{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.077 visninger | Oprettet:

Hvordan træner i "stå" i forhold til udstilling? {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften svagt antyder, hvordan træner i hunden i at stå og gerne hvordan skal de stå (ved ikke om der er forskel indenfor forskellige racer)
Hvis i har billede eller film af det er jeg meget interesseret i at se dem.

Jeg regner med at prøve at udstille min hund, ved godt at der er ring træning , men vil gerne lige ha en ide om hvad det er jeg skal fokusere på.
Jeg er så småt begyndt at træne i at løbe rundt med hende, som jeg har set de gør, men stå synes jeg er lidt svære, hun skal jo stå så dommeren kan få vurderet hende.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan træner i "stå" i forhold til udstilling?
  • #1   10. jun 2015 Meget kommer vel an på racen. Det er noget forskelligt, hvordan de forskellige racer skal præsenteres.

Jeg står ved siden af mine hunde, og flytter på benene, hvis jeg ikke synes, de står, som jeg gerne vil have, nemlig i balance med lige vægt på alle fire ben. Men i andre racer, må man helst ikke flytte på benene og står gerne foran hunden med en godbid, og hunden skal så selv rykke sig rundt, så den står korrekt.

Jeg kan kun sige, hvordan jeg træner det. Jeg starter allerede, når hvalpene er ret unge. Stiller dem et øjeblik, siger stå, nuser dem stille og rolig på brystet, roser og giver fri. Jeg foretrækker at gå hundene ind i en stå position, så der ikke skal rykkes så meget rundt på dem.
    Med mindre jeg er til ringtræning med dem, træner jeg kun få forsøg af gangen, så sjovt er det jo heller ikke for dem.

Men jeg kan klart anbefale ringtræning eller at få hjælp af en, der ved hvordan. Det er noget nemmere end at forsøge at forklare det på skrift.

• #2   10. jun 2015 Min står på denne måde, men med hovedet lidt højere

profilbillede
  • #4   10. jun 2015 Med tålmodighed og en helvedes masse godbidder smiley

• #5   10. jun 2015 Du kan prøve at låne denne bog på biblioteket. Deri er der en masse tricks og viden
    http://hundeudstillinger.dk/

• #6   10. jun 2015 Tak for svar.
    Altså kan godt få hende til at stå, men de skal vel stå på en bestemt måde, ja og så blive stående i længere tid, men vil prøve at kigge på den bog Kennel Hijacks forslår.

• #7   10. jun 2015 Maya - beløn hende for at stå foran dig, start med korte sekvenser og beløn bare for at stå stille.
    Man kan bevæge sig rundt i halve, kvarte eller hele cirkler, mens du står på stedet og hunden skal søge efter at rette med, front mod front. Beløn hver gang hunden følger med, så finder den hurtigt ud af hvor godbidderne kommer. Efterhånden kan du øge afstanden til hunden, men hunden stadig bliver stående (og får en godbid for at blive hvor den er).

En god ide er ikke at bruge nogen kommando, men brug dit kropssprog til at fortælle hunden hvad du vil have den til.

Men når vi snakker om at stå foran dommeren, er det suuuuper vigtigt at øve, at andre kan komme ind og røre, se tænder og under hele taget være over hunden. Der er det vigtigt at man som handler, er der og støtter hunden.
    Den eneste måde rigtigt at lære det på, er ved at øve og øve og atter øve - den bedste måde at lære det på, er ved at gå til træning så de kan vejlede dig.

Det er bare med at klø på smiley

• #8   10. jun 2015 Snak med opdrætteren, tag på udstilling, se fotos fra parringsannoncer og udstillinger. Da ser du hvordan din race skal stå smiley

• #9   10. jun 2015 Camilla.
    Tak, super godt fif, tænker også at gå til noget ring træning på et tidspunkt, men nu har jeg lidt at lege med.

Malene.
    Ja min opdrætter er selvfølgelig oplagt at spørge, og god ide det med at se billeder af nogle opstillede hunde af racen, det må være til at finde.

• #10   12. jun 2015 Jeg kaster legetøj eller lækker godbid foran (og holder GODT fast). smiley

profilbillede
  • #11   12. jun 2015 Helena, wow en lækker hund du har, tak for tippet.

• #13   12. jun 2015 Det er nogle flotte billeder, der bliver vist, men TS, nu ved vi jo ikke, hvad racer det drejer sig om, så tænk på at ikke alle racer skal stå sådan.

• #14   12. jun 2015 min ser også super flot ud når hun trækker på noget spændende og jeg ikke følger med smiley Jeg må bare øve.

• #15   12. jun 2015 Sådan skal min race stå smiley
    Der er jo forskel på, hvilken race man udstiller.... smiley

profilbillede
  • #16   12. jun 2015 Lene har en rigtig god pointe - for det nytter ikke noget at du øver og får indlært at stå som en boxer fx, hvis det nu er en cocker spaniel og ligesådan omvendt smiley

Der kan være stor forskel fra race til race hvordan man fremviser hunden - og nogen har flere forskellige måder, som min fx.

Hvis du skrev hvilken race der drejer sig om, er jeg sikker på at der er nogle garvede folk herinde der kan fortælle dig hvordan du bedst stiller, lige netop dén race smiley

• #17   12. jun 2015 Sådan står de i min race, det bliver øvet allerede inden de flytter fra opdrætter.

profilbillede
  • #18   12. jun 2015 Lene og Camilla. Jeg har godt tænkt at der er forskel på opstilling for forskellige racer, min er en tysk pinscher og jeg tror/erindre heller ikke at de opstilles som boxeren, men flotte billedere.
    De billeder jeg har fundet af pinschere der er opstillet er mere hen imod -T- og kickis billeder, der er nogle der sidder på hug og holder/støtter halen (lidt som de gør med spanieler)
    Men hvis nogle kender til hvordan pinscheren bør stå, så ville det være super.

• #19   12. jun 2015 Jeg har også siddet på hug med mine, en god Line og det vigtige er at hunden kan "tåle" at man flytter benene uden at flytte sig. smiley så galjer man let og har godbidden foran. Skal lige siges at det er ret så tungt med en Dober. smiley

• #20   12. jun 2015 Helena. Det kan jeg godt forestille mig smiley
    Det kræver nok lidt mere træning inden jeg kan begynde at flytte på hendes ben.
    Jeg kan høre at der er mange måder at træne og handle sin hund på, må lige finde ud af hvad der passer til os i forhold til hvordan racen helst skal vises.
    Tak for jeres erfaringer og gode råd.

• kirsten P
    kirsten P Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 2 Svar: 48
    #21   16. jun 2015 kør evnt. til Vejen i weekenden hvis det er en mulighed og se din race, kan være du an få nogen gode fif.

Kommentér på:
Hvordan træner i "stå" i forhold til udstilling?

Annonce