig talt, så tror jeg heller ikke det vil gøre problemet nemmere for mig selv.
Selvfølgelig er det dejligt at have en hund, der gerne vil snakke med andre hunde, men han er trods alt hanhund, så han reagerer ikke altid lige sødt ved møder med andre hanhunde.
Problemet ligger i, at han "hyler op", står i selen i en vinkel, så man skal passe på ikke at komme til at træde på hans poter (han er lidt af en pivskid, når det kommer til smerte - og det er ikke fordi jeg har medynk med ham) plus at det gør rigtig ondt i hånden, når man skal holde stramt om sådan en hundesnor.
Jeg er ret sikker på, at det at han er hanhund, godt kunne have en del af skylden i det.
Hvad kan jeg gøre for at mindske dette problem? Det skal lige siges, at jeg er 17, og at det er mig der passer hunden og har det specielle bånd til ham, men der vil ikke være mulighed for at jeg kan sørge for at kastrere ham, da det er min mors og stedfars sag, og det er jeg ret sikker på, de ikke vil bruge penge på - vores have er ikke engang indhegnet.
Men udover dette er han (for mig) verdens dejligste hund og bedste ven x)
Der er bare lige gåturs-problemet...
Tak på forhånd!
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.329
Gør han eller andet?? eller trækker han kun i snoren??
dec 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 405
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 266
Men uanset hvilke godbidder det er, så er jeg sikker på han vil glemme alt om dem ved synet af en anden ivrig hund, desværre.
Så måske skal jeg bare puffe ham videre, og vente på han bliver gammel og ikke gider at bruge kræfter mere
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 168 Svar: 1.624
Ivrig hanhund