{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

Indkald. {{forumTopicSubject}}

Jeg har en golden retriever på 5 mdr. Vi går ture i en skov, hvor hunde gerne må gå løs. Når vi er alene kommer hun næsten altid når jeg kalder. Jeg kalder kun en gang og hører hun ikke efter går jeg bare eller gemmer mig, så kommer hun altid efter mig.
Mit problem er, at møder hun andre hunde eller mennesker, løber hun direkte hen til dem og vil hilse, og hører slet ikke hvis jeg kalder. Hun må meget gerne lege og hilse på andre hunde, men hun skal vente på at jeg giver tilladelse til det.
Hun løber også efter løbere, hvis hun får øje på en.
Jeg gør det, at ser jeg nogle mennesker før hende, tager jeg hende i snor og så skal hun sitte, mens de går forbi. Og så får hun godbider, og holder fokus på mig.
Jeg søger gode råd til hvordan jeg får hende kaldt til mig, når hun er løs og møder andre.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkald.
  • #3   10. sep 2013 Tak for svar.
    Vi har gået til hvalpetræning og skal snart begynde til unghundetræning. Hun er ikke en golden af jagtlinie, men jeg vil gerne træne og bestå brugsprøve med hende og senere working test og evt noget spor. Udstilling har ikke rigtig min interesse.

    Jeg laver søgeøvelser i skoven, og sit og dæk hvor hun skal blive, selvom jeg går lidt væk, til jeg kalder. Vi træner også på plads og gå pænt. Hun får masser af ros og godbider.


  • #4   10. sep 2013 Min gjorde det også. Det tog os meget lang tid at lære. Men da jeg med tiden fik trænet plads og bliv kom det helt af sig selv. Og så var ordet nej også en god hjælp når hun alligevel tog tilløb til at smutte afsted. smiley

  • #5   11. sep 2013 Jeg følger lige med - samme situation smiley
    Jeg prøver at træne hver dag. Men må se positivt på det. Har virkelig en hvalp der elsker ALLE hunde og mennesker smiley hihi


  • #7   11. sep 2013 Og husk at hunden kun må være løs i hundeskoven hvis man har fuld kontrol over den. Lige som ude i resten af samfundet.


  • #8   11. sep 2013 Lang line på hunden indtil den kommer hver gang du kalder, sørg for altid at have en rigtig god belønning. Det skal nok komme hvis du er konsekvent med at få trænet dit indkald smiley

    Og så lige en lille bøvs herfra. At den render hen til fremmede hunde og mennesker er ikke fair. Du ved aldrig om den løber din hund løber efter, er bange for hunde, eller om hunden den løber hen til, ikke bryder sig om andre hunde og du ødelægger måneders træning for hund og ejer. Også selvom din hund ikke gør noget og bare gerne vil lege.

    Held og lykke og god arbejdslyst.


  • #12   11. sep 2013 Tak for svar.
    En lang line lyder som en rigtig god ide, det vil jeg kigge nærmere på.
    Jeg prøver også at lave fjollede lyde, hoppe og danse osv, og det fanger da også hendes opmærksomhed smiley

    I har selvfølgelig ret, hunden skal ikke bare løbe hen til alle hunde uden tillaldelse fra ejeren. Jeg holder meget øje når hun går løs og tager hende i snor, når vi møder andre, så det er sjældent hun løber hen til nogen. Men ja, er hun ikke stabil i indkald skal hun ikke gå løs.


  • #16   13. sep 2013 Jeg har en 100 pct. indkaldssikker hund, Albert. Jeg har også en der ikke er det, Icon.
    Ergo kan Albert gå fri og Icon har lang line på. Så er den prut slået.


Kommentér på:
Indkald.

Annonce