{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.497 visninger | Oprettet:

Peter Z
Peter Z
Tilmeldt:
12. feb 2018
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96

Hvordan må hvalpe lege sammen? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen jeg lavede et opslag for nogle måneder siden herinde, og fik dejlig respons med gode råd. Så derfor jeg vil da lige stille jer endnu et spørgsmål :D.

Sagen er det at min hvalp har fået sig en lege kammerat, nemlig en anden hvalp som har massere af krudt og energi ligesom min egen.

Men den anden hvalp har bogstaveligtalt ingen stop fornemmelse, ment som i at den vil gerne parre min hund. og "jagter" derfor hele tiden min, min hund ser det som en fangeleg og er derfor med på den.

Da de havde leget mere eller mindre 50 minutter med ret så voldsom leg (der var ikke et eneste hvil), der blev min hund ved med at ligge sig på græsset fordi hun var udkørt.

Men hans hund blev simpelthen ved med at prøve at komme til hende for at prøve at "parre" hende. og sådan forsat de så indtil jeg sagde nu må det være nok.

Da jeg så fortalte ejeren af hunden at jeg tror ikke det er godt for nogle af dem at de bliver kørt helt derud (eventuel mulighed for stress?) så sagde han at det var da ganske normalt hvilket jeg bestemt ikke mener det er.

jeg tror den prøvede og parre min hund over 100 gange på de 50 minutter og han kunne simpelthen ikke få den til at stoppe, så til sidst stoppede han med at sige noget til den.

Hvordan skal jeg gribe situationen an i sådan et tilfælde, når han står og modsiger mig. og hvor længe mener i at hvalpe skal lege sammen før der skal et hvil til?


Kommentarer på:  Hvordan må hvalpe lege sammen?
  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #4   13. apr 2018 Hans hvalp er 7 måneder og min er lige knap 6 måneder, da jeg sagde det til ham var det som on han brugte sin alder i mod mig (som om han havde mere erfaring)som han tydeligvis ikke har, da hans hund slet ikke kan følge kommandoer når den er rundt om min hund, og min hund gør hvad jeg siger lige meget hvor legesyg hun bliver men alligevel modsagde han mig på en lidt underlig måde. er en ung gut på 21 og han er en ældre herre. Så var stilen ligesom lagt følte jeg og havde ikke lyst til at modsige ham.

    De mødtes her idag på en gåtur hvor den igen prøvede og han sagde i rosende stemme "ja jeg ved godt det er en dejlig sild men du må altså ikke" og han sagde det i en så rosende tone at jeg også stod og tænkte hvad har du gang i :D.


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #5   13. apr 2018 Jeg giver dig fuldstændig ret i at 50minutter er for meget, jeg sagde også flere gange om det mon ikke var på tide at de skulle slappe hvor han siger det på sådan en træls måde nej det er da kun godt til dem og bla bla bla

    Jeg har intet imod bare at tage min hund og gå men synes bare det er akavet og så føler jeg mig som the bad guy. Selvom om det er ham der ikke vil tage et eneste råd til sig.


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #8   13. apr 2018 Synes 50 min er meget fuld gas leg. Min hund har en rigtig god legekammerat, som hun sagtsen kan bruge nogle timer hos (de er ca lige gamle, 11 måneder). Men de leger måske vildt 5 min, og så kan de snildt gå 20-25 min snuse og bare nyde selskabet. Og så giver de den måske gas igen i kort tid.

    Ligeledes vil jeg også sige stress, det at den anden hund humper din. Min gjorde eks det nogle gange (tæve) når hun var til hvalpetræning. Og de fik 5 min leg til sidst på time. Så snart hun gjorde det, blev det stoppet, og hun kom i snor og vi tog hjem, for så var hun overtræt. Og jeg så det som stress.

    Når du møder denne mand med hvalpen, så sig at de ikke skal lege, hvis du ikke synes de skal. Jeg er selv meget hård over for hvem min hund skal lege med, og det er kun mig der bestemmer hvad min hund skal. Mange synes nemlig det ku være så hyggeligt, men er legen ikke til gavn for min hund, så skal hun ikke lege med alt og alle. Heldigvis har vi rigtig mange hunde i nabolaget, som er rigtig gode til at lege og som vi mødes med.


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #9   13. apr 2018 @lillemor helt klart min hund der kommer i første række, synes bare det så akavet vi bor 5min fra hinanden og kommer sikkert til at ses på mange ture, selv idag da vi mødtes spurgte han om jeg ikke kom forbi i morgen hvor jeg så sagde ja (men med dårlig smag i munden) - og efter alt den viden i har givet mig herinde så tror jeg da også jeg bliver væk fra den aftale i morgen det kan jeg lige love for!

    @isabelle hvis bare man kunne tale med ham, og forklare ham at det hans hund gør er forkert og den ikke må. Så ville jeg heller ikke have noget imod det og at vi så trænede dem sammen. Men manden ser desværre på det sådan her, at han er meget ældre end jeg, så jeg kan åbenbart ikke belære ham om noget.Og så ændre hans hund i hvert fald aldrig adfærd. Og så har man jo ikke lyst til de skal ses


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #11   13. apr 2018 @trine a

    Kan kun give dig ret og jeg også under den indstilling at jeg BESTEMMER hvad der er godt for min hund og kan han ikke forstå det (hvilket han desværre ikke kan) så er der bare ingen leg. Og jeg har ikke lyst til at gå derned i morgen (har en lege aftale) og stå og prøve og belære ham om noget, for sidste gang var det små ting vi snakkede om (jeg sagde fks det er ikke normalt at den hele tiden vil parre, hvortil han kigger meget undrende på mig som om hvad ved jeg om det, og svarede jo det er meget normalt)

    Der må jeg jo bare være firkantet og se sådan her på det fint han har sin holdning og jeg min og så leger de bare ikke sammen eller ses.


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #12   13. apr 2018 @lillemor

    Ja det har jeg også tænkt mig og finde, det er bare akavetheden jeg lige skal sluge altså når jeg støder ind i ham så vil han nok stå helt undrende og spørge hvorfor jeg ikke kommer forbi mere, da han ikke kan se problemet. Er så dårlig til det det forfærdeligt.

    Men tak for hjælpen i er fandme guld værd alle sammen det dejligt der er et sted hvor nybegyndere som jeg kan få hjælp


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #13   13. apr 2018 Hvis jeg var dig, ville jeg meget afslappet sig, at du ikke føler din hund for noget godt ud af at de leger sammen. De må gerne hilse når i mødes, men at du synes ikke din hund skal lege på den måde. Altså på den måde at holde bolden på egen bane halvdel, så han ikke føler hans hundehold bliver angrebet. Forhåbentlig acceptere han det, og ja så kan han jo tænke sit. For nogle folk kan man ikke snakke til fornuft.

    Min hund har en hundekammerat, hvor de snildt efter 1 time i hunde skov, kunne møde os, og så sige "skal de ikke lege". Hvor jeg har sagt "nej min hund er træt, så ikke i dag", ene og alene for at beskytte den anden, ja også min egen hvis den anden reagerede for overgearet pga den var overtræt. Ligeledes har jeg været ærlig og sagt "vi beskytter hendes led her i vokse perioden" når de har forslået vi skulle gå en tur på eks 7-10 km, da de var 6 måneder.


  • #16   13. apr 2018 Er det en han på 7 måneder ... og din er en tæve på snart 6 måneder .... såååå ... er der ikke ret lang tid ( måske kun få måneder ) til de begge kan blive forældre .... til 5-6-7 yndige små baby-hunde-hvalpe. smiley .... smiley

  • #18   13. apr 2018 Peter:

    Du siger at din hund havde det skidt efter sidste gang fordi det var for længe og for voldsomt og det vil du ikke udsætte din hund for igen, så et par minutters leg er ok, men så er du nødt til at gå.

    Så kan han synes at du er en r**, men det kan du heldigvis være fuldstændig ligeglad med smiley

    Og hvis han ikke kan fatte det, så sig at din hund har fået nogle voldsomt genstridige lopper og smil og spørg om de ikke skal lege smiley


  • Peter Z
    Peter Z Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 96
    #20   14. apr 2018 Den første gang (den eneste gang) jeg var hos ham, der fortalte han mig at folk havde sagt fra med hensyn til deres hunde ikke skulle lege sammen mere, da de synes det var for voldsomt, hvor han sad overfor mig og sagde de faktisk var sippede og han synes det var syndt for deres hunde,

    Der havde jeg ikke set hans hunds fulde lege potentiale men efter jeg har set det, kan jeg da godt forstå de også har sagt fra. og det er folk han kendte i forvejen.

    Udfra alt det jeg har set med hans hund både da jeg var hos ham for nogle dage siden men også igår på gåturen. jeg tror ikke han træner/opdrager sin hund overhovedet. og hvis der er noget jeg gør så er det lige præcis de to ting HVER dag.

    Så min konklussion er at jeg holder mig væk gider ingengang tage kampen op for jeg ved allerede nu at vi er langt fra hinandens træning,og at der højst sandsynligt kommer en mærkelig samtale ud af det. (han er under den overbevisning kan hans hund ikke et eller andet, jamen så kan den bare ikke det, fks humperriet det stoppede han jo til sidst med at sige noget til den fordi den blev ved)

    kender ham ikke så føler ikke jeg skylder ham noget hvad det angår. og desuden så tror jeg min hvalps løbe tid er lige rundt om hjørnet hun går rundt og siger sjove lyde hele tiden som hun ikke har gjort før. ved ikke om det er et tegn på perioden. og så nytter det jo ikke den bliver forsøgt parret hver andet sekundt.


  • #21   14. apr 2018 Peter, de andre har sagt hvad der skulle siges om situationen.

    Jeg vil bare rose dig for at du har en god mavefornemmelse, og at du derfor spørger hvad der er op og ned. Allerede dér er du rigtig godt på vej til at give din hund et godt liv.


  • #22   16. apr 2018 Jeg ville gerne lade Ziva lege med en hanhund der kan finde på at hoppe op specielt når den lige er blevet kønsmoden. Ejer af den anden skal tydeligt sige stop og fjerne hanhunden og ellers gør jeg det, men det er ikke en deal breaker for mig.

    Ziva leger kun 15 min. Resten er jeg nervøs for overbelastning og hun bliver mere træt af at bruge hovedet end benene


Kommentér på:
Hvordan må hvalpe lege sammen?

Annonce