{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
408 visninger | Oprettet:

M
M
Følger: 1 Emner: 33 Svar: 179

Rigtig motion til Bulldog? {{forumTopicSubject}}

Hvilken motion er bedst til en Old english Bulldog? Ville gerne begynde at løbe med ham (kommer aldrig til at løbe specielt langt!) men blev fortalt det ikke var godt for racen. Jeg vil dog gerne dyrke en eller anden form for motion med ham (udover gåturene) for at holde ham i god form og styrke hans knogler smiley

Så hvad kan man eventuelt lave? Nu læste jeg lige at hundeparkour skulle være godt ( smiley ) men det er vel dårligt for racen at springe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rigtig motion til Bulldog?
  • #2   24. jul 2014 Svømning er rigtig godt. Det styrker muskelerne og giver bedre kondi, uden at belaste leddene.
    Man kan også godt cykle, men ikke i varmt vejr.

Bort set fra det så ville jeg nok få tjekket hofter og albuer, typen er jo kendt for at have tendens til både HD og AD.

• #3   24. jul 2014 tja jeg løber da med mine bulldogger, franske vel og mærke...men det kommer jo an på hvordan vejrtrækning osv er på den.

og ja svømning er altid godt

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#5   24. jul 2014 Vi har kigget rigtig meget på det med svømning men han er godt nok ikke glad for det. Ved endnu ikke hvordan jeg skal gøre ham glad for det. Han ligner en der rigtig gerne vil men bare ikke tør.

Han skal ind og tjekkes i næste måned smiley

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#6   24. jul 2014 Han er heldigvis godt bygget og døjer heller ikke med vejrtrækning problemer smiley

• #7   24. jul 2014 Ang svømning, så prøv at finde et sted hvor du selv kan hoppe med i vandet. Det gjorde jeg med Gaia, og selvom hun nok aldrig bliver den helt store vandhund, har hun fundet ud af at hun godt kan svømme, og svømmer osse gerne lidt selv inden hun går over til at soppe.
    Der er sikkert nogen der har grinet når jeg har stået ude i en sø og "undervist" Gaia svømningens være kunst, men det virkede smiley

Og ellers kan jeg ikke se hvorfor man ikke skulle kunne løbe med sådan en, såfremt den er sund og rask og vejrtrækningen i orden

• #9   24. jul 2014 Det ved jeg ikke Linda -man kan da håbe at der trods alt er nogen sunde og raske imellem.
    Selv de værste hundehandlere formår jo trods alt at lave BÅDE syge og sunde hunde, så mon ikke osse det gælder for avl af OEB?

• #11   24. jul 2014 i WP ses flere og flere OEB

• M
    M Tilmeldt:
    apr 2013

#13   25. jul 2014 Jeg sagde ikke han var en sund OEB, jeg sagde bare han er godt bygget og ikke døjer med noget som helst pt smiley
    Det kan godt være det er en usund race men derfor behøver de ikke alle sammen fejle alt muligt smiley

Tak for jeres svar smiley Vi har tit haft ham med i vandet men han panikker så snart han ikke kan bunde og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal få ham til at svømme.

• #14   25. jul 2014 M på med redningsvest på ham og gå med i så kommer sikkerheden efterhånden. smiley

• #15   25. jul 2014 Svømning smiley

Vi bruger selv alm lydighedstræning og weightpull til vores OEB'er

profilbillede
  • #16   25. jul 2014 Btw så ja - der findes sunde og raske OEB'er.
    Er enig omkring at mange laver useriøs og hovedløs avl, men mange har også tanke og seriøsitet. Derfor gør en kommentar med om der overhovedet findes sunde OEB'er mig en smule harm..

Vi har blandt andet lige fået tjekket vores han i røntgen og er gået gennem med bravouir. Hofter, albuer og skuldre. Ellers er han også sund og rask, med fuld hale, ok snude og perfekt tandstilling.
    Vi har også en tæve på 10 mrd, og når hun er gammel nok kommer hun også i røntgen. Hvis ikke hun går igennem så skal hun ikke have et kuld.
    Og vores han kommer ikke på hvad som helst.
    Vil ikke være med til at bidrage til lorteavl.
    Og jeg synes det er træls at nogle "avlere" er ligeglad med at avle på usunde hunde, så de ødelægger ryet for racen smiley

• #17   25. jul 2014 Vickiewitt - problemet er jo at der IKKE findes mange med omtanke.og seriøsitet som du skriver. Der findes sikkert enkelte, men de drukner jo i et hav år avlere der er både blinde og døve overfor racens skavanker.
    Og så er seriøs avl svært, når avlsmateriale der er gennemtestet og fundet sund og rask, er så begrænset som det er.

Så det kan ikke svare sig at blive harm over. Den slags er typisk et udtryk for frustration over hvor tåbeligt folk avler smiley

Kommentér på:
Rigtig motion til Bulldog?

Annonce