{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
275 visninger | Oprettet:

tips til møde med ældre han ønskes {{forumTopicSubject}}

Jeg har en godt tre måneder Goldentæve, der skal med hjem og besøge svigerfamilien i weekenden. De har en 8 år gammel lab/husky han, der kan være temmelig territorial og lidt dominerende. Vi vil gerne have at det første møde skal forløbe så vellykket som muligt, så de to helst kan blive gode venner eller i det mindste kunne holde hinandens selskab ud. Hvordan skal det første møde foregå, så vi har størst mulig sandsynlighed for succes?
Mødes på neutral grund? Gå en tur sammen? Med eller uden snor?
Gode og dårlige erfaringer ønskes...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tips til møde med ældre han ønskes
  • #1   27. feb 2007 Jeg ville anbefalde netop det du selv lige siger...
    Gå en tur sammen med dem først (et sted som den ældre han måske endda ikke har været på før), så ser den formegentlig ikke jeres golden som en trussel... langsomt bevæge jer hjem til svigerfamilien... et skridt af gangen og det skal nok gå :oD



  • #2   27. feb 2007 Christina - synes du de skal have mulighed for at være løse sammen eller bør vi holde dem i snor?

  • #3   27. feb 2007 Hej
    Da vores var lille og skulle møde min svigerforældres cocker første gang, var vores i snor. Så kunne den gamle hund selv bestemme hvornå den havde lyst til at lære hvalpen at kende og de er rigtige gode venner idag.
    Cockeren har haft en rigtig dårlig oplevelse til hundetræning som hvalp, der gør at han er meget arrig overfor hvalpe.


  • #4   27. feb 2007 Alexandra: tak, det var en god idé. Havde faktisk slet ikke tænkt på kun at lade Ally være i snor og lade Boris være løs. Det lyder fornuftigt.

  • #5   27. feb 2007 Det virkede for os... vi prøvede også på neutral grund og det var fint lige indtil vi kom hjem. Men det kommer jo også meget an på den gamles temperament... smiley


  • #6   27. feb 2007 Ja, han er jo desværre lidt "skarp" i det, den gamle.. Men jeg håber det går. Jeg vil ihvertfald benytte de gode tips.

  • #7   27. feb 2007 Det skal nok gå... det er jeg sikker på. Du må endlig skrive og fortælle hvad det går op i. Vi overvejer at anskaffe os en mere og man kan jo altid lære lidt af andres erfaringer.... Smil

  • Rakijas S
    Rakijas S Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Hunde: 3 Svar: 8
    #9   27. feb 2007 Jep, du skriver det selv....mødes på neutral grund og lade dem snuse og lege sammen og så følges hjem til husky-huset...

Kommentér på:
tips til møde med ældre han ønskes

Annonce