{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.024 visninger | Oprettet:

Gøende hund {{forumTopicSubject}}

Nå, ja.. jeg fik jo endelig styr på hans gøen i hjemmet (og tak for hjælpen til alle der skrev dengang), men nu har jeg et nyt problem.
Fordi jeg har på den måde har *undertrykt* (dog gennem blød træning) min hunds raceegenskab har han altid fået lov til at lege-gø når vi var ude. Til mindre irritation for alle, men helt ærligt er jeg ligeglad når der er tale om fritløbsområde og han gør det af glæde.

Anyways, dette har så givet bagslag nu da jeg er begyndt til agility, idet klubben ligger i et kolonihave-område og de har erfaring med at folk klager over larmen...
Jeg er så *heldig* at Watson har en idé om at alle kommandoer på træningspladsen (ikke hjemme) betyder *gør som jeg siger* + *GØ som om du var alene i verden*.
Det har jeg fået besked på at jeg skal have styr på asap. Desuden kan han også være slem når vi er hjemme ved andre, eller når der er gæster. Altså gør han når der *sker noget* fordi han lader sig geare op.

Nej virker ikke, og han gør jo hver gang han udfører de andre kommandoer, så det bliver problematisk at lære ham andre ting hvis jeg kun kan forstærke når han udfører kommandoer uden at bjæffe.

Jeg er blevet foreslået at tage en forstøver eller en vandpistol og give ham m vand hver gang han skaber sig (det er der også en af de andre på holdet der gør), men samtidig vil jeg ikke risikere at han opfatter træningsstedet som *dér hvor mor giver mig vand*.


mht at gø hjemme hos andre (der må ikke være halsbånd på træningspladsen):
Jeg så en tråd i går hvor nogen efterlyste oplysninger omkring noget gø-halsbånd og gik selv på nettet for at se om der mon findes noget der passer på mit problem. Jeg fandt denne her:
http://www.dogstore.dk/cgi-bin/shop/shop.asp?id=47&uid=&prodid=100

Den er fjernbetjent (dvs den vil ikke reagere når de andre hunde gør) og sprøjter luft i hovedet på hunden. Jeg kan se en fordel i at han lærer at lukke r*ven når han har halsbåndet på, fordi man så også kan give ham lov til at komme af med det når den kommer af (han er ret intelligent). Dette er selfølgelig tænkt som den absolut sidste udvej da jeg 10 gange hellere vil rose mig ud af det, derfor er jeg her for at høre om i har andre foreslag.


Jeg vil lige pointere at dette for mig ikke er et kæmpe problem (kun lidt) og slet ikke når vi er alene hjemme (der har han lært at være stille), men det er irriterende for andre, og det skal man jo også tage lidt hensyn til .. smiley


Kort opsummeret:
Hvordan får jeg ham til at klappe i på træningspladsen (halsbånd er udelukket)?

Vil halsbånd være humant/effektivt når vi er andre steder? (det er ikke meningen at den skal være på HELE tiden, blot ved situationer der kræver at han *slapper af*)

Man skal jo tænke på at det ligger til mange individer af racen at være højt gearet og larmende, men at det samtidig er en race der kan trænes til næsten hvadsomhelst (og jeg er også nået en 3-del igennem, men mangler liudt hjælp), så det her burde kunne lade sig gøre uden at ødelægge ham. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gøende hund
  • #1   16. apr 2007 Ja det er jo lidt af en opgave.
    Som jeg har hørt andre sheltie-ejere sige, så sidder motoren i sheltiens gøen, hvis man kvæler denne, så tager man også lidt af deres lyst.

    Diva (sheltie) gør også meget, når der skal arbejdes. Jeg kan ikke få hende til at tie og vil heller ikke.

    Når hun ikke er "på" men står i venteposition, mens andre er på banen så har hun legetøj i munden, som afleder hende fra at gø. Så mit råd ville være at lære hende at tage legetøj i stedet for at gø.


  • #2   16. apr 2007 Berit > min finske hyrdehund er osse en gøende race.
    Gøer ikke af posten eller andet herhjemme...det har jeg trænet væk... MEN når vi har været til træning, er det pinligt, som han ka gø i ventesituationer...øv altså..:o/


  • #3   16. apr 2007 Sorry > det var self osse til søster særling...

  • #5   16. apr 2007 Watson er også vagt-gøende, men det er alligevel behersket nok til at jeg kan stoppe ham. Det er, som i andre også har erfaret, når der er tale om at være *på* at der er problemer..

  • #6   16. apr 2007 Ja søster...trænerne hos DCH og Kisser rørte det ikke - men den skulen og de bemærkninger fra andre, er en af grundende til vi ikke går til træning...og ka godt forstå, det irriterer de andre...Jeg selv blir stresset og taber modet...:o(

  • #7   16. apr 2007 Min hund gør akkurat det samme til træning og når han leger......Han er blevet meget bedre til at forholde sig i ro til træning, og jeg må nok også tilstå at det ik rører mig at han gør når han leger og hygger sig:o)
    Jeg distraherer ham til træning ved at kaste godbidder som han skal søge efter når vi står stille...


  • #8   16. apr 2007 Happy > jo, den er god nok på kort sigt - men hvis der går over 10min. duer det jo ikke...

  • #9   16. apr 2007 Sus- ej ok så trækker jeg mig igen, min hund holder kæft og begynder så at gø igen hvis han bliver for ivrig

  • #10   16. apr 2007 Happy > ergo ska hunden ikke holde pauser, når den gerne vil arbejde...GGgg

  • #11   16. apr 2007 Sus- Jo jeg går da amok hvis han gør det hele tiden:o)

  • #12   16. apr 2007 KJ, ja det er i hvert fald et forsøg værd, tak

  • #13   16. apr 2007 hejsa..

    ja jeg er så også en af dem som har en larmer på banen...ggg .. Så snart vi begynder et løb på en agility bane er sussie så tændt at hun gøer som en tosset, og ja det kan da godt være træls men det er et tegn fra hendes side om at hun elsker sin sport..men i vente situationen holder hun heldigvis mund..Da jeg startede til agility løb hun altid stille rundt men så begyndte manden til lydighed og hun lærte at halse og det er hun nu rigtig god til... hm ja jeg plejer at sige hvis nogen har noget at klage over kan de henvende sig til min mand for det er ham der har lært hende det...

    Håber at min nye hund kan få lært at holde mund på en bane....
    Ja berit jeg har fået en ny rundkørsel som skal være min kommende agility hund, idet sussie måske aldrig kommer til at løbe optimalt igen efter en skade hun har døjet med siden wilhelmsborg så det er lidt øv. Men har så tagen imod en omplaserings hund på 11 mdr som vi så må se om kan lære det... indtilvidre går det med at lære ham lydighed.. og når det er på plads skal han igang.. men der går da nogle mdr endnu.. Han er en fix blanding af lab og kliner mynster samt border collie.. men ligner kliner og er ikke så stor.. og så er han kasteret..


Kommentér på:
Gøende hund

Annonce