{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Nu må hun da snart stoppe!! (trækker) {{forumTopicSubject}}

Ja igår rykkede Tikka sit kæde kvælerhalsbånd i stykker ved at trække, lige meget hvor meget vi træner, bliver hun ved med det fis, det er så træls for det er ikke første gang der ryger et halsbånd.

Nogen der har nogen gode råd, jeg syntes godt nok jeg har prøvet alt.

kvælerhalsbånd
grime
vende om når hun trækker
lydighedstræning
prøve at få hendes opmærksomhed

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu må hun da snart stoppe!! (trækker)
  • #1   5. nov 2006 ja og sele

• #2   5. nov 2006 Har du prøvet et halv kvæler ?........du kan se det emma har på, på nogle af billederne......det tror jeg ikke hun kan springe.

og så ellers træning, træning og atter træning ;o)

• #3   5. nov 2006 nej det har jeg ikke det må jeg prøve, gav lige Emma en høj hun er da sød

• #4   5. nov 2006 Prøv nogen kontaktøvelser =)
    Hunden skal have lyst til at blive hos dig frem for at trække afsted..

• #5   5. nov 2006 Jeg bruger aldrig andet end sådan et halsbånd......og det slider heller ikke på pelsen.......det emma har på, har hun haft siden hun var 1 år :o)
    Takker for den høje ;o)

• #6   5. nov 2006 Du sidder dig på gulvet med hunden foran dig..
    Du tager en kikser i hver hånd og lader hunden snuuuuse til dem..
    Åben hænderne og hold dem på hver side af hunden..
    Når hunden forsøger at snuppe kikseren lukker du hånden - uden at sige noget..
    Fu veeeeeeeenter tålmodigt UDEN at sige noget og IDET hunden kigger mod DIG i stedet for kikserne belønner du =)

• #7   5. nov 2006 Lars der er stor forskel på et almindeligt kvæler halsbånd og et med halvkvæl. Sidstnævnte strammer ikke helt til som et kvæler gør...

Jani... det lyder som Nina ganske rigtig siger, at du ikke er spændende nok... Kontaktøvelse og ellers bare træning, træning, og atter træning...

• #8   5. nov 2006 jeg må prøve at blive ved med de kontakt øvelser syntes bare ikke det har givet det vilde indtil nu

• #9   5. nov 2006 Det kommer Jani... Jeg har haft Baily i snart 8 måneder nu og hun vil stadig gerne trække hvis hun kan komme til det.... ;o)

Jeg bruger et fif jeg lærte af CE.... Hun har halsbånd (halvkvæl) og snor på. Hun får kommandoen om at gå pænt... I stedet for at have snoren i venste hånd (Baily gå altid på venstre side), har jeg den i højre - snoren går fra Baily om BAG mine ben.
    Hvis Baily så "glemmer" at gå pænt vil hun hele tiden få de irriterende ryk fra mine skridt i halsbåndet... Kan du følge mig ???

• #10   5. nov 2006 Jani H:
    Har du prøvet at bruge en klikker som en del af din gå pænt træning?
    Hvis ikke så vil jeg stærkt anbefale det. Støt endelig op om det med kontakt øvleserne.

• #11   5. nov 2006 Hejsa. Har lige prøvet kontakt øvelsen, den med at sidde på gulvet med en hundehapser i hver hånd. det var virklig sjovt, malick fangede, den efter at have prøvet at chamere sig ind med alle de tricks han har lært, og så sad den der efter andet forsøg. belønninger virker ihvertfald hvis man har en madglad lab.

• #12   6. nov 2006 Ja det med at trække er et stort problem...os efter års træning, hvis det ikke bliver indlært helt fra hvalp. Men et halvkvæler halsbånd er helt klart at anbefale, hvis man har en hund der trækker. Det går ikke ind og kvæler hunden, når den trækker, men samtidig har man en virkelig god sikring af hunden. Hvis en hund bliver straffet ved at blive kvalt eller man river tilbage i snoren, har jeg læst at dette kan få hunden til at trække endnu mere, og der kan herved opstå en kamp. Men ville bare lige sige op med modet. Har trænet på det i over 2 år, og har fået ødelagt 3 halsbånd og en sele, men efter vi er begyndt med klikkertræningsøvleser (klikkertræning for hunde) er det så småt ved at fise ind. Her starter man med at have hunden på plads, og så tager man et lille skridt fremad. Man kan evt. bruge hånden til at få hunden til at følge benet. derefter klik og beløn. Når hunden er rigtig god til dette, kan man måske tage 2 skridt. Du kan også lave disse kontaktøvelser som de andre snakker om. Vi plejer at sætte 4 kegler, som vi går rundt om. Herved er det det samme sted man går hele tiden, og så skal hunden efter et par runder ikke snuse mere. Når hunden kigger op på dig, så får den et klik, og en godbid. Men du kender sikkert alle disse råd. Så her fra bare lidt medfølelse...Men husk på tålmodighed og rigtig gode guffer:)

Kommentér på:
Nu må hun da snart stoppe!! (trækker)

Annonce