{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan aktivere i jeres hund i hverdagen ?
  • #1   5. feb 2017 Her er kun gamle tøser (både tøserne og mig) så vi går ture og så arbejder de for deres mad, både morgen og aften. Ingen madskåle her i huset smiley

Nå ja. Og så hundesvømmeren onsdag aften smiley

• #2   5. feb 2017 Vi går tur og træner gerne lidt blandede ting undervejs.
    Foder serveres altid i et eller andet aktiveringslegetøj.
    Nogle gange gemmes der godbidder herhjemme ellers træner vi eller leger.
    2 gange i ugen går vi desuden til træning.

• #6   5. feb 2017 Fodersøg både indendørs og udendørs, rå ben ofte, gåture i forskellige områder, så vi ikke går den samme tur, dag ud og dag ind. Leger med legetøj. Og så er de generelt med i alt hvad jeg foretager mig herhjemme, specielt madlavning er en STOR fælles interesse smiley

PS. Har små, ældre selskabshunde, der ikke er voldsomt krævende mht. aktivering.

• #8   5. feb 2017 Vores løbetrænes 3xugentlig.
    De andre dage luftes de bare alm. i snor.
    Vi fodrer på græsset, laver søgeøvelser eller giver aktivitetslegetøj, for at give hverdagen lidt udfordringer.
    Mindst en gang i ugen står den på Rally-lydighed eller kropskontroltræning.
    De fleste weekender er vi sammen med andre hundefolk til træf, løb, leg, udstilling, prøver eller træning.

• #9   5. feb 2017 Det kommer an på om hunden skal til træning om aftenen, men sådan overordnet går vi ture, træner balance og bagbenskontrol, træner tricks, lydighed, smider godbidder/foder ud på græsset eller i snusemåtte, giver aktivitetslegetøj og så er hundene som minimum til holdtræning 1 gang i ugen.

Fx en dag som igår hvor jeg var til stævne fra 7-19.30 med én hund, og var helt færdig da jeg kom hjem - der gik min kæreste en tur med de tre hunde som var hjemme. Smed pølsestykker ud i haven, og besøgte nogle børn på vejen som legede med og luftede de to små hunde (under opsyn).
    Og senere på dagen fik de alle tre et råt ben at tygge i.

Vores hverdag er nærmest aldrig ens, så hundene er vant til, at der nogen dage sker mere end på andre dage. smiley

• #13   5. feb 2017 Det er meget forskelligt.
    Mine hunde har helt forskellige behov og vores hverdage er meget afvekslende.

Alle får 2 daglige gåture fri på markerne. Længden og ruten variere lidt alt efter hvad de finder af musehuller undervejs.
    Så får de alle også fodersøg i haven en gang om dagen.

Den 11½ årige nøjes derudover med lidt kropskontrol og styrke træning 3-4 gange om ugen i ca. 10 minutter.

Tæppetisseren klikkertræner jeg ca 10 minutter hver aften og laver også lidt styrketræning med (diskus opereret, så muskelmassen/balance er vigtig).

Border collierne er nemme, for de er med ved fodring af fårene morgen og aften og får decideret træning på fårene hver anden dag ca. Min unge konkurrence hund lidt oftere og hun er typisk også med til træning andre steder hver weekend.

Derudover klikkertræner jeg dem ca. 15 minutter de dage de ikke arbejder på fårene. Ham der ikke går konkurrence i hyrdning træner lidt mere alm. tricks og lydighed og tidligere gik vi konkurrencer næsten hver weekend.
    I år træner vi lidt mere i stedet og har skåret ned på konkurrencerne smiley

Alle hunde har dog min. en dag i ugen hvor de intet andet laver end gåture og fodersøg.

• #14   5. feb 2017 Her holder vi vinterlukket smiley
    Der sker faktisk meget lidt i mine hundes hverdag pt. De får deres mad på græsset og deres tisseture og når de virkelig keder sig, får de en omgang fodersøg, hvor vi gemmer guffet svære steder indendøre....
    Weekenden byder ind i mellem på en strandtur eller noget i den retning.

De kommer selvfølgelig til træning som altid, men udover det, er det ret småt med aktiviterne pt..

• #16   5. feb 2017 Haha - Ja, det er meget mærkværdigt smiley
    Og så har den ene hyrdehund endda tilbragt 5 dage i stort set ro, efter en gang kiropraktik af et bækken der skulle rettes, uden at kravle nogen steder, ud over op i sengen for at putte smiley

• #18   5. feb 2017 gå ture, mild træning med aktivitets spil og almindelig lydighed.
    søg, hvor der bliver gemt mad diverse steder i haven hjemmet og byen og så leger vi af helvede til herhjemme, med hinanden alene og hele flokken på en gang (gæster inkluderet!) det er hammer hyggeligt smiley
    nårh ja så hjælper drengene mig tit med lektier, det er de ret gode til, eller så leger bob dj på youtube, han er ikke dårlig! han ved virkelig hvornår man skal stoppe og starte musikken igen smiley

• #19   5. feb 2017 Både morgen og aften laver jeg foder søg rundt i haven med dem, og så går jeg tur en gang om dagen med dem samlet smiley

Saga (tibetansk tæppetisser) bliver ikke rigtig aktiveret mere end det.
    Før i tiden slæbte jeg hende både med til agility og rally træning, fordi jeg endelig ikke ville have at hun kedede sig. Men hun trives meget bedre ved at ligge krøllet sammen på ens skød i sofaen, end at træne smiley

Dumle (labrador) kræver dog mere end det, så der supplerer vi med rally og lydighed træning to gange om ugen + træning herhjemme stort set hver dag smiley har også lige været til svømning med hende, hvilket hun elskede, så det fortsætter vi nok også med smiley

• #36   5. feb 2017 Vi klikkertræner dagen lang smiley mentale udfordringer, diverse tricks, balance, miljø -og socialtræning, fodersøg, almen lydighed, lidt "i haven agility" og gode gåture. Hvor meget og hvor lidt varierer, men det er efterhånden bare kørt ind som en del af dagligdagen. Oftest varierer jeg mellem korte ture, men koncentreret mentaltræning, og lange ture men mindre mentaltræning. Andre dage har han brug for at sove mere eller mindre dagen lang. Så det er meget alt efter ham. smiley

Kommentér på:
hvordan aktivere i jeres hund i hverdagen ?

Annonce