1.155 visninger
|
Oprettet:
hvordan aktivere i jeres hund i hverdagen ? {{forumTopicSubject}}
Hej hg
hvordan aktivere i jeres hund/hunde i hverdagen ?
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Nå ja. Og så hundesvømmeren onsdag aften
aug 2008
Følgere: 1103 Hunde: 2 Emner: 88 Svar: 2.736
Foder serveres altid i et eller andet aktiveringslegetøj.
Nogle gange gemmes der godbidder herhjemme ellers træner vi eller leger.
2 gange i ugen går vi desuden til træning.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.703
PS. Har små, ældre selskabshunde, der ikke er voldsomt krævende mht. aktivering.
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 135 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 162 Svar: 12.822
De andre dage luftes de bare alm. i snor.
Vi fodrer på græsset, laver søgeøvelser eller giver aktivitetslegetøj, for at give hverdagen lidt udfordringer.
Mindst en gang i ugen står den på Rally-lydighed eller kropskontroltræning.
De fleste weekender er vi sammen med andre hundefolk til træf, løb, leg, udstilling, prøver eller træning.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 9 Emner: 239 Svar: 3.352
Fx en dag som igår hvor jeg var til stævne fra 7-19.30 med én hund, og var helt færdig da jeg kom hjem - der gik min kæreste en tur med de tre hunde som var hjemme. Smed pølsestykker ud i haven, og besøgte nogle børn på vejen som legede med og luftede de to små hunde (under opsyn).
Og senere på dagen fik de alle tre et råt ben at tygge i.
Vores hverdag er nærmest aldrig ens, så hundene er vant til, at der nogen dage sker mere end på andre dage.
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
Mine hunde har helt forskellige behov og vores hverdage er meget afvekslende.
Alle får 2 daglige gåture fri på markerne. Længden og ruten variere lidt alt efter hvad de finder af musehuller undervejs.
Så får de alle også fodersøg i haven en gang om dagen.
Den 11½ årige nøjes derudover med lidt kropskontrol og styrke træning 3-4 gange om ugen i ca. 10 minutter.
Tæppetisseren klikkertræner jeg ca 10 minutter hver aften og laver også lidt styrketræning med (diskus opereret, så muskelmassen/balance er vigtig).
Border collierne er nemme, for de er med ved fodring af fårene morgen og aften og får decideret træning på fårene hver anden dag ca. Min unge konkurrence hund lidt oftere og hun er typisk også med til træning andre steder hver weekend.
Derudover klikkertræner jeg dem ca. 15 minutter de dage de ikke arbejder på fårene. Ham der ikke går konkurrence i hyrdning træner lidt mere alm. tricks og lydighed og tidligere gik vi konkurrencer næsten hver weekend.
I år træner vi lidt mere i stedet og har skåret ned på konkurrencerne
Alle hunde har dog min. en dag i ugen hvor de intet andet laver end gåture og fodersøg.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Der sker faktisk meget lidt i mine hundes hverdag pt. De får deres mad på græsset og deres tisseture og når de virkelig keder sig, får de en omgang fodersøg, hvor vi gemmer guffet svære steder indendøre....
Weekenden byder ind i mellem på en strandtur eller noget i den retning.
De kommer selvfølgelig til træning som altid, men udover det, er det ret småt med aktiviterne pt..
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
Og så har den ene hyrdehund endda tilbragt 5 dage i stort set ro, efter en gang kiropraktik af et bækken der skulle rettes, uden at kravle nogen steder, ud over op i sengen for at putte
mar 2016
Følger: 11 Følgere: 207 Hunde: 5 Emner: 56 Svar: 1.473
søg, hvor der bliver gemt mad diverse steder i haven hjemmet og byen og så leger vi af helvede til herhjemme, med hinanden alene og hele flokken på en gang (gæster inkluderet!) det er hammer hyggeligt
nårh ja så hjælper drengene mig tit med lektier, det er de ret gode til, eller så leger bob dj på youtube, han er ikke dårlig! han ved virkelig hvornår man skal stoppe og starte musikken igen
aug 2009
Følger: 4 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 18 Svar: 640
Saga (tibetansk tæppetisser) bliver ikke rigtig aktiveret mere end det.
Før i tiden slæbte jeg hende både med til agility og rally træning, fordi jeg endelig ikke ville have at hun kedede sig. Men hun trives meget bedre ved at ligge krøllet sammen på ens skød i sofaen, end at træne
Dumle (labrador) kræver dog mere end det, så der supplerer vi med rally og lydighed træning to gange om ugen + træning herhjemme stort set hver dag
jan 2015
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 2 Emner: 29 Svar: 336
hvordan aktivere i jeres hund i hverdagen ?