{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
454 visninger | Oprettet:

Tips ønskes {{forumTopicSubject}}

Jeg har været til konkurrence idag og min lineføring gik ikke særlig godt, Felix var bare så ukoncentreret, hvordan kan jeg under træning gøre ham mere fokuseret på mig? jeg skal lige sige, at jeg har prøvet med godbidder i munden, men hunden kan ikke gribe, så er der 1000 stop istedet for, og jeg må jo ikke gå og snakke under konkurrencerne, hvordan kan jeg gøre det bedre???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips ønskes
  • #1   17. sep 2006 PØLSER, pølser er bare kanone, gå med dem i venstre lomme, eller i hånden. det virker hvert fald for mig. min hund er helt koncentret efter pølsen.

  • #2   17. sep 2006 Jeg vil også sige Pølser!
    Men hvor længe har han været i gang med at lave ting inden konkurrencen starter?

    Min Zille har også haft besvær med det førhen, og hun mister koncentrationen fra mig og jeg kan ikke få hende tilbage igen. Men så fandt jeg ud af, at hun simpelthen havde fået nok og blev stresset. Da jeg så skar lidt ned på de forskellie ting på en træningsdag, så gik det meget bedre.


  • #3   17. sep 2006 Tanja >

    Lær hunden hvad den skal gøre for at blive belønnet i stedet for at lokke den ved hjælp af pølser i munden og lignende...

    Lær den at det at du går passiv, som du skal til en konkurrence betyder: "en godbid er på vej" - ligesom man gør i runderingen, hvor hunden lærer at når den møder en figurant, så skal den bare halse for at få belønningen. I fri ved fod skal den bare gå pænt på plads for at "tænde" hundeførere - det er aldrig omvendt, at det er hundeføreren der skal tænde hunden !

    Hav en "kik" kommando, som du kan bruge lige inden bedømmelsen starter, så du er sikker på at din hund I hvert fald kigger på dig når I starter...

    Overvej om dit kropssprog kan have været anderledes pga. nervøsitet eller fordi du til konkurrencen ikke skulle være klar til at belønne når vovsen går pænt...

    /Carina


  • #4   17. sep 2006 Hvis der sådan virkelig skal belønnes med noget "lækkert", så vil jeg sige: kattemad på dåse :o).

    - Alternativt kunne det være at belønningsformen skulle ændres ... men hvis hunden går pænt til træning, så tror jeg ikke det er selve belønningen der er forkert men derimod situationen der er for meget anderledes end hvad man plejer at træne....


    /Carina


  • #5   17. sep 2006 Tak for svarene.
    Pølserne gider jeg ikke rigtig mere, han er 3 nu, og skal ikke stopfodres hver gang til træning, øver mere ros med bolden nu.

    Carina
    Jeg har lige sendt en besked til dig for uddybning.


Kommentér på:
Tips ønskes

Annonce