Min hvalp larmer ): {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en sød "lille" schæfer hvalp på 15 uger, fik ham da han var 8 uger. Han har opført sig pænt indtil videre, men er begyndt at larme & være enormt frisk om morgenen, og tidspunkterne bliver bare tidligere & tidligere. Det startede med at han vågnede ved 8 tiden & var rigtig aktiv & larmede som en gal, det er så gået fra 8 tiden ned til 5 tiden om morgenen. Han har selvfølgelig sine morgenlige rutiner; ud at tisse, spise morgenfoder, ud igen. Men efter han har været igennem rutinen, er han stadig urolig & tonser rundt & larmer som en hel krig.
Er der nogle, der har erfaringer med samme, eller gode råd til træning, så han lige så stille kan vænne sig af med den "dårlige vane"?
Vh. Anja & Balder (:
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 1 Svar: 4.326
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
Det er jo en meget aktiv race...
Vores var omkring 3 år, før hun gad sove bare lidt længe om morgenen. Og med længe mener jeg kl. 9-10 stykker...
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.750
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.158
Også i weekenden, når han sov længe var kl.7, som regel var kl.6, men ofte var den 5! Jeg stod op, gik en lille tur, underholdte ham lidt, og så plejede han at lægge sig efter ca. 2 timer
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 6 Svar: 7
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Det er en fest, at have schæferhvalp ;o)
nov 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 1.158
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 135
Vores er 18 uger nu, og han er også propfyldt med energi så snart der er liv i huset, og det er gerne mellem 5 og 7.
Han kommer ud at gå en lang tur, i et område hvor han kan løbe frit, og hvis man er heldig er naboen også ude at lufte hund, så de kan lege.
Han er stadig glad og frisk efter sådan en god tur, men er slet ikke til at være i hus med hvis ikke han får den tur.
Plus man så er sikker på at han nok har splittet sin kurv ad eller andet sjovt når man kommer hjem fra arbejde.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.973
Jeg har altid gjort det, at vi lige er ude og tisse, måske få lidt at spise, altid helt stille og rolig, og så tilbage i seng. Uanset hvor meget hvalpen larmer og leger, så kommer der ikke noget leg eller aktivering fra mig, min mand eller kattene, allerhøjst lidt søvnig putten. For flokken sover om natten, leg og aktivering sker om dagen og sådan er det, og jeg skal helst have min søvn for at kunne fungere optimalt.
Det er frustrerende i begyndelsen, når man har en hvalp der bare vil LEGE! Men min erfaring er at hvalpen efterhånden indordner sig til den daglige rytme. På nær morgentisseture fordi hun ikke kunne holde sig, så har Lia fulgt vores rytme fra hun var omkring 12 uger gammel. Dvs. står vi op klokken 7, så gør hun også. Står vi op klokken 10, så gør hun det også.
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 178
jun 2008
Men som i allesammen skriver, det er nok bare hans "hvalpeperiode", som skal overståes. Så må det tage den tid, det nu tager (:
jun 2008
apr 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 346
mar 2009
Følger: 37 Følgere: 28 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 1.454
Når hun larmer eller piver får hun at vide hun skal være stille.
Hun larmer lidt af og til, men vores anden hund er rolig for det meste og med lidt "stille" af og til så plejer det at gå okay
Min hvalp larmer ):