{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vænne hvalp til nytår
  • #3   23. nov 2014 Der findes en lyd CD der kan købes på DKK`s hjemmeside

  • #4   23. nov 2014 Er CDer overhovedet effektive? Det er jo en helt anden resonans end rigtige brag. Tænker om man evt. kan kaste knaldperler ude på terrassen mens døren er lukket til huset (hvor hunden er inde)? Eller andre gode tips? Vil gerne afspille lyd cd, men tror bare ikke det kan give samme lyd i hundens ører som rigtige brag?

  • #5   23. nov 2014 CD med lydene på, der gradvist skrues op.

    Men hvis du påtænker at træne det nu, så tror jeg ikke du skal regne med, at kunne gøre den store forskel. Det skal du gå igang med LÆNGE før, hvis hunden skal være helt tryg ved det. Det tager ofte meget lang tid. :o)

    Vores hundetræner sagde, at starte man 1. januar, er man måske færdig til nytår. :o)


  • #6   23. nov 2014 Om det giver den samme oplevelse - nej, det tror jeg ikke. Ikke for alle hunde, ihverfald. Vores den yngste var meget utryg ved CD'en, men det er ikke alle, der reagerer på det.

    Men prøv at afspille, og se hvad hunden siger. Er den nervøs, er det jo et godt sted at starte. Er den ligeglad, må du finde på noget andet. Det skal bare være noget, der kan gradueres, så hunden kan vænnes til det langsomt.


  • #7   23. nov 2014 Har prøvet at spille videoen du har givet her Natasha men bare på min i pad mens hun ligger og sover og hun kiggede lige på mig i nogle sekunder også lagde hun sig igen. Hvor højt skal det være før videoen har en effekt? Havde den bare i sofaen på i paden på det højeste men det er ikke så højt. Og hun ligger 3 meter væk smiley

  • #8   23. nov 2014 Det er for sent med træning nu. Det skal gøres løbende igennem året.
    Alle lydpåvirkninger, der indlæres positivt, helt fra hvalpens 3. uge er med til at ruste den til sådan noget som nytår.


  • #9   23. nov 2014 Det er nok ikke så dumt at smide en godbid hver gang der lyder et brag, men det kan jo så også bruges i forbindelse med træningen med lyd CD. Der står i øvrigt vejledning på cd `en hvordan den skal bruges, og man skal altså starte nu, hvis det skal virke.

  • #10   23. nov 2014 Så må jeg prøve med den cd. Tjo men har ikke haft hende længere tid end siden slutningen af oktober. Så... Men hun klarer fint boremaskiner indenfor osv og har prøvet så meget som muligt. Hun har også hørt til lyd cd med fyrværkeri hos opdrætter. Hun har også hørt ægte haglskud. Tænker at det alligevel må hjælpe at starte nu igen.

  • #11   23. nov 2014 Hvorfor i alverden bruge penge på en cd, når du kan finde alt gratis på youtube? smiley smiley

  • #12   23. nov 2014 Ja, der er aldrig noget der er forsent, og det er nok mest punktskydningen der er det værste,- tror jeg

  • #13   23. nov 2014 Natasha - jeg prøver med den video du har linket til til at starte med smiley men hvor højt skal det være sådan de første gange? Hun lå bare og sov gennem hele seancen når det foregik på højeste lyd på iPaden

  • #14   23. nov 2014 Du kan også finde masser af andre på youtube.

    Hvor højt? Altså jeg startede så jeg selv lige kunne ane det, og skruede mere, og mere op for hver gang. Nu kan jeg skrue så højt op, at jeg ikke selv kan holde ud at være ved siden af computeren smiley


  • #15   23. nov 2014 Natasha og det har hjulpet i forhold til nytår også? Og hvor længe gik der fra du startede til du endte med at spille for fuld skrue? Altså hvor mange dage/ måneder?

    Hun siger ihvertfald intet til det på det niveau ipaden kan præstere på sit højeste smiley


  • #16   23. nov 2014 Her i huset bruger vi ikke måneder, vi bruger dage smiley

    Jeg er rigtig træt af at jeg ikke lavede denne træning med Musashi, han er bange for det. Chandler har ikke oplevet det endnu, men det trænes jævnligt, og jeg har gjort det siden han kom hjem den 2/4.

    Indenfor den første uge jeg havde ham, kunne jeg skrue helt op. Han åbner højest det ene øje, for lige at tjekke hvad jeg laver. Og så sover han videre igen.

    Mine hunde er vant til mange forskellige lyde, og musik. Fordi jeg ikke "beskytter" dem imod det, de ved at hvad der sker omkring mig er helt ok.


  • #18   23. nov 2014 gratis download af lyd cd fra adaptil:
    http://www.adaptil.com/dk/Angst-for-fyrvaerkeri/Download-lydtraenings-cd

    Og HUSK at downloade coveret, for der er vejledning til hvordan du bruger cd'en, hvordan du træner hunden.
    Der står også hvor højt m.m.


  • #20   23. nov 2014 Vi knalder plastposer, og i dag var der nogle knald, måske fyrværkeri, så der blev han fodret med godbidder efter hvert skud. Og så har han været med sine tre labrador-tanter mens min papfar skød med sin bøsse, for de er iskolde og så smittede det af på ham også smiley og så er han hos de tre labrador ude på landet her den første nytår.

  • #22   23. nov 2014 Jeg fik en hvalp hjem 1½ uge før nytår, og hun havde en FORFÆRDELIG oplevelse med et batteri der eksploderede indover vores gård nogle dage før nytår. Den var alt for tæt på jorden og der kom ekko da det var i gården. Trods jeg bevarede fatning tabte hun småkagerne fuldstændig. Hun tissede på sig selv, skreg som blev hun ædt, sked ned af sit ben og gik i PANIK. Da vi kom ind sad hun efterfølgende 2-3 timer alene og gemte sig. Nytår var selvsagt forfærdeligt og jeg frygtede hun var permanent ødelagt for hver gang hun hørte fyrværkeri igen blev hun utroligt bange.
    Men, lyd fra Youtube, gradvist og i rolige og rare omgivelser har altså gjort underværker. Nu kan vi gå tur og fyres der 1-3 raketter af lidt væk reagerer hun ikke, måske kaster hun et blik på det hvis det er mørkt, men ikke mere end det. Vi kan se Tivolis fyrværkeri fra hvor vi bor, og hører da også lidt semihøje brag. Hun er helt upåvirket af de 10-30 minutters fyrværkeri smiley Nu er nytår med nedrullede gardiner og lidt musik og lidt baldriandråber eller Zylkene. Det er max 1½ time hun er utryg og det er fra kl tolv og 1½ time frem. Hun er på ingen måde panisk eller angst, og jeg er helt sikker på at det er fordi vi har trænet så meget med lyd, for det var trods alt i den vigtigste prægningsfase jeg havde hende i, hvor det skete.


  • #24   23. nov 2014 Det aller vigtigste er at ignorere hunden, hvis den bliver utryk. Aldrig pyller om hunden, det bliver kun være af det.

  • #25   24. nov 2014 Tak for nogle rigtig gode råd alle sammen! Sidder og spiller video med lyd på ipaden mens hun ligger ved siden af og hun kigger på ipaden men er ikke bange, bare nysgerrig. Efter kort tid lagde hun sig til at sove.Vil prøve jeres forskellige råd og ja man skal altid selv være rolig og ignorere det smiley

  • #29   24. nov 2014 Hun siger intet til at jeg taber et grydelåg, andet end at hun løber hen mod det og vil lege med det. Men har ikke prøvet at springe balloner, måske kunne man prøve at springe en på afstand.

Kommentér på:
Vænne hvalp til nytår

Annonce