339 visninger
|
Oprettet:
Alene hjemme {{forumTopicSubject}}
Jeg har gået og spekuleret lidt på alene hjemme træningen.. Jeg skal have hund til sommer og kommer til at være ved mine forældre i deres hus den første måned eller to.
Men deres hus er ca 500kvm (+/-), og jeg har spekuleret lidt på om det kan blive et problem, at det er så stort..?
Nogen gange kan vi jo ikke engang finde hinanden
Så mon den lille vuf vil tro, vi bare er i et andet rum og begynde og gå rundt og lede og måske blive stresset... eller skal man bare fra starten sige den kun skal være i køkkenet fx?
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 964 Svar: 18.353
Men 500 kvm vil være uoverskueligt for enhver lille hvalp, så et mindre område med nogle værelser, køkken, stue, værelse der evt ligger lige op af hinanden ... og selv i så stort et hus er der vel rum hvor I opholder jer mere end andre..
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.022
Ok, så den vil ikke blive forvirret over at være, hvor vi er, når vi er hjemme? Altså når den skal være selv, selvom det selvfølgelig kun er ganske kort tid i starten
feb 2011
Nej den vil være forvirret og ked af det hvis den IKKE må være sammen med jer når I er hjemme .... I har lige (til den tid) hentet den taget den fra mor og søskende, en hund elsker sin flok/familie, en lille hvalp har behov for at være sammen med jer, så den kan knytte sig til jer og lære at stole på jer som de nye der vil den det godt... den har behov for jeres tilstedeværelse og kærlighed, en hund er et dyr der trives i en flok, I er den nye flok, må den ikke være sammen med jer vil den føle sig udstødt..
Så skal den lære jer og et givent område at kende, og når den er tryg i det og ved jer så finder I ud af hvilket område den skal være i når I ikke er hjemme, og så går I en lille tur med den, leger evt lidt, sørger for den har tisset og gerne er træt, og så begynder I at gå fra den i det område, først få minutter af gangen, derefter måske 15 minutter, så ½ time osv over nogle dage.... sørger for den har drikkevand og ufarligt legetøj tilgængeligt... og sørger for der ikke er farlige ting den kan gnave i som ledninger osv...
feb 2011
jun 2011
Men læser skam også på livet løs
Det jeg mente med når den skulle være selv var selvfølgelig også først når den er faldet til og sådan. Ved godt den kommer til at lide afsavn i begyndelsen pga. den er taget fra mor og søskende og vil da også sove med den og lave alt muligt sammen med den, så den netop ikke føler sig alene.
Det står nok også lidt kringlet, men det jeg var usikker på var, om den skulle være i ét rum NÅR den skal være alene hjemme eller have hele stueetagen.. Men tror faktisk du har svaret på det nu - tak
sep 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 217
Efter min mening er det vigtigste at I "fortæller" den at nu går I og den skal være alene.
Altså helt fra starten gør og siger det samme når I går, så den lærer at når I siger det, så betyder det at I går og at I altid kommer tilbage - samtidig så ved den at den ikke behøver lede efter jer.
Vores hund er i halvdelen af huset, og han ved at når jeg finder en tyggepind eller noget mad frem, aer ham og siger. "Pas på huset", så går jeg og han skal være alene.
Hvis I vælger at have den i nogle enkelte rum, så sørg for at det er de rum I færdes meget i, så den ikke pludselig er i et rum den ikke forbinder med jer.
Bliver spændende med hvalp i huset, og tit så går tingene jo langt nemmere end man "frygter".
jun 2011
(Måske man også skal lade være at spekulere så meget og så tage det som det kommer
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Alene hjemme