{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

træne gø og hviske {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har lige brug for et lille råd ang. træning af gø og hviske. Jeg har lært Aikou at gø på kommando, men jeg vil også gerne lære hende at hviske. Men er ikke helt sikker på hvordan jeg tydeliggører for hende at det er 2 forskellige ting vi øver. Vi træner med klikker så normalt siger jeg halse og klikker når hun gør. Nu vil jeg sige hviske og klikke når hun bevæger munden uden der kommer lyd. Er der nogle der har prøvet at træne begge ting og som der har et godt råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  træne gø og hviske
  • #1   8. maj 2012 Jeg har lært min hund det med håndsignaler, siden stemmekommandoer.

    Vi tog både halse og hviske (min hund skal lave en meget lille lyd) i ét hug, for han fik klik-godbid uanset hvad han gjorde, men jeg gav dem to forskellige håndsignaler. Da han fattede sammenhængen, skilte jeg dem ad og øvede én af gangen.

    Jeg tror ikke at min måde at gøre det på er den "rigtige", men det fungerede OK for min hund.


  • #2   8. maj 2012 Jeg har lært Bacchus at hviske (som Søster McFluff, så skal min hund også give svag lyd fra sig) ved at holde en godbid foran ham og når han så peb for at få den, roste jeg og belønnede med godbid. Gentog det igen og igen, og satte kommando på, så nu når jeg siger 'hvisk', så hvisker han

Kommentér på:
træne gø og hviske

Annonce