{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knytte bånd?
  • #2   26. jul 2013 Jeg træner helt vildt meget med hende og kan sidde og putte med hende i lang tid, men alligevel synes jeg ikke at vi har et helt stærkt bånd smiley

  • #4   26. jul 2013 Leger i sammen?

  • #5   26. jul 2013 Når vi træner skælder jeg hende aldrig ud tværtimod når der er noget hun gør rigtig roser jeg hende rigtig meget, og hvis der er noget hun gør forkert ignorer jeg hende og venter på hun kommer med det ønskede resultat som jeg ønsker smiley er det forkert?

    C K: ja rigtig meget smiley


  • #6   26. jul 2013 Jeg forstår det heller ikke, fordi hun er mere knyttet til min far end til mig, og det er mig der leger og træner aller mest med hende af vi alle fire i familien. Altså selvfølgelig leger og træner min mor og far og søster da også med hende, men ikke lige så meget som mig smiley
    Så jeg forstår det heller ikke.
    Men den person hun er aller mest knyttet til i min familie er min far.


  • #7   26. jul 2013 Det er lidt svært at kommentere på, når man ikke kender dit forhold til hunden. Din oplysning om manglende bånd til hende er lidt ukonkret, hvad præcis er det, du føler ikke fungerer ?

    Er hun opsøgende overfor dig ? Eller er det dig, der altid tager initiativ til træning og leg ? Måske presser du hende for meget, måske er du til mere træning og leg end hunden er.


  • #8   26. jul 2013 Ja det er mig der ikke helt udtrykker mig dybt nok, det beklager jeg smiley
    Men jeg har altid godt kunne tænke mig sådan et fantastisk bånd mellem menneske og hund, det skal være så stærkt et bånd at hunden stoler 100 % på mig, og ved at den altid kan regne med mig osv.
    Har altid godt kunne tænke mig sådan et fantastisk forhold ligesom ham manden der tog toget hver dag på arbejde og så sad hunden og ventede på ham indtil at han kom tilbage fra arbejde, hvis du kender den film smiley
    Altså jeg siger ikke at jeg vil have at min hund skal følge mig i skole hver dag smiley
    Men altså hvis du forstår hvad jeg mener smiley vil bare rigtig gerne have et specielt forhold til min hund.

    Det er ikke altid mig der tager intiativ til leg, Daisy som hun hedder går da også selv hen engang imellem og tager et stykke legetøj og begynder at lege med det på gulvet. Og så plejer jeg altid at lægge mig ned til hende og lege med hende, og det elsker hun, fordi når jeg så kaster bamsen som hun leger med så løber hun selvfølgelig hen og henter den, og så kommer hun hen til mig med bamsen og lægger den i mine hænder som om hun Siger: "kast den igen" smiley

    Jeg har lige fået en ny hunde bog og der er der en side der handler om at være "chefen" hvor der bla. Og så står der noget om at styrke tilliden til hunden osv. Og så står der sådan noget i en boks i hjørnet som vist på billedet og det som der står jeg jeg prøvet smiley


    profilbillede
  • #9   26. jul 2013 Hold da op, det blev til en lang tekst, håner du forstår mig, er ikke så god til at udtrykke mig på skrift smiley

  • #10   26. jul 2013 Det var meningen at der tilsidst skulle stå: hvor der bla. Også står noget om at styrke tilliden til hunden smiley

  • #11   26. jul 2013 Jeg tror, at nogen gange så vælger hunden selv.. Det er måske lidt øv, hvis man er den som hunden gerne skulle bonde med. Måske har din far bare noget der virker tiltalende på hunden, som du ikke har, selv om det er dig der laver alt med hunden.
    jeg har set det flere gange..
    her i huset, var det ligesom meningen, at min mand for første gang skulle have hund (det har altid været mine hunde vi har haft i huset) så han fik morgan sidste år..
    men han har stadig ingen hund andet end på papiret.. Morgan har valgt selv.
    Jojo, de er da alle glade nok for ham, men det er mig de søger, mig de lystrer, mig der klynkes over, når jeg kører et ærinde og min mand fx er hjemme osv.
    Jeg tror ikke man kan "overtale" en hund til at være ens Best buddy, det sker automatisk hvis kemien er der. Det samme med katte, omend i endnu højere grad.


  • #12   26. jul 2013 Nu er jeg så ikke ganske enig med alle de ting, der står i den bog vedr. at være chef, men umiddelbart tror jeg, at hunden er mest knyttet til din far, fordi den instinktiv kan mærke, at han er den, der udstråler mest ro, sikkerhed og autoritet.

    Jeg ved, der er undtagelser, men jeg synes det er det mest almindelige, at en familehund knytter sig mest til en af de voksne i familien.


  • #13   26. jul 2013 Er enig med jer begge, vi har haft hund før og den knyttede sig også mest til min far smiley

  • #14   26. jul 2013 Min far er også meget stille og rolig omkring Daisy, og når der er noget Daisy bliver bange for søger hun også altid hen til min far, fordi hun føler sig mest tryg der smiley

  • #15   26. jul 2013 Nogle racer er jo også så selvstændige, at de ikke knytter sig ligeså meget.
    Og andre er enmandshunde, som knytter sig til een person.


  • #16   26. jul 2013 Okay smiley
    Men vores hund er en selvskabshund smiley så burde hun ikke knytte sig til flere end én person? smiley


  • #17   27. jul 2013 Hun er formentlig også knyttet til jer alle, men bare mest til din far.


  • #18   27. jul 2013 Tror jeg du har helt ret i smiley

  • #19   28. jul 2013 Med vores gamle nu aflivede hund som jeg voksede op med, var hierarkiet først far, så mor, så mig ( ældste datter) og min lillesøster lystede hun meget dårligt( hunden var et år da søster blev født)

    Da jeg var mellem 14 og 20 blev hun mere og mere min hund, jeg lavede alt med hende, den eneste der gik med hende osv, og selvom min far stadig var mere autoritær, så var jeg efterhånden førstevalg i de fleste situationer.

    Så bliv du bare ved, men forvent intet, men i takt med at du selv modnes og interessen forhåbentlig stadig er der, kan der altså ske noget smiley

    Du har jo en alder hvor hormonerne raser og du - selvom du prøver - måske ikke altid er så stabil følelsesmæssigt, og det mærker de jo også smiley


  • #20   29. jul 2013 Helt enig smiley

Kommentér på:
Knytte bånd?

Annonce