1.253 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Hvalp 8 uger - Alene hjemme træning Hvalp 8 uger - Alene hjemme træning

Hej,

Jeg hentede min hvalp i forgårs, og han er simpelthen så nem hele vejen igennem.
Jeg vil gerne begynde alene hjemme træning hurtigst muligt, så han ikke bliver for vandt til, at jeg er der hele tiden. Har prøvet at gå ud med skraldet, og han piver og hyler lidt i et minuts tid, og jeg går ind, når han er rolig igen, og jeg er bare som jeg plejer at være, når jeg kommer ind til ham. Intet overvældende der.

Men mit spørgsmål er, om det er for tidligt at gå i gang? Og hvor længe skal hvalpen være stille, før man går ind til den igen? Lukker og åbner også døre i hjemmet, og der piver han også lidt.

Vh Stine smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp 8 uger - Alene hjemme træning
  • #1   1. nov 2015 Det er absolut ikke for tidligt at gå i gang. Men det at han når at pive hver gang, betyder at du går for hurtigt frem. Alt alenehjemme træning, skal være, så du altid når tilbage inden din hvalp bliver ked af det og så øge ganske langsomt.

• #2   1. nov 2015 Hvis han f.eks. piver når du lukker en dør. Så skal du starte med kun at lukke den halvt i, et splitsekund og derefter åbne den igen.
    Han skal hele tiden være tryg ved at du kommer tilbage

• #4   1. nov 2015 Mange tak for svar smiley Nu åbner og lukker jeg døre hurtigt, går lidt frem og tilbage, og så øger jeg det langsomt? Hvad hvis han så alligevel bliver lidt ked af det, selvom jeg går stille frem? Hvad gør jeg så i situationen? smiley

• #5   1. nov 2015 Jeg vil anbefale dig at læse denne her igennem smiley
    http://www.dyrefondet.dk/nyheder/vis.htm?nid=99

Og denne her
    http://www.dyrefondet.dk/files/pdf/Oplysning2014/hunden_alene_hjemme.pdf

• #6   1. nov 2015 Så må du gå endnu mere stille frem smiley

• #8   1. nov 2015 Ja, en god idé kan være at investere i et babygitter og så træne adskillelse med det smiley Til en start bare at sidde og være kedelig, læse en bog eller lignende, på den anden side af gitteret, og så langsomt i hundens tempo øge afstanden og aktiviteter.

• #9   1. nov 2015 Det er også altid en god ide at planlægge træningen. Du skal tænke i ganske ganske ganske små skridt og have en plan for hvad dit næste skridt skal være. Jeg kan prøve at bruge eksemplet med døren.
    Din hvalp reagerer hvis du går ud og lukker en dør.
    Du skal nu tænke hvor du kan starte, hvor du ved at din hvalp ikke reagere. Det kan være ved blot at gå hen til døren tage i håndtaget, åbne den og lukke den igen, alt imens du står så din hvalp kan se dig. Det skridt øver du, indtil du føler at I har styr på det og din hvalp er tryg. Så går du et skridt frem, går f.eks. halvt ud af døren.

Sådan fortsætter du træningen. Overstående eksempel er et tænkt eksempel og du skal måske starte et helt andet sted. Måske skal du starte med at gå i et andet rum, være bag et babygitter, eller noget helt 3. Som Lenschow også nævner er det en god ide, at din hvalp er optaget af noget andet i træningen, med at være adskilt fra dig.

Når du er ude over den første svære start, så kan springene i træningen selvfølgelig bliver større.

God arbejdslyst, det skal nok blive godt smiley

• #10   2. nov 2015 Mange tak for svar alle sammen, det har været en stor hjælp! Vi har allerede rykket os i dag, jeg kunne gå i bad med lukket dør (han kunne åbne den med snuden, hvis han ville), og der var intet smiley Og jeg kan gå ude i køkkenet med døren så meget lukket til, at han ikke kan se mig. Det skal nok blive godt smiley

Hvor lang tid brugte i på træningen? Jeg har taget fri i to uger til det smiley

• #11   2. nov 2015 Fedt at det går fremad smiley På 2 uger, burde du kunne nå op på et par timer.

• #12   2. nov 2015 Fedt smiley Tak for svar smiley

• #13   2. nov 2015 Det er de første 20 min / 1/2 timer der er mest kritisk, hvor du virkelig skal passe på, at du kun tager bitte små skridt. Herefter kan du godt begynde at tage lidt større skridt. Selvfølgelig ikke øge med hele eller halve timer, men måske 10 min / 15 min

Kommentér på:
Hvalp 8 uger - Alene hjemme træning

Annonce