{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Jonas D
Jonas D
Tilmeldt:
17. aug 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 1

Min hvalp bider!! {{forumTopicSubject}}

Hej.

Min kæreste haved et tyggeben med hjem til vores 10 uger gamle tæve i dag. Og jeg skal da lige love for at det var et hit.

Jeg har, siden vi fik hende, sørget for komme hen og røre ved hende og stikke hånden ned i hendes madskål, når hun står og spiser, for at lære hende at det ikke er noget at blive sur over. Og det er også gået ganske fint ind til nu.
Men da jeg prøvede at gøre det samme, da hun lå og gnaskede i benet var det en helt anden historie.
Da jeg rørte ved hende begyndte hun at knurre. Og da jeg så rørte ved benet bed hun ud efter mig.

Er der nogen der har en idé til hvordan jeg vender hende af med sådan en opførsel?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hvalp bider!!
  • #1   7. okt 2013 du lader hende få fred når hun spiser, eller skal du absolut kunne tage maden fra hende, så lav en bytteleg ud af det, så hun med det samme får benet byttet med noget andet lækkert og derefter får benet igen øjeblikkeligt.


  • #2   7. okt 2013 Hvorfor ikke bare lade din hund spise i fred? smiley


  • #5   7. okt 2013 Nu er det jo rart nok at kunne tage noget fra hvalpen hvis den har fået fat i noget den bestemt ikke må få ... Siger ikke man skal genre den i tide og utide gør jeg heller ikke ved min egen. Men smid nogle lækre godbidder hen til hende, og lav bytteleg til sidst, husk det du bytter med skal være MINDST lige så lækkert som det hvalpen ligger med, og lad være med at gøre det konstant ... smiley

  • #7   7. okt 2013 Nej sådan synes jeg heller ikke det skal trænes, som sagt ... Man bliver nødt til at som du selv siger få et godt samarbejde og tillid til at der ikke bare bliver taget noget ...

  • #8   7. okt 2013 Jeg synes man skal træne bytteleg/slip, så man kan få noget uønsket fra hunden, den evt har samlet op på gaden.

    Ellers synes jeg man skal lade hunden være når den spiser, og holde børn væk. Jeg ville også blive jævnt gnaven hvis folk rørte ved mig og tog mit mad/slik midt i det hele smiley


  • #10   7. okt 2013 Med en ny hundehvalp gør jeg det, at jeg holder gnavetingen/benet (ikke hver gang selvfølgelig), så de vænner sig til, at jeg er tæt på og ikke æder deres ting. Samtidig stryger jeg dem ind imellem over ryggen. Mine hunde skal stole 100% på mig og ikke vrisse af folk, der passerer dem, når de gnaver på noget lækkert. Bytteleg benytter jeg mig også af, når de har taget noget, de ikke må tage.

  • #11   7. okt 2013 Vi kan tage ALT fra vores hunde, selv det lækkerste kødben smiley

    Nå i træner, skal du ikke overdominerer hunden ved bare at tage, men bytte !! byt noget godt med noget andet godt.
    Hobie kommer faktisk nogle gange og ligger benet i vores hånd "se far" smiley "har du noget andet godt..."




  • #12   7. okt 2013 Luna har så meget tillid til mig, at hun kommer med benet/gnavetingen og beder mig om at gemme det. Jeg viser hende, hvor jeg gemmer det, og så går hun roligt sin vej i fuld tiltro til, at jeg nu passer på det.

  • #14   8. okt 2013 Jeg render ikke og forstyrre og piller ved mine hunde når de spiser.
    Men jeg kan til hver en tid tage ALT fra dem.


  • #15   8. okt 2013 Lia var ved at ÆDE mig som 8 ugers hvalp da jeg gik forbi hende mens hun havde noget godt. For dælen en monster uldtot.

    Vi gjorde det at hun fik fuldstændig madro i nogle dage, så begyndte vi træne lige så stille, kun en 2-3 gange om ugen, for det vigtigste er simpelthen madro og at at respektere hundens afstandsøgende signaler (stivnen, knurren osv.). Vi smed ekstra lækre guffer ned i skålen, vi legede "bytte købmand" med to ramekiner som vi lagde lidt tun i og så byttede den tomme med en der havde noget i, ved tyggeben osv. holdt jeg i benet først mens hun tyggede på den og så fik hun den ellers for sig selv uden at blive forstyrret. Blev jeg nødt til at tage noget fra hende, så blev der altid byttet med noget der var bedre.

    Grundlæggende så er det med at lære hvalpen at den kan stole på dig og at du har nul interesse i dens mad.

    Samtidig så indlær "nej" og "slip".

    Lia skal i dag helst ligge på skødet og tygge kødben, og hvis man kan få et stakkels fjols til at holde benet mens man tygger, så er det endnu bedre.

    Jeg kan tage alt fra hende, men gør det ikke - og har hun fået fat i noget ikke må få, så får hun et "slip", hvorefter hun stadigvæk får noget der er endnu bedre af mig, for jeg vil ikke misbruge hendes tillid.


  • #16   8. okt 2013 Vi har heller aldrig praktiseret det med at lære dem vi skal tage ting fra dem, vi har derimod fra Ozzy var helt lille, lært ham kommandoen "slip" og "Nej" , og det har fungeret ganske fint, jeg er en enkelt gang blevet nød til at tage noget fra ham, men det lod han mig også gøre, "slip" kommandoen var bare ikke lige nok i sig selv den dag, men da jeg tog fast i tingen og sagde slip, så gjorde han det med det samme, uden sure miner.

    Mailo er lidt en anden sag, han kan også fint "slip" og " nej", MEN hvis han får et råd ben, så knurre han når vi nærmer os ham for at tage det ( hvis det er store ben er det nødvendigt , at dele benet over et par dage) . MEN han bider ikke, han kan dog godt trække lidt imod, men som regel slipper han med det samme jeg tager fast) . Mailo har vi så heller ikke haft fra hvalp af, og han har boet en periode med en ret dominerende hund, som også altid åg det meste før Mailo kunne komme til. Så han er lidt speciel på det punkt, men vi ved det jo, og kan derfor handle derudfra. F.eks får de kun rå ben når vi er alene hjemme med dem, ikke når der er gæster. Og så har vi generelt bare lært børnene i familien, at når hundene sover eller spiser, så lader man dem være i fred, og det forstår de ganske fint, også de små.


  • #18   17. nov 2013 Mine er opdraget til SLIP og NEJ, og det er uanset hvad de har i munden, de knurrer hvis en umiddelbar trussel som kat eller fremmed kommer hen når de spiser specialiteter som kødben og tyggepinde, vandet vil de dele med katten.

  • #19   17. nov 2013 Jeg har heller ikke byttet. Men benspisning og andre lækkerier var altid en fællesaktivitet da de var små. Hvor jeg holdt i den ene ende og de gnavede i den anden.

    Det har så desværre givet lidt bagslag haha, da især den ældste synes det er den eneste rigtige måde at spise ben på stadigvæk, her 5 år senere...


  • #20   19. nov 2013 Mine får også lov til at bide enden af låret hvis vi får kylling, men med mig i enden af det, ellers æder de det hele.

Kommentér på:
Min hvalp bider!!

Annonce