443 visninger
|
Oprettet:
FB træning med babygitter {{forumTopicSubject}}
Hejsa folkens, jeg har en franske bulldog som jeg kæmper lidt med.
Han er ganske enkelt ulidelig når der er gæster, han hopper op og ned af dem, og farer op og ned af sofaen. Han kan ganske enkelt ikke lade folk være, ihvertfald når det er folk han ikke kender rigtig godt i forevejen..
Jeg har et babygitter ind til min stue, og vil gerne træne ham i at være der når vi har gæster, så han bare opholder sig i gangen og køkkenet.
Men han står og piver helt vildt hvis man lukker ham derude, og det både træls og synd for hunden.
Hvilken fremgangsmåde ville i benytte jer af? ??
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.166
nov 2014
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 39
Så snart han slipper fri af snoren begynder han forfra.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 10 Emner: 239 Svar: 3.352
nov 2014
Han er meget vedholdende desværre.
feb 2014
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 1.203
Start ganske langsomt, med at sætte ham derom, når han er meget træt efter en god gåtur eller efter træning eller lign. Du kan også sætte ham derom, når han skal have et lækkert ben eller kong. Lad ham være der ganske kort tid i starten, så det bliver en god oplevelse. Jeg går ud fra, at han har noget blødt at ligge på, og noget legetøj bag gitteret.
Så giv det tid og træn det langsomt op, med positiv forstækning, så det bliver en fest at være bag gitteret i stedet for en straf.
nov 2014
Han har både legetøj, vand og kurv ????
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 292
feb 2014
nov 2014
Tusind tak
nov 2014
Har forsøgt med snoren, og det han ikke vild med. Han begynder bare at gnave i snoren.
feb 2014
(ikke at der er noget i vejen med selve metoden) på min FB, for jeg ved at hun vil blive ved med at kæmpe, indtil snoren røg af igen.
Træn derfor tingene stille og roligt med respekt for den viljestærke hund du har. Han skal gerne opleve, at han faktisk selv er kommet i tanke om det super ide, at være bag gitteret - hvis du forstår hvad jeg mener
Og det kan lade sig gøre. Jeg har en FB der går på tæppet når det ringer på, og kan være i ro på tæppet under en hel gæstemiddag
God arbejdslyst
FB træning med babygitter