{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Ferie fra træning {{forumTopicSubject}}

Hvor mange af jer, der træner en del med jeres hunde, praktiserer at holde sommerferie fra træningen?
Vi havde afslutning i dag, hvor vores trænere pointerede at det var vigtigt at hundende fik en pause fra træningen?
Min umiddelbare holdning/vurdering at Bailey elsker at træne! Og tror ikke han ser det som træning, men som sjov og ballade!

Hvad gør i andre? Bare en lille tanke smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ferie fra træning
  • #2   2. jul 2016 Vi holder også ferie fra træningen nu og jeg træner egentlig ikke ret meget lige nu, da jeg synes hunden var gået en smule død i det.... Her sidst på sæsonen var det ikke med samme gnist mere.

Vi holder dog lidt vedlige på gåture og sådan smiley

• #3   2. jul 2016 Jeg træner ikke med hunden som sådan, men håber det er okay jeg lige kommer med en undren:

Hvis træningen skal være sjov og det er en fest for hunden at arbejde - hvilket de fleste klubber/trænere reklamerer med - så synes jeg da det er underligt ligefrem at sige, at det er vigtigt at hundene får en pause fra træningen....
    Jeg synes det er godt at den får brugt krop og hjerne, og så længe hunden synes det er sjovt, hvorfor så opfordre til at holde pause fra noget der både er sjovt og stimulerer hunden? Noget andet er hvis man så har lyst til at holde pause..

• #5   2. jul 2016 Mine har så godt af ferie og har jeg egentlig også. Så vi holder ferie. Og mine holder også juleferie smiley

• #6   2. jul 2016 Ulla: Også derfor jeg har Rally træningen op til overvejelse smiley

• #7   2. jul 2016 Jeg holder ikke pause smiley

• #8   2. jul 2016 Trænernes forklaring er nemlig, at hunden skal komme tilbage med ny gejst og energi, hvilket jeg tildels er enig i.
    Da Bailey blev opereret og skulle holdes i ro i en måned, var han mere end 120 procent klar, da vi kom tilbage smiley
    Men jeg går meget op i variation, motivation og anderledes måde at gribe tingene an (tak til Randi herinde fra). Her tænker jeg nemlig at hunden aldrig burde køre død i det?

• #11   2. jul 2016 Nose work kan helt klart anbefales!

• #12   2. jul 2016 Fella: har også kigget lidt på Nose Workshop! Det ser ret sjovt ud.
    Handler det at hunden skal differentiere forskellige dufte og finde den korrekte eller er det mange forskellige lugte/genstande den skal finde?

• #14   2. jul 2016 Med Liva (8 år) drosler jeg ned med rally-træningen to gange om året; i juli og efter DM.
    Henover vinteren ser hun stort set ikke et rally-skilt fra vores klubkonkurrence i oktober til 2-3 uger før sæson-start i marts.
    I mellemtiden træner vi så alt mulig andet, dog mest DCH's B-program

• #15   2. jul 2016 Jeg holdte pause om vinteren da jeg havde Robin af flere årsager:

1. Jeg er bare ikke til at være ude i kulden, min krop går nærmest i hi
    2. Jeg er så julestresset at jeg ikke kunne koncentrere mig om træningen.

(Vi trænede selvfølgelig fortsat hjemme)

• #16   2. jul 2016 Julie - hunden skal finde en bestemt fært (eukalyptus, laurbærblade eller lavendel) i fire forskellige miljøer, som er beholder/kassesøg, indendørssøg, udesøg og køretøjssøg. Er det i konkurrence er det på tid.
    smiley der bliver kun lagt en slags af færtene ud, så hunden skal ikke koncentrere sig om forskellige fært.

• #17   2. jul 2016 Her er floppen igang med at finde færten iblandt 20 ens kegler. Det er mentalt trættende for hunden smiley

profilbillede
  • #18   2. jul 2016 Fedt! Lyder spændende - og ja trættende for hunden. Hvor meget må man støtte og guide hunden undervejs? Her tænker jeg i konkurrence øjet?

• #20   2. jul 2016 Jeg oplever i høj grad, at en pause kan gøre mange gode ting. Har oplevet flere gange med flere forskellige dyrearter, at en øvelse, som måske ikke var super god, pludselig bare sidder efter en ferie/pause fra træningen. Det hjælper på en måde, at dyret ligesom lige har en kort periode til at "tygge på" det smiley

Derudover så oplever jeg også i høj grad, at det kan være en god ting at "sulte" min hund lidt med træning op til et tidspunkt, hvor hun skal præstere. Har vi fx en konkurrence i en weekend, så træner jeg måske 5min om onsdagen og ellers slet ikke i ugen op til. Så er hun nemlig meget mere på, end hvis jeg har terpet hele ugen med hende.
    Varierende træning er også meget vigtigt for min hund, ellers går hun fuldstændig død i det, vi træner!

Jeg er dog ret sikker på, det også er meget racerelateret. Der er jo flere racer, som bare elsker at lave den samme øvelse utallige gange, blot fordi den elsker at samarbejde med ejeren og sådan. De racer kan man sikkert sagtens terpe et lydighedsprogram med til ukendelighed, men min race har brug for få gentagelser og meget alsidig tænkning i træningen smiley

• #21   2. jul 2016 jeg synes en pause kan være en rigtig god ting.
    Hunden kan jo sagtens lave andre ting i mellem tiden, men at de får en pause gør at de nogle gange kommer på banen igen med ny energi og mere klare i hovedet.

Jeg har sågar oplevet at træne noget flere måneder i træk, uden at det rigtigt ville lykkedes - efter er halvt års pause, uden så meget som at tænke på det, da vi så gik igang igen, sad det lige i skabet.

• #22   2. jul 2016 Julie - der er endnu ikke kommet regler op endnu for konkurrencer i DK, men der arbejdes på det, så det kan jeg ikke helt svare på. Men det er hunden, der skal gøre arbejdet, så man skal ikke blande sig, imens den arbejder smiley man skal aflæse sin hunds kropssprog og markere, at færten er placeret her eller der, og så selvfølgelig belønne hunden smiley

• #23   2. jul 2016 Fella: bliver det noget dom DKK kommer til at køre på sigt?
    Det lyder som noget jeg skal holde øje med! smiley

• #24   2. jul 2016 Ja, det er planen smiley
    DKK har opstartet et Nosework udvalg, der arbejder på sagen smiley
    Jeg glæder mig i hvert fald til at konkurrencer bliver aktuelle, så man ikke behøver At køre til Sverige, for at deltage smiley

• #27   3. jul 2016 Vi gik på ferie i klubben for en uge siden og starter så til august.
    Vi går på 2 hold normalt, men træner jo også altid lidt når vi går ture. Nu hvor vi har ferie fra klubben træner vi så stadig på turene.
    Jeg har tænkt at gå op på træningspladsen engang i ugen og træne lidt - kan jo godt mærke en forskel på hunden om vi er deroppe eller bare på tur.

Jeg føler ikke Tucker er kørt død i træning, så han har sådan set ikke brug for pause og jeg vil egentlig helst holde os igang, for jeg kan godt mærke en lille forskel når vi har haft en måned væk fra træningspladsen med andre hunde.

• #28   3. jul 2016 Det har ingen af vores trænere sagt - jeg har nærmere fået af vide, hvad men ene hund skal kunne for at komme på et bestemt hold, og det skal vi så bruge vores sommerferie på. smiley

De to andre trænes bare med for sjov øvelser i ferien.

• #29   3. jul 2016 Vi træner også hele året

• #30   5. jul 2016 Jeg holder ferie ca. 2 gange årligt fra træning. Netop nu, efter VM, og så sidst på året omkring december. Mindst 2 uger uden nogen form for træning udover hyrdning. Når de skal være i topform til et mesterskab kræver det meget, meget træning! Så bagefter trænger både hund og fører til pause smiley

Kommentér på:
Ferie fra træning

Annonce