{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Gø-halsbånd? {{forumTopicSubject}}

Har lige læst et andet emne med hunde gøen
Og har længe set at man kan få forskellige slags hunde gø halsbånd i forskellige former, altså nogle halsbånd vibrerer andre puster luft ud og andre sprøjter vand ud osv.

Jeg har en selvskabshund som gør rigtig meget. Vi har arbejdet med at når hun gøede kom hun ind, men det har ikke hjulpet.
Det er ikke altid at hun gør når der sker noget ude på vejen.
Hvis det går nogle mennesker forbi ude på den anden side af hækken kan hun nogle gange bare ligge og lytte, men der kommer ingen lyd fra hende, og så roser vi hende selvfølgelig rigtig meget smiley

Men pointen var at vi nu har prøvet alt og der sker intet, hun bliver ved med at gø.

Så ville høre om det var en god idé at prøve at købe sådan et gø-halsbånd?
Eller er det en dårlig idé?

Hvis det er en god idé hvilken slags skal det så være? Altså hvilket halsbånd ville passe bedst til en selvskabshund? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gø-halsbånd?
  • #1   4. aug 2013 Du skriver, at hun "kom ind" når hun gøede. Har I prøvet med kontakt-øvelser udenfor? I stedet for at "smide hende ind", så træn afledning? For tror ikke på, at hunden kan forbinde dét, at I beder hende gå indenfor med, at hun ikke må gø smiley

    Halsbåndet er kun symptombehandling.


  • #3   4. aug 2013 vil også på det kraftigste fraråde jer at udsætte jeres hund for de dimser. At korrigere en hund adfærd med negativ påvirkning - og ikke mindst elektronisk negativ påvirkning synes jeg er en megget dårlig ide. To af mine små maltesere har gået meget da vi fik dem som 6 måneders hvale. men med positiv træning med bl.a. klikker osv. er problemet løst. Hvis I ikke synes I selv kan dette synes jeg i skal kontakte en kompetent person som, med positive metoder, ham hjælpe jer med at få hunden til at gø mindre

  • #4   4. aug 2013 Victoria K: vi har også flere gange prøvet at aflede hendes opmærksomhed med hendes yndlingsbamse, men det hjælper overhovedet heller ikke...
    og jeg har engang skrevet her inde hvordan man kunne lære min hund at lade vær med at gø, og der skrev de at når hunden gøede skulle man sætte den indenfor og det er så det vi har prøvet men som ikke har hjulpet.

    Birgitta L: Altså hun gør når der er mennesker der går forbi ude på vejen og når andre hunde går forbi ude på vejen og når vi så går hen til hende for at "smide" hende indenfor, løber hun væk fra os?, men når vi er ude at gå tur gør hun hverken af mennesker eller hunde. Eller jo hun kan godt begynde at gi' en lille lyd fra sig hvis hun ser en hund fordi hun vil over at hilse på den, men så lige så snart hun har hilst på hunden er der slet ikke noget med at hun gør mere. Så hvorfor gør hun egentligt i haven?? pga. stress eller hvorfor gør hun????

    CMP: Vi har også prøvet at når hun gør prøver vi at få hendes opmærksomhed og når hun så holder op med at gø: klik - godbid, men det har heller ikke rigtig hjulpet.

    Så hvad gør vi???


  • #6   5. aug 2013 Tusinde tak for hjælpen, det lyder som en rigtig god idé smiley

  • #8   5. aug 2013 Det skal jeg nok smiley
    Men fx. Idag har hun overhovedet ikke gøet endnu.


Kommentér på:
Gø-halsbånd?

Annonce