{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.811 visninger | Oprettet:

Gø-halsbånd. {{forumTopicSubject}}

Hej derude.

Er der nogen der har erfaring med hensyn til et LILLE gø-halsbånd?? Det er nemlig til min lille Chihuahua. Det skal være et af dem der sprøjter med citrus, da jeg har prøvet det før med held.

Dette er ikke en debat om, om man bør bruge disse halsbånd eller ej ??

Mvh. Miriam.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gø-halsbånd.
  • #1   16. okt 2018 Så er det nok en rimelig dårlig idé at oprette et emne omkring et redskab der kan medføre seriøse skader ift. hundens næse. Citronella er noget krads stads!

    Jeg tror ikke du skal regne med at nogen her på Hundegalleri er fortalere for det. Med god grund.


  • #3   16. okt 2018 Jamen, pøj pøj så smiley

  • #4   16. okt 2018 Hvorfor anskaffe sig en alarm-race, som chi'en er, hvis den ikke må gø? smiley
    ...Og følger den sin natur og instinkter og gøer, så bliver den straffet?! smiley
    Damn....


  • #8   16. okt 2018 Hvad tror du selv, Holly?

    Halsbåndet virker KUN fordi ubehaget er så stort, at det overskygger impulsen til at gø.
    Dette ubehag kommer fra citronella, som bliver sprøjtet ud.

    Hunde har fænomenale næser - mange hundrede gange bedre end vores!
    Well, forestil dig så at hunden, med så skarp og sensitiv en næse, får sprøjtet citronella direkte ved hovedet....

    Enhver kan forhåbentlig godt forestille sig, hvorfor dette er en rigtig rigtig skidt idé.


  • #9   16. okt 2018 Hvorfor har du valgt en gøende race hvis den ikke må gø?

  • #11   16. okt 2018 Holly - Vi er nogle der mener at hunde godt kan trænes uden at påføre dem ubehag. Det er sgu lidt af en falliterklæring.

  • #12   16. okt 2018 Der er bedre måder at gøre det på - selv med aversiver - som ikke risikerer at skade hundens næse.
    Det er ret meget overkill på en adfærd, som kan fikses med ganske almindelig konsekvent træning.

    Og så er det sådan set bare en virkelig dårlig quick-fix løsning, når du overlader træningen til et gø-halsbånd.


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.958
    #14   16. okt 2018 ts du skal ganske rigtig bruge saltsyre... og tage det på selv....



  • #16   16. okt 2018 Er det i øvrigt ikke noget med at citronella er lavet af noget som er voldsomt allergifremkaldende. Det er jo ikke lavet af citronsaft... Det ville heller ikke være sjovt at få lige i masken.

    Rædsom opfindelse sådan et antigø halsbånd.


  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.958
    #19   16. okt 2018 jeg kender en hvor det gik i stykker og hunden fik med det i ansigtet til det var tomt. det blev aldrig en normal hund igen

    det symptombehandler. find årsagen og løs det varigt i stedet


  • #21   16. okt 2018 Jamen, man køber en alarmhund (chi) fordi den er zåååå zøøøød, og man kan pynte den og bære den i en taske. Og når den så rent faktisk leger hund, i stedet for pyntebamse, så sjasker man den ind i ildelugtende, allergifremkaldende klamhed (PS. Du risikerer selv at blive voldsomt allergisk over for lortet, når du sjasker din hund ind i det, og derefter kysser den, krammer den osv.) i stedet for det der latterlige noget med at opdrage og træne smiley

    Skru ned for accessories og op for fornuften, så går det meget nemmere.


  • #23   16. okt 2018 Alt hvad jeg ville have sagt er allerede sagt. Men... Hold da op.
    Hvorfor købe en hund man intet ved om... Og så forvente den er noget andet end det man købte.
    Man køber vel heller ikke en stol i håbet om den er en garderobe i morgen?


  • #25   17. okt 2018 Jeg brugte et engang på min hund - han er død nu, men jeg tror nu ikke det var halsbåndet, der tog livet af ham ??

    Han gøede og gøede i bilen - none stop - og en sagde til mig, at det var supersmart med de der citronhalsbånd, så han fik et på.

    Han gøede og gøede stadigvæk, fuldstændig uændret. Jeg tænkte, at der var noget galt med halsbåndet og gik hen for at tjekke det.
    Hele hund og bil stank af citron, men det var så ikke noget, der gjorde det store indtryk på min hund, det der citronsprøjt.

    Så nej, ikke alle hunde bliver "tomme i blikket, usikre og bange" af det - men virke på alle, gør det så helt tydeligt heller ikke.

    Iøvrigt sjovt at læse, at man ikke skal købe en alarmhund, når man ikke vil have at den "alarmerer", men det er OK at købe en brugs / jagthund, uden at lade den arbejde / gå på jagt ?

    Men det er nok noget andet smiley


  • #26   17. okt 2018 Martine, hvis den er tiltænkt som svar til mig i #4, så synes jeg bestemt ikke det er i orden at købe f.eks. en jagtrace og blive irriteret over dens aktivitetsniveau eller en slædehund og ikke gide motionere den og derfor bliver irriteret over at den har krudt i måsen.
    Synes bare det er synd for hunden at komme til et hjem, hvor dens egenskaber er til irritation.



  • #29   17. okt 2018 Bliver hundene ikke ret negative allerede når man kommer med halsbåndet?

    M.h.t. det med at gø, er det vel kun en dårlig vane, hvis det er uønsket (og det er jo så her man kan fravælge racer der netop er kendt for at give hals).

    Jeg ville da blive lidt ærgerlig, hvis Luffe holdt op med at gø når der kommer fremmede.


  • #31   17. okt 2018 #26

    På ingen måde - blot en generel betragtning udfra adskillige tråde.

    #27

    Det gør "man" heller ikke - "man" dæmper kræet til døde, omplacerer eller afliver. Imo et noget større problem, end at ville have en "alarmhund" til at holde mund, bare engang imellem.


  • #32   17. okt 2018 Jeg vil aldrig kunne pille min Grossers mistænksomhed ud af ham, og derfor kan jeg ikke lade fremmede klappe ham.

    Skulle jeg ønske det, ville det kræve at jeg gav ham mundkurv og bandt hans ben sammen (ellers vil han jo stadig hoppe op i hovedet på dem og skubbe dem væk) for så ville alle kunne klappe ham uden at han reagerede advarende imod dem.

    Jeg er ret overbevist om, at den tanke vil du finde aldeles frastødende

    I stedet har jeg trænet med ham, og i dag kan fremmede godt komme ind i mit hus, hvis de altså bare ignorer ham. Men gud nåde og trøste hvis det forsøger og klappe ham endsige bare søger kontakt! Det ændrer sig nok aldrig.
    smiley

    Altså, der er ligesom indgået et kompris, hvor han får lov til at være mistroisk som han nu er, men jeg kan stadig godt få besøg uden ballade og dermed at folk skal skide i bukserne af skræk. På gåture kan jeg bare sige nej, selvom han jo ser så sød og klappevenlig ud.

    I dit tilfælde, må målet så være at acceptere, at din hund nok vil gø af fremmede der går ind huset i en kortere periode, men måske træne at den ikke behøver at gå af alt og alle lyde.

    Det er ikke umuligt, og kunsten er nok at finde den gyldne middelvej, hvor hunden ikke bliver kuet, og hvor mennesket stadig kan acceptere niveauet.

    Guderne skal da vide, at en hund der gøer konstant er til at blive sindsyg af!

    Held og lykke!


  • #33   17. okt 2018 Jeg bliver så trist over emner som dette.

    Please ts, fra en chihuahua ejer til en anden, lad være med at udsætte din lille hund for det ubehag det er. Den fortjener ikke at blive straffet for dens naturlige adfærd.
    Jeg ved godt hvor svært det kan være at lærer den at holde mund, Lucky er snart 6 år gammel og jeg har stadig ikke fundet koden, udover at gå ud og bærer ham indenfor, når han for 10 gang på en dag står og gør i haven. Nogle gange hjælper en rigtig lækker godbid og vi træner stadig med fokus, når jeg kan se at der nu kommer noget der kan tricke ham, det er bare ikke altid at det er nok, men sådan er livet med en alarmhund, de gør..

    Jeg bor selv inde i byen, bare her på adressen er der 6 lejligheder (vores incl) og derfor er det bare ikke skide smart, når Lucky skal nattisse kl 3 om natten og begynder at gø, men så er det bare ud og hente ham.

    Tag dit ansvar og lev med det du har valgt at købe. Det kan trænes positivt langt henad vejen, men det er ikke sikkert at du slipper helt af med det, men så må du fjerne den fra det den gør af eller lokke med lækre godbidder hvis muligt.
    Alternativt kan du omplacere til et hjem der er indstillet på at have en alarmhund som gør.

    Hos mig hjælper det også at kører Lucky godt træt, når vi har gået en god lang tur og han har brugt sin lille hjerne, så er der mindre tendens til at skulle rende og gø. smiley


  • #34   17. okt 2018 Jeg kender tre hunde, der har fået en citron i skallen. Sådan lærte de, at de ikke skulle tigge, når far spiser rejemad.

  • #35   17. okt 2018 Findes de der halsbånd i så små størrelser ?
    Hvis ja, så kan de da hellere ikke indeholde ret meget væske, hvis også hunden skal kunne bære det. Så den skal vel fyldes op efter to gange gøen...…..


  • #36   17. okt 2018 Der er også den mulighed at finde et andet hjem til Chien, et hjem, hvor man er parat til at leve med dens naturlige instinkter og så købe sig sådan en lille ven her.
    De er meget naturtro, render rundt og logrer med halen, gø kan de også, og hvis det bliver for meget, så slukkerman bare for den eller tager batterierne ud.
    Alletiders erstatning for dem, som såååååå gerne vil have en lille hund, men ikke vil træne/opdrage den.


    Om produktet

    Legetøjshund med realistiske lyde og bevægelser
    Næsten ligesom en rigtig hund.
    Denne søde terrier kan gå og strække sine ben, logre med sin hale, bevæge sit hoved og gø.
    22 cm



    profilbillede
  • #37   17. okt 2018 Nu vælger jeg lige at ignorerer "ingen debat" sætningen, og komme med et råd istedet. Så må TS vælge om hun vil læse eller ej.

    Vi har selv en "alarmhund" i stor udgave, og jeg må sige mig enig i det med at straffe sin alarmhund er en meget trist idé.
    Istedet kan man indlære en sluk knap, hvor du ved at bruge denne kommando fortæller, at nu har du hørt det, og nu er det ok at tie stille.

    På vores gamle tæve (samme race) lærte vi hende først at gø på kommando, da det så var nemmere at indlæge stop kommandoen bagefter.
    Når vi fik hende til at gø brugte vi derefter "shhhh...", og som regel hendes navn i stille tone først, da et "shhhh" i sig selv godt kan være svært at høre for hundens gøen.
    Vi indtrænede det med godbidder, og efter lidt tid faldt hun som regel fortrinsvis hurtgt til ro når hun kom op at køre og gøede. Det eneste sted det ikke virkede var når hun var ude.

    Vi prøvede allerførst med "Hold kæft" som en anden også har nævnt, men erfarede at når vi råbte, råbte hun højere, hvilket jo giver rigtig god mening. Så istedet gav vi en stille kommando, og efter relativt lidt træning virkede den. Det kan anbefales.


  • #38   17. okt 2018 Jamen, Anni, den der legetøjshund kan jo GØ smiley smiley smiley Mon sådan én reagerer på et gø-halsbånd? smiley

    Alle hunde, uden undtagelse (arh, måske ikke den Anni har lagt ind) kan trænes til ikke at gø - bare man finder den rette belønning.

    Min ene hund, en schæfer, som ret meget er lavet til at sige vov, elsker at gø af alt der bevæger sig. Hvis det er venner eller noget andet sjovt hun gør af, giver hun bare et enkelt eller to bjæf, og det er fint. Men er det ærkefjenderne (som tæller en håndfuld udvalgte nabohunde, alle former for mørke mennesker, mænd med skæg og/eller hat og børn i flyverdragter) ville den normale reaktion være at gå gøamok smiley Efter en særdeles lang og varm sommer, har vi dog fået indlært at hun giver ét højt bjæf, og så løber hun til haveslangen, og får lov at pjaske med vand i et minut. Og ja, nogle gange tester hun mig, og stiller sig ved haveslangen og giver ét højt bjæf, i håb om at jeg ikke gennemskuer hendes bluf smiley Jeg er ikke sikker på hvad jeg stiller op når frosten sætter ind smiley

    Den lille er også lavet til at sige vov, men hun har fra hvalp lært at give et par bjæf, for så at løbe ind og få belønning for at holde kæft.

    Teknisk set belønner jeg jo hundene for at gø, men jeg belønner dem for 1-2 vov, i stedet for at forsøge at straffe dem for 50 vov. Og det er en ok løsning for både mig, naboer og hunde. Og det endda helt uden at nogen lugter at citronella eller andre klamheder.



  • Lens
    Lens Online Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 19 Følgere: 661 Emner: 120 Svar: 6.958
    #39   17. okt 2018 hahaha Zara har sådan en chi... den kan vi overveje at sælge ts.... uden batteri

    den hedder Finn


  • #40   17. okt 2018 "Jeg er ikke sikker på hvad jeg stiller op når frosten sætter ind"
    Det skal jeg såmænd sige dig, min kære stegepandedaskmodtagende ven. Du anskaffer en såkaldt frostfri spulehane.


  • #42   17. okt 2018 Jeg har haft 2 schæferhunde og 3 malinois.

    Den ene af schæferne gøede none stop, den anden sagde aldrig et pip.
    Mallerne, en af dem gøede none stop, de to andre sagde / siger aldrig noget.

    Jeg gider ikke træne dem til at lukke - det er røver træls at de larmer, men sådan er der åbenbart nogle, der er...


  • #43   17. okt 2018 A - du kommer bare forbi og lærer Rick dergørheletidenibilenmenaldrigellers, på 10 år at stoppe - kombardo smiley

  • #44   17. okt 2018 Martine, har i en frostfri havespulehane (eller hvad det nu er Søren Superman siger jeg skal have)? smiley

    Jeg husker i øvrigt - ganske svagt - at jeg kapitulerede med bilgøen, og her hjalp hverken godbidder, pædagogik, brølen eller stop-bil-når-kræ-gør-kør-når-den-holder-kæft. Så jeg sprøjtede den med vand fra sådan en næsespraysdims. Dét virkede. I cirka en uge smiley


  • #46   17. okt 2018 Jeg har ikke frostfri hane, men bruger heller ikke vandtortur på min hund - endnu smiley
    I en fjern fortid arbejdede jeg som rørlægger. Derfra min insiderviden.
    Mangler du rør'n
    så send bud efter Sør'n


  • #47   17. okt 2018 Rørlægger og stegepandesmækker smiley Jeg er bare nødt til at sige at du er en mand efter mit hoved smiley

Kommentér på:
Gø-halsbånd.

Annonce