1.921 visninger
|
Oprettet:
Skal putte hvalpen {{forumTopicSubject}}
Vi har haft vores hvalp i en uge nu og hun er 11. Hun er en Eurasier.
Hun sover i bryggers og vi har skiftet med at sove sammen med hende og derefter på en madres udenforan et børnegitter. De sidste 3 nætter har vi sovet fint i vores egen seng og hende alene, men vi skal bruge 20 min til at putte hende. Dvs. sidde på den ene eller anden side at gitteret til hun er faldet til ro og så liste afsted.
Har i nogle tips til at gøre det nemmere??
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.418
Når det er sagt, synes jeg I skal overveje at lade hende sove i soveværelset. Så er I helt ude over problemet
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.299
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.061
jul 2018
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
Er der ikke råd at hente for de som ikke sover med deres hund?
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 167 Svar: 11.354
Schæferen var enehund da hun var hvalp, og hun blev puttet hvor hun ville være (i sin seng, sofa, på gulvet eller i sit “soveværelse” under trappen). Hende var der aldrig problemer med. Vi sov med hende de første par uger nedenunder.
Corgien lærte det på samme måde, og var tilfreds nok, bare hun havde sin søster.
Da hundene og jeg flyttede, valgte corgien fra dag 1 at sove i sengen hos mig. Schæferen sover et andet sted i huset, men dørene indtil soveværelset er åbne, så hun altid kan komme ind hvis hun har lyst.
Mine hunde skifter soveplads og sovestiilling mange gange i løbet af en nat, så med mindre det er et stort bryggers med mange muligheder, synes jeg ikke at hunden skal begrænses. Dertil er det en selskabshund I har valgt, og den er lavet til at være tæt på sin familie.
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 19 Svar: 1.418
Hvis I vil holde fast i, at hun skal sove i bryggerset, så er I simpelthen nødt til at tage den tid det tager, så hun bliver vænnet ordentligt til det. Der findes ingen mirakelløsning eller et quick-fix. Ikke hvis det skal gøres ordentligt. I så fald er I nødt til at sidde ved hende til hun falder til ro. Den metode har jo også vist sig at virke for jer, så hvorfor ikke bare fortsætte med det?
Men igen kan jeg da kun anbefale at lade hende sove i soveværelset.
jul 2018
nov 2008
Følger: 13 Følgere: 37 Hunde: 5 Emner: 126 Svar: 1.721
Har din opdrætter ikke fortalt dig om at racen er en selskabsrace..
Det er synd for den lille stakkel at være så alene.
Lad hende dog som minimum ligge lige udenfor soveværelset.
Hilsen en Eurasieropdrætter.
sep 2017
Følgere: 561 Emner: 167 Svar: 11.354
Som andre er inde på, er det jo mange timer den ellers er adskilt fra jer. Både 8 timer om natten, og så 8 timer når I givetvis er på job. De fleste hunde trives bedst med at være tæt på deres mennesker, selvom der ikke nødvendigvis er fysisk kontakt hele tiden.
feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133
Han startede med at sove i et bur ved siden af sengen. Derefter blev buret flyttet ud i entreen lige udenfor soveværelset og til sidst flyttede han i bryggerset. Det har fungeret uden problemer, men man skal tage sig tid.
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 263
sep 2007
Jeg kan ikke sove med vores, då får jeg ingen søvn overhovedet
sep 2007
Ja, det var bare forklaringen på hvorfor man ikke sover med hunden.
Min datter har en hvalp, den sover efter eget valg med den anden hund, i stedet for i hendes seng
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
Jeg har selv lige fået en ny hvalp for 6-7 uger siden, han får så lov til at sove i seng.
Jeg har fuld forståelse for, at man ikke vil have hunden i sengen, men at lukke den væk fra sin flok, det har jeg ingen forståelse for. Hvorfor vil man have hund når ikke man vil være sammen med den ?
Når vi ser bort fra at hunden ikke vil sove fordi den er alene og ensom, så skyldes det også mange gange det, at nu har hele familien siddet og set tv, læst eller hvad folk nu foretager sig. Der har været ro på, og hunden har nok ligget og blundet mens menneskerne har set tv.
Så er det blevet sengetid, man rejser sig op og vil gerne i seng og sove.
Men men men, hvalpen har ligget og sovet det meste af aftenen, hvor man selv har set tv, så nu er den jo super frisk og udhvilet.
Jeg har løst problemet ved at jeg rejser mig op fra sofaen en lille times tid inden jeg vil i seng, der bliver så leget lidt med hunden, trænet lidt og gået en lille aftentur.
Når det meste af hvalpens energi er brugt, så kan vi gå i seng og sove uden problemer.
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 400
jul 2018
Vi har nu besluttet at sætte et børnegitter om ml soveværelset og walkin samt have en transporttaske som kan blive hendes hule da kurven er ligegyldig. Tasken bliver aldrig lukket da jeg ikke synes om dette.
jun 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.166
Hun gik ud og lagde sig i bryggerset ( skråt over for soveværelset) og sov til kl. 5.30 om morgen.
Siden har han stort set selv lagt sig i bryggerset også i løbet af dagen når han virkelig trængte til ro.
Vores dør er altid åben til soveværelset, så han kan komme til os.
Husk på at selv om at hunden er blevet renlig, kan det jo ske den engang imellem skal ud om natten. F.eks hvis den har fået dårlig mave eller bare skal tisse. Vi selv kan jo også vågne om natten selv om vi er voksne og normalt ikke render på toilet om natten.
jul 2018
Følger: 1 Svar: 1
jun 2017
Følger: 15 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 53
Eurasieren er meget knyttet til sin familie, mine to sover i soveværelset eller lige udenfor, det vælger de selv.
Jeg er glad for at I vælger at ændre de til et gitter mellem soveværelse og walk-in. Hun vil have meget bedre af at kunne se jer, men vil blot sige det ikke er umuligt at holde eurasieren ude af sengen hvis det er dette man ikke vil have. Mine får givetvis lov til det, men de gider ikke her om sommeren og om vinteren er det Max 15-30 min inden sengetid at de er der.
Skal putte hvalpen