{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

2 hunde og træning {{forumTopicSubject}}

Jer som har 2 hunde.

Når I tager ud og selvtræner, hvad gør I så med den hund som ikke er i træningsfokus?

Jeg ser at nogle bare lader den anden tøffe rundt og snuse og score lidt gratis godbidder i ny og næ, andre har den anden i bur eller bundet, tredje har den anden i bilen.

Jeg ville klart foretrække bilen, mangler bare lige bilen, haha... smiley

Hvad gør I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hunde og træning
  • #1   2. jul 2019 jeg ville "parkere" den ved et træ med en vandskål smiley

  • #2   2. jul 2019 Hvis det er på en gåtur, så er den ene dækket af, bundet eller søger godbidder i græsset.

    Hvis jeg kører et sted hen og træner fx i en hal, så er den ene i bilen eller i et bur.

    Jeg tror ikke mine ville kunne finde ud af bare at møffe rundt og jeg ville skulle holde øje med den der ikke trænes i stedet for at koncentrere mig om den hund jeg træner.


  • #3   2. jul 2019 En i bilen, en på banen.

  • #4   2. jul 2019 Bil/bur med den ene og træning med den anden.
    Mine hunde skal slappe af når de ikke træner og det gør de bedste på den måde.

    De kan til nøds være bundet af, men vil helst være fri, da de har sværere ved at koble af på den måde.


  • #5   2. jul 2019 Bil eller bundet af. De kan ikke "modstå" fristelsen af at træne med mig, hvis de er løse smiley Nicki kan godt dækkes af, men går der for længe mellem godbidderne, kommer hun over og vil træne med smiley

  • #6   2. jul 2019 Primært bur i bilen ved mere seriøs træning/større momenter, men er det på gåturen der bare lige skal småtrænes lidt plads/vendinger så dækkes en af imens den anden får 3-5 min.


  • #7   2. jul 2019 På træningspladsen er "den anden" enten i bilen eller bundet af. Alt afhængigt af, om de skal træne øvelserne på skift begge to, eller jeg træner den ene "færdigt", før jeg skifter.

    Herhjemme er den anden dækket af, hvis det er ude i haven, eller bliver belønnet for at blive i sin kurv, hvis det er inde i huset.


  • #9   3. jul 2019 Tak for svar alle, kan se at hund nr 2 må koste mig en bil (!) smiley

    Trine: Ja det er ikke 100% sikkert endnu for vi har ikke underskrevet noget, men vi er blevet lovet en af de fantastiske tæve hvalpe. smiley hun skulle gerne komme hjem i slut juli. Vi glæder os meget smiley hun er en miniature American shepherd


  • #11   3. jul 2019 Ja meget smiley

  • #12   3. jul 2019 Den der ikke trænes med sidder i buret i bilen. Dog er jeg om mandagen nødt til at have Clinton med ind i skoven når jeg træner eftersøgning med Perle; de har lige været alene hjemme hele dagen, gemalen er ikke kommet hjem, når jeg kører og på den p-plads vi skal bruge når vi træner eftersøgning tør jeg ganske enkelt ikke lade en hund sidde alene tilbage i bilen med åben bagsmæk. Der komme FOR mange lyssky typer og 'parkere' og vi har haft nogle rimelig mystiske oplevelser på den p-plads. Clinton får selvfølgelig lidt træning men det primære er Perles eftersøgning. Han fortæller rimelig højt og larmende om sin utilfredshed med det arrangement smiley
    Mine ville godt nok ikke kunne administrere at være dækkede af eller bare 'tøffe rundt' mens jeg træner med den anden. Det ville blive en ødelagt dækøvelse og har og briller.


  • #13   3. jul 2019 Apropos ødelagt dæk øvelse - jeg bruger ALDRIG "dæk" i sådan en situation smiley Det hedder gå hen og læg dig, og begge hunde ved godt, at det er noget helt andet end dæk smiley

  • #14   3. jul 2019 Fedt, så fik jeg da også lige svar på det spørgsmål smiley


  • #15   3. jul 2019 Når man har 3 eller 4 bliver det ret intens træning i sig selv, bare det med at kunne sende nogle hen og lægge sig, træne med en anden, sende den hen, kalde på den næste osv.
    Så uanset hvem af dem, der reelt laver "øvelser", så føler/mener hele flokken, at de bliver trænet smiley


  • #16   3. jul 2019 Jeg kender godt folk der kan det der med at træne med en hund ad gangen mens de andre venter pænt på deres ventepladser. MEN det er som regel nogen der ikke træner noget hvor der ikke er helt vildt meget knald på. Jeg kender mig selv og mine hunde godt nok til at vide at det ikke er noget vi skal forsøge os med smiley Især Clinton ville gang på gang blive fristet over evne når jeg belønner Perle med leg smiley Så sidder de bedre i bilen smiley

  • #17   3. jul 2019 Du har helt sikkert ret Mette. Der kommer både an på hunden (racen/individdet) og den disciplin man træner.
    Huskyerne kan jeg gøre det med til langt det meste træning. Inkl. agility, hvor jeg ikke behøver bede dem dække af, men bare "efterlader" dem i pauseområdet.
    Lanka kunne SLET ikke, medmindre hun selv troede, hun var i gang med en anden øvelse (som fx. dæk-bliv eller stå-bliv) Hun kunne dog godt vente i kurven derhjemme, men nu træner jeg også sjældent noget vildt på stuegulvet smiley


  • #18   3. jul 2019 I bur i traileren. En hund ude af gangen, uanset hvad der bliver lavet.

    Men ingen regel uden undtagelse - jeg har haft en ekstra hund med på spor et par gange, men det er så udelukkende som afledning / forvirring smiley
    Den ekstra hund er løs og kan løbe rundt som den lyster, mens hunden, der skal gå sporet, naturligvis ikke må tage sig af, at den anden er der.

    Det er dog forholdsvis sjældent jeg benytter den metode.


  • #19   3. jul 2019 Jeg kan godt dække Freddy af og lave alle mulige vilde ting med Simba imens, den anden vej rundt fungerer derimod SLET ikke, hvis jeg leger aller laver andet vildt har Simba ikke selvkontrol til at blive liggende smiley


  • #20   3. jul 2019 Er ret sikker på at Jessie har det på samme måde som Simba smiley

Kommentér på:
2 hunde og træning

Annonce