{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.921 visninger | Oprettet:

Mikael K
Mikael K
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Skal putte hvalpen {{forumTopicSubject}}

Vi har haft vores hvalp i en uge nu og hun er 11. Hun er en Eurasier.

Hun sover i bryggers og vi har skiftet med at sove sammen med hende og derefter på en madres udenforan et børnegitter. De sidste 3 nætter har vi sovet fint i vores egen seng og hende alene, men vi skal bruge 20 min til at putte hende. Dvs. sidde på den ene eller anden side at gitteret til hun er faldet til ro og så liste afsted.

Har i nogle tips til at gøre det nemmere??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal putte hvalpen
  • #2   22. jul 2018 Altså, at I skal sidde 20 minutter med jeres 11 uger gamle hvalp er ret billigt sluppet. Vær du bare glad for at du ikke skal sidde der længere smiley

Når det er sagt, synes jeg I skal overveje at lade hende sove i soveværelset. Så er I helt ude over problemet smiley

• #3   22. jul 2018 Jeg er enig med Ida. Det er iøvrigt også rigtig mange timer i døgnet hunden så er alene, hvis den er alene 8 timer om natten og 8 timer +- når i er på job.

• #4   22. jul 2018 Er helt enig med de andre smiley

• #5   22. jul 2018 Jeg synes faktisk det er ret flot, hvis hun uden problemer kan sove alene hele natten, bare ved at I sidder med hende 20 min om aftenen smiley

• Mikael K
    Mikael K Tilmeldt:
    jul 2018

#6   23. jul 2018 Ja i mat gad hun så slet ikke sove alene. Det kommer lidt bag på mig nu hun i tre nætter har gjort det.

Er der ikke råd at hente for de som ikke sover med deres hund?

• #9   23. jul 2018 Jamen, mine hunde startede med at sove i underetagen, fordi de ikke kunne komme op af trappen. Der var åben trappe, og der var ikke nogle rum ovenpå, så hundene kunne altid høre at vi var tæt på.

Schæferen var enehund da hun var hvalp, og hun blev puttet hvor hun ville være (i sin seng, sofa, på gulvet eller i sit “soveværelse” under trappen). Hende var der aldrig problemer med. Vi sov med hende de første par uger nedenunder.

Corgien lærte det på samme måde, og var tilfreds nok, bare hun havde sin søster.

Da hundene og jeg flyttede, valgte corgien fra dag 1 at sove i sengen hos mig. Schæferen sover et andet sted i huset, men dørene indtil soveværelset er åbne, så hun altid kan komme ind hvis hun har lyst.

Mine hunde skifter soveplads og sovestiilling mange gange i løbet af en nat, så med mindre det er et stort bryggers med mange muligheder, synes jeg ikke at hunden skal begrænses. Dertil er det en selskabshund I har valgt, og den er lavet til at være tæt på sin familie.

• #10   23. jul 2018 Det er ikke ret lang tid siden hun blev fjernet fra sin mor og sine søskende, som hun har været vant til at sove sammen med. Så det er selvfølgelig en omvæltning at skulle vænne sig til at sove alene. Derudover er hunde flokdyr og derfor bryder hun sig selvfølgelig ikke om at blive adskilt fra hendes "flok" en hel nat. Hvis hun havde valget, ville hun sikkert sove i umiddelbar nærhed af jer.

Hvis I vil holde fast i, at hun skal sove i bryggerset, så er I simpelthen nødt til at tage den tid det tager, så hun bliver vænnet ordentligt til det. Der findes ingen mirakelløsning eller et quick-fix. Ikke hvis det skal gøres ordentligt. I så fald er I nødt til at sidde ved hende til hun falder til ro. Den metode har jo også vist sig at virke for jer, så hvorfor ikke bare fortsætte med det?

Men igen kan jeg da kun anbefale at lade hende sove i soveværelset.

• Mikael K
    Mikael K Tilmeldt:
    jul 2018

#11   23. jul 2018 Kunne det være en ide at lade hende få hele stuen, køkken, bryggers og soveværelse og så lade hende sove hvor hun vil? Måske med tiden man kan lukke døren til soveværelset

• #12   23. jul 2018 Hvor har du fået en Eurasier henne!
    Har din opdrætter ikke fortalt dig om at racen er en selskabsrace..
    Det er synd for den lille stakkel at være så alene.
    Lad hende dog som minimum ligge lige udenfor soveværelset.
    Hilsen en Eurasieropdrætter.

• #13   23. jul 2018 Mikael, det er ihvertfald et meget bedre udgangspunkt end bare et bryggers. Og så skal I gøre op med jer selv om hun må sove i soveværelset - om hun bare skal have en kurv eller et tæppe derinde.

Som andre er inde på, er det jo mange timer den ellers er adskilt fra jer. Både 8 timer om natten, og så 8 timer når I givetvis er på job. De fleste hunde trives bedst med at være tæt på deres mennesker, selvom der ikke nødvendigvis er fysisk kontakt hele tiden.

• mette b
    mette b Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 3 Emner: 36 Svar: 133
    #15   23. jul 2018 Vores sover i bryggerset og har gjort det siden har var 3-4 måneder. Og nej han er aldrig alene 8 timer i løbet af dagen.

Han startede med at sove i et bur ved siden af sengen. Derefter blev buret flyttet ud i entreen lige udenfor soveværelset og til sidst flyttede han i bryggerset. Det har fungeret uden problemer, men man skal tage sig tid.

• #16   23. jul 2018 af ren nysgerrighed? Hvorfor vælger man at lukke hunden i et andet værelse om natten?

• #17   23. jul 2018 Pia
    Jeg kan ikke sove med vores, då får jeg ingen søvn overhovedet

• #19   23. jul 2018 Pia
    Ja, det var bare forklaringen på hvorfor man ikke sover med hunden.
    Min datter har en hvalp, den sover efter eget valg med den anden hund, i stedet for i hendes seng

• #20   23. jul 2018 Først, så er jeg enig med de andre, en hund skal ikke være alene i så mange timer, hvorfor må den ikke sove i nærheden af jer ?

Jeg har selv lige fået en ny hvalp for 6-7 uger siden, han får så lov til at sove i seng.
    Jeg har fuld forståelse for, at man ikke vil have hunden i sengen, men at lukke den væk fra sin flok, det har jeg ingen forståelse for. Hvorfor vil man have hund når ikke man vil være sammen med den ?

Når vi ser bort fra at hunden ikke vil sove fordi den er alene og ensom, så skyldes det også mange gange det, at nu har hele familien siddet og set tv, læst eller hvad folk nu foretager sig. Der har været ro på, og hunden har nok ligget og blundet mens menneskerne har set tv.
    Så er det blevet sengetid, man rejser sig op og vil gerne i seng og sove.
    Men men men, hvalpen har ligget og sovet det meste af aftenen, hvor man selv har set tv, så nu er den jo super frisk og udhvilet.

Jeg har løst problemet ved at jeg rejser mig op fra sofaen en lille times tid inden jeg vil i seng, der bliver så leget lidt med hunden, trænet lidt og gået en lille aftentur.
    Når det meste af hvalpens energi er brugt, så kan vi gå i seng og sove uden problemer.

• #21   23. jul 2018 Av mit hjerte. Tvivler på du får en velfungerende hund ud af den behandling.

• Mikael K
    Mikael K Tilmeldt:
    jul 2018

#22   23. jul 2018 Nu inden jeg bliver kaldt dyreplager osv må jeg mane til besindighed. Søger råd. Har tre ugers ferie for at skabe det bedste hjem og er opvokset med hunde. At nogen vil have hunden sovende ved sengen er fair med mig. Men rooooolig nu

Vi har nu besluttet at sætte et børnegitter om ml soveværelset og walkin samt have en transporttaske som kan blive hendes hule da kurven er ligegyldig. Tasken bliver aldrig lukket da jeg ikke synes om dette.

• Lise N
    Lise N Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 21
    #24   23. jul 2018 Da vi fik vores bulldog ville vi gerne have hunden i gangen ud for soveværelset men ikke i soveværelset. Det krævede mange gange det første stykke tid at hvalpen blev vist ud til kurven i gangen. Efter noget tid blev vi trætte af at skulle ud af sengen flere gange og opdagede at hvis døren var åben til soveværelset ville han ofte ikke være derinde. Nu er åbne døre i køkken, stue, gang, badeværelse og soveværelset. Hunden ligger hver nat både i gangen, badeværelset og i soveværelset. Han har dog aldrig været oppe i møblerne.

• #25   24. jul 2018 Da vi fik vores hvalp hjem havde vi ham i soveværelset den første nat, eller det vil sige det var planen. Han kunne dog ikke falde til ro og vi åbnede døren og håbede på vi ville høre ham, hvis han skulle ud.
    Hun gik ud og lagde sig i bryggerset ( skråt over for soveværelset) og sov til kl. 5.30 om morgen.
    Siden har han stort set selv lagt sig i bryggerset også i løbet af dagen når han virkelig trængte til ro.
    Vores dør er altid åben til soveværelset, så han kan komme til os.
    Husk på at selv om at hunden er blevet renlig, kan det jo ske den engang imellem skal ud om natten. F.eks hvis den har fået dårlig mave eller bare skal tisse. Vi selv kan jo også vågne om natten selv om vi er voksne og normalt ikke render på toilet om natten.

• Jean  D
    Jean D Tilmeldt:
    jul 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #26   24. jul 2018 Godt nok mange, der har hver deres syns punkt på hvor en hun skal sove. Det er vel i bund og grund op til den enkelte ejer hvor og hvordan en hund skal sove blot hunden har det godt.

• #29   24. jul 2018 Enig med Lisbeth i #12
    Eurasieren er meget knyttet til sin familie, mine to sover i soveværelset eller lige udenfor, det vælger de selv.

Jeg er glad for at I vælger at ændre de til et gitter mellem soveværelse og walk-in. Hun vil have meget bedre af at kunne se jer, men vil blot sige det ikke er umuligt at holde eurasieren ude af sengen hvis det er dette man ikke vil have. Mine får givetvis lov til det, men de gider ikke her om sommeren og om vinteren er det Max 15-30 min inden sengetid at de er der.

Kommentér på:
Skal putte hvalpen

Annonce