{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.001 visninger | Oprettet:

Gåtur med hvalp og gammel hund {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Vi har lille Frida på snart 1/2 år, samt den gamle hund på 11 år, de har det fint sammen, problemet opstår når vi går tur med dem begge, Frida trækker som en vanvittig, og er meget lidt kontaktbar. Der er ingen af de problemer når vi går med Frida alene, så opfører hun sig så pænt, og trækker sjældent.
Jeg er snart på grådens rand , over de gåture med begge to, der absolut ikke er morsomme, for hverken hundene eller jeg. Er der nogen der har ideer til hvad årsagen er? Gode råd ønskes??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gåtur med hvalp og gammel hund
  • #2   1. feb 2018 Jeg læser det som om at hvalpen KAN gå tur alene, Lens.
    Uroen opstår når den gamle er med.
    Det er helt normalt.

    Du må simpelthen tilbage til start. Øv hjemme i stuen med dem, når hun kan finde ud af det, rykker i ud i haven. Når det fungerer, går i ud på fortovet osv osv. Du skal ikke gå tur med dem sammen, før hun kan finde ud af det. Det kan nemt tage flere uger at fatte, men du skal være helt konsekvent.
    For mange unge hunde er det nødvendigt at få brændt krudt af, før de er modtagelige for læring, så måske hun skal ud og græde af et sted, før du går hjem og træner gå-pænt med de to sammen.


  • #3   1. feb 2018 går den gamle fri eller i snor?

  • #5   1. feb 2018 Sidst i mit indlæg skulle der selvfølgelig have stået "fræse af", ikke græde smiley

  • #6   1. feb 2018 Når man går med to hunde er det ikke unormalt at de får 'hidset hinanden op'. Formegentlig 'hidser' gamle så bare ikke med i dit lille 'team' smiley Malenes træningsforslag er ganske udmærket. Og det er simpelthen noget man er NØDT til at sætte tid af til at træne, hvis man har fået det problem.
    Men bare en tanke: Går i til noget træning med Frida og hvad laver i ellers med hende ? Jeg kan se at hun er mix af schæfer og 'terrier' (der er er 30 terrierracer smiley ). Jeg tænker at en 6 mdr gammel terrier/schæferblanding i DEN grad må have brug for at få brændt krudt af BÅDE fysisk og mentalt. Jeg vil forvente at den blanding vil elske jer for at begynde at dyrke en form for hundesport; DKK, LP, DcH programmet, nose work, rally, spor, schweiss. Jeg vil IKKE forvente at det er en blanding, der vil trives særlig godt hvis ikke den får nogle opgaver til næsen og hovedet. Jeg er vokset op med terriers og har trænet med terriers (Ruhåret Fox og Irsk) siden 1987. Schæferen kender jeg fra træningspladser gennem tiden.


  • #7   1. feb 2018 Enig med Mette.
    På niveau med mine slædehunde vil sådan en aktiv blanding udvikle rigtigt dårlige vaner, såfremt energien ikke får et outlet, både fysisk og psykisk.


  • #8   1. feb 2018 Tusind tak for jeres tilbagemeldinger, jeg må klø på, med optimisme og tro på det lykkes -/)
    Ang træning arbejder jeg meget med hende, men synes selv at der skal mere til, så undersøger mulighederne for dette.
    Tusind tak, jeg rykker tilbage til start smiley


  • #9   1. feb 2018 God fornøjelse smiley
    Det er en spændende alder, hvor man på flere områder ind i mellem må tilbage til start smiley


  • #10   1. feb 2018 Vi stod en overgang med lignende problem, da vi passede vores tæves (Fifi), nu voksne, hvalp (Nala) i et års tid.
    Jeg gjorde dét, at jeg gik med dem hver for sig til at starte med, og trænede Nala til at gå pænt for verbal kommando. Dvs. bliv i rabatten (ud), gå pænt, samt stå, sit og gå - De kommentandoer vi normalt bruger på en gåtur, som vores egen hund i forvejen kunne.
    Vi sagde altid "Nala - Kommando", og dermed vidste hun hvornår kommandoen var til hende, og da vi så gik med begge brugte vi fremover navne før kommando til begge, og det fungerede som ønsket.


Kommentér på:
Gåtur med hvalp og gammel hund

Annonce