{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
703 visninger | Oprettet:

Hjælp til træning {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har en dejlig tjekkisk rottehund, som er så dejlig, og super klog. Hun lærer rigtigt hurtigt og vil meget gerne "arbejde" for mig.
Men Jeg har et problem når jeg vil træne med hende, så bliver hun totalt overgearet når der er godbidder involveret, hun er totalt u-fokuseret, springer rundt, hopper op og ned, og lytter slet ikke til mig, hun prøver bare det hele af og håber på noget af det hun gør er rigtigt.
Så jeg ville hørelidt om klikker træning, vi har prøvet det lidt, altså basic med at forbinde klik med noget godt.

Håber i har nogle gode råd så vi kan komme godt videre med træningen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til træning
  • #2   28. nov 2013 Godbidder skal ikke være synlige;) tålmodighed, lad hunden udføre opgaven og beløn, lok ikke med godbidder men klik og find så først belønningen frem;)

  • #3   28. nov 2013 Ja det gør jeg i forvejen, men det er somom det hele slukker fra når hun har opdaget der er godbidder i farevandet. Hun springer og piver når jeg ignorer hende, men måske ignorer jeg hende ikke længe nok. Det må prøves igen smiley

  • #4   28. nov 2013 Bodil godbidderne er normalt i sådan en godbidstaske, så tror det er fordi hun kan lugte dem, for allerede når jeg tager tasken på bliver hun totalt vild.
    Så jeg tænkte på at høre om de måder man kan træne uden godbidder smiley


  • #5   28. nov 2013 Vil du arbejde uden løn???

  • #6   28. nov 2013 Godbidder i lommen hund i snor afvent ro klik så og tag en godbid frem og giv, vent igen på ro og klik, udvid langsomt kravene, når hunden kan forholde sig i ro skal den måske også sidde ned før du klikker, find aldrig godbid frem før du har klikket

  • #7   28. nov 2013 Bodil, selvfølgelig ikke, men er en klikker og ros nok?
    Jeg står jo hver dag og skære pølser og andre lækre ting ud, som dufter dejligt og smager dejligt. smiley


  • #8   28. nov 2013 Nej klikker og ros er ikke nok klik skal betyde nu kommer din belønning

  • #9   28. nov 2013 Godbidden kunne måske bare være hundens foder har du prøvet det?

  • #10   28. nov 2013 Belønning kunne også være leg med en bold fx, det skal bare være noget hunden syntes er godt;)

  • #11   28. nov 2013 Bodil, Jeg har endnu ikke prøvet med legetøj. Men ved at hendes foder gider hun ikke, men jeg har lånt lidt andet godt foder, hos nogle af mine nærmeste giver deres hunde, det virker til at lokke lidt mere, måske jeg skulle prøve det til at træne med istedet for at putte det i aktivitetsbold smiley

Kommentér på:
Hjælp til træning

Annonce