{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.056 visninger | Oprettet:

Alene hjemmetræning {{forumTopicSubject}}

Hej HundeGalleri,

Nu bliver jeg sikkert slagtet, men spørger alligevel...Alene hjemme træning hvad er bedst?

Jeg er så heldig at jeg skal have mig en hund (hvalp) og vil gerne gøre alt for det lille kræ.

Jeg læser og hører mange forskellige tilgange til denne træning. Hvad har I gjort med da I havde hvalp? startede i med 2 sek uden for dør eller?
Mit "problem" er at jeg bor i et 2/3 plans hus med kælder og den "normale" vej ud i haven er gennem kælder og jeg kan ikke nå ud og ind igen på 2-3 sek da jeg først skal igennem kælder osv.

hører gerne gode råd til dette spørgsmål, useriøse svar vil blive ignoreret smiley

Næste enme bliver renlighedtræning smiley så er I advaret smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemmetræning
  • #1   25. jan 2013 start med at træne alene hjemme i mellem to rum. om du er ude af huset eller bare i et andet rum er det samme for hvalpen til at starte med.
    Du er væk og det er det som den skal lære er okay.




  • #2   25. jan 2013 tak Goofy D, hvor lang tid skal jeg være i et andet rum til at starte med og hvor meget øger man tiden?

  • #3   25. jan 2013 til at starte med øge du tiden 1-2 sekunder af gangen.
    Når du er oppe på 1 minut kan du øge med 5 sekunder.
    efter 2 minutter kan du øge med 10 sekunder
    efter 4 miutter kan du begynde at øge med 15 eller mere sekunder
    Efter 10 minutter kan du øge med et helt minut.
    efter 30 minuuer med 5 minutter osv osv.

    det vigtigste er bare at din hund ikke bemærker at du er væk, altså begynder at gø eller græde meget. den må gerne pive lidt, bare ikke for meget.

    giv den legetøj og anden aktivering. husk kun at træne når den er vel stimuleret/træt i starten. Det skal være en go oplevelse at være alene!


  • #4   25. jan 2013 fx et godt gnave ben eller ligende, skal jeg så tage benet/legetøjet fra hende når jeg kommer ind igen?

  • #5   25. jan 2013 Og husk ikke at gå ind igen hvis hunden hyler/gør, så tror den bare det hjælper.

    Og så tror jeg ikke nødvendigvis at jeg ville lade hunden have for meget legetøj, men der imod lære den at alene hjemme = slappe af/sove.


  • #6   26. jan 2013 Til at starte med er legetøj/ben okay. det skal benyttes som afledning når du går. altså så får hunden det her lækre kødben eller mega sjove lejetøj når du ikke er der.

    Du skal ikke tage tingen fra hende når du kommer tilbage. afled hende og mens hun ikke har den givne ting, kan du fjerne det. så det kun er en ting hun har/får når du er væk.

    må give JS ret, dog ikke for meget legeøj.


  • #7   31. mar 2013 Vil lige give en status på hvad vi har nået af fremskridt hunden og jeg.
    Jeg har siden i tirsdag, hvor jeg følte hunden var blevet tryg i huset øvet alene hjemme træning. Jeg og hunden er stået op hver dag kl 06.30, været ude at tisse/besørge (max 10 min pga. kulden), derefter ind og hunden får mad spredt ud over gulvet, hun spiser det ikke, hun gider ikke søge efter det smiley hun får noget af det i sin skål med vand. Vi leger lidt ca. 20 min, jeg børster tænder og trækker i tøjet/skifter tøj. Jeg sætter mig på gulvet med hunden efter jeg har børstet tænder og gjort mig klar til job, og vi leger lidt mere ikke noget vild ca 10 min. Så går vi en lille tur og slutter i haven igen. 10 min. vi går indenfor, jeg sætter hende i kurven og sætter mig ved siden af og laver dæmpende signaler, sukker, gaber og smasker, hvor efter jeg rejser mig stille og går. Hun har her fået et "hudben" en gulerod og sin pivdyr/bold.

    som regel kan jeg køre og jeg kan se på webcam hun er lidt urolig og nogle gange hyler hun, andre gange går hun helt amok, bider i dørkarmene, spæner rundt og hyler som en stukken gris når det er værst kan de vare 20 - 30 min; men det tror jeg måske er fordi hun ikke er aktiveret nok inden jeg går. Men jeg mangler øvelser til aktivering som ikek er for voldsomme.

    Når hun så er faldet i søvn til ro så kan jeg sagtens være væk i 2 timer måske 3, når hun så vågner og det gør hun jo smiley så tager fanden fat i hende igen, hyler og raserer karme og hvad har vi, men det er jo klart nok sovet = frisk smiley

    Måske skulle jeg bare gøre som nogle siger, learn it the hard way og lade hende være hjemme og se om jeg kan komme hjem efter 6 timer.

    Er jeg på rette vej eller er bare en "tumpe"

    Kontruktive kommentarer modtages gerne smiley


  • #8   31. mar 2013 Put hendes mad i en flaske, en papkasse med avispapir, frys det fast i noget vand, foderbold, gem det rundt omkring (bag stole, i forskellige "forhindringer" som mælkekartoner, under håndklæder osv. osv.)
    Så kan hun bruge "tiden" mens du er væk på at få fat i sit mad.

    Personligt ville jeg mene du er gået for hurtigt frem, i forhold til hvor længe hun er alene hjemme, når hun reagere så kraftigt (hyler som en stukken gris i op til 30 minutter, bider i ting, løber rundt)


  • #9   31. mar 2013 Goofy, nej hun hyler ikke i 20-30 min, det er forkert skrevet, hun er aktivi 20-30 min hun hyler nok sammelagt 5-7 min maks

  • #10   31. mar 2013 Når du skriver hyler er det så "hyler som en stykken gris"-hyl eller "mor-jeg savner dig"-piveri??



  • #11   31. mar 2013 Det svært at forklare, mere piv piv piv, jeg går i kurv piv piv og rundt og piver

  • #12   31. mar 2013 HVis det bare er piv-piv jeg er LIDT ulykkelig og mindre glad for situationen så er den reaktion okay, så lang sigt er ønsket helt at denne reaktion udebliver.

    MEN er det piiiiiiiiv-skriiiiiig-piiiiv-jeg-er-rigtig-bange-for-alt-det-her. Ville jeg gå nogle skridt tilbage i alene-hjemme træningen.

    At din hund ødelægger, er kedsomhed. find noget den kan more sig med i HELE perioden du er væk. Ikke at5 den skal lege hele tiden, men at den har muligheden for andet end at æde en dør.


  • #13   2. apr 2013 Lige et spørgsmål mere, hvis jeg kan se hunden sover når hun er alene hjemme. Skal jeg så gå ind til hunden, eller skal jeg blive væk og lade hende vågne og se at jeg ikke er der med evt. hyleri som resultat??

  • #14   2. apr 2013 Følger lige med da jeg selv starter alene hjemme træning i dag smiley

  • #15   2. apr 2013 Jeg skal til det samme om 3 måneder. Jeg tror jeg starter med at gå ind i et andet rum og lukke døren i 30 sek. Og se hvordan den reagere... Og så tillægge mere og mere tid, og så en dag kan man vel nå over at handle (som ligger lige overfår)

  • #16   2. apr 2013 Har i andre noget max tid jeres hund/hvalp er alene hjemme i?

  • #17   2. apr 2013 Jeg ville gå ind, så din hund får en go oplevelse af at være alene hjemme. Og at sove/rolig opførsel belønnes med at du kommer hjem igen.

    Igen, det vigtigste ved alene hjemme træning er at hunden ikke når at reagere på du er væk.


  • #18   2. apr 2013 Jeg vil lige dele igen, har i dag haft en succes oplevelse med hunden og alene hjemme.
    Tog hjemme fra kl 8, hvor hunden fik hudtyggeben, en godbid og sine bamser. Hun faldt i søvn ca 30 min efter uden at hyle eller noget. hun sov så ca 1.5 time hvorefter hun vågnede, og begyndte at lege med bamser igen, lagde sig i kurven igen efter 30 min og bed i tyggeben tror jeg og så kom jeg hjem.
    Den eneste forskel som jeg kan se kommer i tanke om er at jeg denne gang havde radioen tændt på DR P1 fra jeg stod op til jeg kom hjem igen.
    Imorgen prøver jeg det samme og bliver lidt længere tid væk og ser om hun vil falde i søvn igen efter hun er vågnet første gang.
    Gode råd modtages stadig smiley


  • #19   7. apr 2013 Jeg er nu oppe på 4 timer hvor hun er alene. Der har kun været to gange inden for den sidste ud hvor hun at pevet lidt, men det ved jeg ikke om det var fordi hun skulle på toilet eller angst. Jeg kan ikke høre forskel smiley

    Så bliver det spændende hvad der sker på onsdag hvor jeg skal starte på job. Det gode er at jeg har fået lov til at tage hjem kl 12 onsdag, kl 13 torsdag og kl 14 fredag og møder 7.30 så jeg håber og krydser alt for at det kan lykkedes for hende at være selv så længe.

    Tak for hjælp og råd allesammen, og skriv gerne hvis I har flere råd


Kommentér på:
Alene hjemmetræning

Annonce