{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.374 visninger | Oprettet:

Vænne hvalp til halsbånd {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest, dette er langtfra vores første hund, og vi har gjort dette MANGE gane før, fuldstændig uden problemer smiley

MEN! Kvik vores hvalp på godt 4 mdr nu, kan slet ikke fordrage hans halsbånd! Vi har haft ham i snart 2 mdr, og prøvet at vænne ham til det næsten siden da.

Han har haft lidt kløe/hudproblemer som gjorde, at vi satte tilvænningen på pause, for at der ikke skulle være unødvendige irritationer. Det er han kommet fint over, og er ellers en sund, rask og glad hund smiley

Problemet er, at når han får halsbåndet på, "stikker han af" fra det, og opfører sig som om det bider ham i nakken/halsen. Det er jo ganske normalt de første par gange eller dage, men 2 mdr? Han har ALDRIG haft det for stramt på, eller på anden voldsom/ubehagelig oplevelse (hvis man ser bort fra at have det på smiley )

Så mit spørgsmål er, hvordan søren kommer vi problemet til livs?
Det er ligegyldigt, hvor længe eller tit han har det på, opførslen er det samme. Også med sele smiley

Hans halsbånd er et ganske alm, let læderhalsbånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vænne hvalp til halsbånd
  • #2   5. jun 2015 Vores coton havde heller ikke haft det på, før vi fik ham, men 2 dage, så var han da ligeglad med det smiley

    Kvik her, har boet i en ko-stald uden ret meget menneskekontakt, så han havde sjovt nok heller ikke haft det på før.
    Pt. går han med det 24/7, men det er ikke blevet det mindste bedre endnu smiley


  • #3   5. jun 2015 Jeg havde det samme problem med Charlie da jeg fik ham. Han hadede at få det på, og når han havde det på blev han helt vildt pjevset.
    Min træner gav mig en øvelse, og nu er der ingen problemer (han træder ikke frivilligt i selen, men han har ikke problem med at have den på)
    Jeg kan prøve at forklare det.

    Du ligger halsbåndet eller selen ned på jorden (vi brugte et bord fordi Charlie er så lille)
    Foran ligger du en masse godbidder, når hunden så har hovedet over halsbånd eller krop over selen. Så giver du den det på. Og masser af godbidder og masser af ros.
    Når hunden så laver ønsket adfærd (ikke pjevser eller er utilfreds med sele el. Halsbånd) så godbidder, ros, og af med sele/halsbånd.
    Og sådan fortsætter du smiley
    Det virkede så godt for os smiley


  • #5   5. jun 2015 Rynkedyret: I know the feeling...

    Anna: Jeg har faktisk prøvet noget lign smiley Jeg holdte hans halsbånd (spændt helt ud) op i luften foran ham, med en godbid i den anden hånd, på den anden side af halsbåndet, så han således skulle have hovedet stille og roligt længere og længere ind i halsbåndet for at få godbidden. Da det gik nogenlunde, lagde jeg den om halsen på ham, for at give godbid og derefter fjerne det igen.
    SÅ madglad er han bare heller ikke...


  • #7   5. jun 2015 Så har jeg ikke andre gode råd desværre.
    Det var det der virkede for os. Jeg prøvede også at lade det blive på, men han blev så pjevset, og det kunne jeg ikke bære.
    Håber det lykkes for dig smiley


  • #9   5. jun 2015 Manfred HADER seler og halsbånd og han virker som han har fået tæsk med det.. Han er 2 år i dag.. Jeg giver kiks for at komme ud til hals båndet. Kiks for at få det på og det gør jeg stadigvæk og det har gjort han kommer ud og sætter sig, ligner en der skal have tæsk får halsbåndet og får et kiks og så går vi. Han går aldrig med halsbånd inde for her hjemme og gør heller ikke i vores aflukket have. Men eller har jeg fundet ud af de rundtsyet som er helt tynde genere ham mindst når han bare skal have halsbånd på. Men alt der skal over hoved og folk der vil røre hans hovede er ikke fedt for ham..

  • #10   5. jun 2015 Ansofie: Kvik ligner også virkelig én der har fået tæsk, eller skal til at have det, for han ryster/piver/gemmer sig osv smiley Mht hovedet er der ingen problemer med berøring, det er bare hyggeligt, hvis altså man ikke har halsbåndet i nærheden smiley

    Kvik's halsbånd er godtnok ikke rundsyet, men der er ingen kanter, og det er ikke bredere end 5-6mm smiley Det sidder, så man kan få 2 fingre ind, og har altid gjort det.

    Så jeg må vidst bare konkludere, at han er en PIVSKID! smiley

    Det er bare surt, ikke engang at kunne gå en tur med ham smiley Vi bor heldigvis på landet, så det ikke er en nødvendighed, men han kan jo ikke komme med nogen steder, med mindre han sidder på armen...


  • #12   5. jun 2015 Heidi B: Tak, det tjekker jeg lige ud smiley

    Og ja, han er bare skøn! Og super nem på alle andre punkter smiley


  • #13   5. jun 2015 Ville sætte mig på gulvet og give ham en kiks hver gang han nærmer sig halsbåndet. Og til sidst skal han røre ved det. Men vil lærer ham at ved man nærmer sig eller rør det. Så får man kiks.

  • #14   5. jun 2015 Ansofie: Jeg har prøvet noget lign. Jeg har beskrevet det lidt længere oppe smiley Han er bare ikke voldsomt madglad, så han kan godt bare ignorere godbidden...

  • #15   5. jun 2015 Hvad så hvis det vådfoder du bruger?? Min gad heller ikke godbidder i den alder smiley

  • #16   5. jun 2015 Ansofie: Det er da et forsøg værd smiley Tak

  • #17   5. jun 2015 Så lidt og så det kun vådfoder ved træning af halsbånd smiley

  • #20   10. jun 2015 Jeg har også valgt at gøre som Line skriver smiley

    Nu har han haft det på i en uge, hvor han kun har haft det af i 2x5 min. Jeg syntes ikke det er blevet bedre herhjemme, men min søster og jeg havde hundene med til søen igår, hvor han fik sele på, og fik en svømmetur. Han syntes egentlig det var lidt sjovt, når han glemte halsbånd og sele, så da var der klar fremgang, men herhjemme har han virkelig ondt af sig selv. Hvis ikke han kan ligge i min seng, kan man være sikker på, at han sidder og klynker under jakkerne i gangen smiley


Kommentér på:
Vænne hvalp til halsbånd

Annonce