{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.721 visninger | Oprettet:

Min hvalp larmer ): {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en sød "lille" schæfer hvalp på 15 uger, fik ham da han var 8 uger. Han har opført sig pænt indtil videre, men er begyndt at larme & være enormt frisk om morgenen, og tidspunkterne bliver bare tidligere & tidligere. Det startede med at han vågnede ved 8 tiden & var rigtig aktiv & larmede som en gal, det er så gået fra 8 tiden ned til 5 tiden om morgenen. Han har selvfølgelig sine morgenlige rutiner; ud at tisse, spise morgenfoder, ud igen. Men efter han har været igennem rutinen, er han stadig urolig & tonser rundt & larmer som en hel krig.

Er der nogle, der har erfaringer med samme, eller gode råd til træning, så han lige så stille kan vænne sig af med den "dårlige vane"?

Vh. Anja & Balder (:

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hvalp larmer ):
  • #2   6. okt 2011 Det lyder nu meget normalt, han er jo en hvalp.. Min er 10 uger nu.. fra 8 til 9 uger sov han meget, næsten det meste af tiden, og var ikke "besværlig" eller hvad man kan sige.. Nu holder han os vågne i tide og utide, og er bare en frisk og fræk hvalp.. Sådan er det vidst bare smiley

• #3   6. okt 2011 Han er vel bare blevet ældre og har ikke brug for den samme mængde søvn mere. Så der er nok ikke andet for end at du må aktivere ham mentalt.

• #4   6. okt 2011 Han lyder da bare som en ganske almidelig schæferhvalp.
    Det er jo en meget aktiv race...
    Vores var omkring 3 år, før hun gad sove bare lidt længe om morgenen. Og med længe mener jeg kl. 9-10 stykker...

• #5   6. okt 2011 I kan evt. give ham hans foder i en aktivitets bold, flaske, spredt rundt i huset eller på græsset. Så får han også brugt hjernen lidt, og kan måske falde til mere til ro bagefter ;o)

• #6   6. okt 2011 Sofus vågnede tidligt fra han var 8 uger til 6 måneder!
    Også i weekenden, når han sov længe var kl.7, som regel var kl.6, men ofte var den 5! Jeg stod op, gik en lille tur, underholdte ham lidt, og så plejede han at lægge sig efter ca. 2 timer smiley Der var en hård til, men nu kan han sove til 9-10 uden at skulle ud, og vi har næsten glemt det smiley

• #7   6. okt 2011 Jeg ville også bare sikre mig, at han voksede fra det igen (: Men ja, han er meget aktiv om morgenen.. den lille hvalpebasse. Jeg er også kun førstegangs-ejer af en schæferhvalp, min anden hund fik jeg, da hun var 1 år gammel, & hun var mere stille & rolig dengang, hun er 8 år i dag. Det er altid rart at få af vide, at han bare er hvalpet, & at der er folk her inde, som har lidt mere styr på hvalpe, end jeg selv har smiley Mange tak for hjælpen! (:

• #8   6. okt 2011 Bare vent, det bliver værre ;o)

Det er en fest, at have schæferhvalp ;o)

• #9   6. okt 2011 Ja jeg tror også sagtens du kan forvente at det blir meget værrere smiley

• #10   6. okt 2011 Når du skriver han kommer ud, er det så bare ud i haven, eller er det ud at gå?
    Vores er 18 uger nu, og han er også propfyldt med energi så snart der er liv i huset, og det er gerne mellem 5 og 7.
    Han kommer ud at gå en lang tur, i et område hvor han kan løbe frit, og hvis man er heldig er naboen også ude at lufte hund, så de kan lege.
    Han er stadig glad og frisk efter sådan en god tur, men er slet ikke til at være i hus med hvis ikke han får den tur.
    Plus man så er sikker på at han nok har splittet sin kurv ad eller andet sjovt når man kommer hjem fra arbejde.

• #11   6. okt 2011 For mig har det altid været omvendt. Hvalpen har sin egen rytme fra opdrætteren af og falder derefter ind i vores. Lia sov 2x2 timer hver nat da vi fik hende som 8 ugers hvalp, så hun var bare frisk og mente det var morgen midt om natten.

Jeg har altid gjort det, at vi lige er ude og tisse, måske få lidt at spise, altid helt stille og rolig, og så tilbage i seng. Uanset hvor meget hvalpen larmer og leger, så kommer der ikke noget leg eller aktivering fra mig, min mand eller kattene, allerhøjst lidt søvnig putten. For flokken sover om natten, leg og aktivering sker om dagen og sådan er det, og jeg skal helst have min søvn for at kunne fungere optimalt. smiley

Det er frustrerende i begyndelsen, når man har en hvalp der bare vil LEGE! Men min erfaring er at hvalpen efterhånden indordner sig til den daglige rytme. På nær morgentisseture fordi hun ikke kunne holde sig, så har Lia fulgt vores rytme fra hun var omkring 12 uger gammel. Dvs. står vi op klokken 7, så gør hun også. Står vi op klokken 10, så gør hun det også.

• #12   6. okt 2011 Jeg har også kun erfaring med at mine hvalpe har tilpasset sig min døgnrytme.. men nu har jeg også en amr bulldog blandning nu, som jo er en noget mere doven race end schæfer. Men min gamle hund var rottweiler blandning og han tilpassede sig også min rytme allerede fra omkring de 10 uger.. måske er det alm hvalpe adfærd det du beskriver, og selvom hvalpe altid skal aktiveres og leges med så syntes jeg også det er vigtigt at sætte grænser så det ikke er hvalpen der hele tiden bestemmer hvornår der skal larmes og leges...

• #13   7. okt 2011 kathrine D, jeg er altid ude & gå en tur med ham om morgenen (: Men alligevel er han stadig sprængfyldt med energi.

Men som i allesammen skriver, det er nok bare hans "hvalpeperiode", som skal overståes. Så må det tage den tid, det nu tager (:

• #14   7. okt 2011 Miriam S, hvor lyder det bare dejligt (: Desværre holder jeg helst Balder nede fra sofaer & senge, når det er muligt. Men sommetider kan jeg da godt alligevel finde på at liste ham derop, for han elsker at putte.

• #15   2. apr 2013 En hvalp larmer nok altid lidt, men en god ide ville være hvis du om aften gik udenfor og kastede et par godbider rundt i haven og fik ham til at snuse og lede efter dem. Fordi hunde de bruger meget energi på at snuse og bruge hjernen ved at finde de her godbider. Og bare brug alt hans energi op så han er træt og sover til klokken 8 igen.

• #16   3. apr 2013 Vores 4-5 måneders schæfer kommer ud mellem 6.15 og 6.45, og bliver så bedt om at gå ind i buret igen. Når min kæreste så står op (det varierer lidt hvornår) som bliver givet i buret.
    Når hun larmer eller piver får hun at vide hun skal være stille.

Hun larmer lidt af og til, men vores anden hund er rolig for det meste og med lidt "stille" af og til så plejer det at gå okay

Kommentér på:
Min hvalp larmer ):

Annonce