{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
799 visninger | Oprettet:

Renlighed {{forumTopicSubject}}

Har fået en hvalp på 8½uge, min første hund..
Jeg tænker lidt hvor tit den skal ud om natten, er det stadig hver 2 time eller når den vågner ?
Har haft den siden søndag og i nat kom den ud kl 22.30 og så god nok først igen 5.40 da jeg først tror den gik rundt der (vågnede lige i det den tissede smiley - men jo min fejl at jeg ikke vågnede og nåede og få den ned) - de andre dage er den også gået med 22-22.30 og så kommet ud ca. kl. 3 og igen kl 6-7 hvor den har haft tisset 1-2 gange inden kl 3..
Hvor lang tid går der til de er renlige? - er det forskelligt?

.. nogle der ved om der er noget hvalpetræning i Horsens?
Mvh Katrine - ny hundeejer, til en sød og dejlig Rottweiler hvalp smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed
  • #1   8. sep 2011 Du må nok ud lidt før, hvis han har nået at tisse to gange inden klokken 3. Lav evt sovepladsen med høje kanter, så du kan høre, når han vil søge væk for at tisse. Så ved du, hvornår du skal ud

    Og det er meget forskelligt, hvornår de bliver helt renlige. Nogle helt op til et år. Men hvis man virkelig lægger tid og arbejde i det, så skal de nok fange den ret hurtigt


  • #2   8. sep 2011 Altså tisser den imellem 22-22.30 tiden, og kl. 3 ?
    Når du sover?


  • #3   8. sep 2011 Jeg har pt. en hvalp på 13 uger og den første uges tid var det også noget med at han tissede kl. 22.30, kl. 05.00 og kl. 8.00.

    Han ligger lige neden for min seng og jeg kan høre når han begynder at ligge og lege eller bliver urolig og så er det ud lige med det samme. smiley

    Nu er han som sagt 13 uger og kan godt holde sig fra kl. 22.30 og til 8.00 næste morgen.


  • #4   8. sep 2011 Kan ikke helt finde ud af det med hvornår hvalpen skal ud, for da vi fik vores første hund var han kun ude 1 gang, denførste nat og efter det sov han igennem. Nu har vi lige fået en hvalp på 9 uger og han sover hele natten igennem uden at tisse smiley
    Men jeg ved ikke hvorfor de gør de når så mange jeg kender med hund skal op flere gange om natten?



  • #5   8. sep 2011 De første 2 dage var jeg oppe ved kl 3 med min.
    Siden hen, holder han sig hele natten.


  • #6   8. sep 2011 Det er meget forskelligt hvornår en hvalp er renlig. Min første hund var renlig på 10 dage og sov igennem om natten (7 timer is streg) fra dag 1. Lia var først helt renlig efter 9 uger og hun skulle ud hver 2. time on natten (og sov iøvrig maks 2x2 timer ad gangen! Pyha!) og hver time om dagen de første uger vi havde hende.

    Jeg gør det at jeg har hvalpen lige ved siden af sengen enten i en kasse eller et aflukket område og så sover jeg heldigvis så let at jeg vågner når den begynder at blive rastløs og så er det ellers bare ud så hurtig som muligt. Siden din hvalp tisser 1-2 gange fra klokken 22:00 - 03:00, så ville jeg tage den ud hver anden time om natten her til at begynde med.


  • #7   15. sep 2011 tusinde tak for jeres svar smiley

    uha nu sover den fra en 22-22.30 til kl 6 smiley såå fedt.. yes smiley


Kommentér på:
Renlighed

Annonce