{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.313 visninger | Oprettet:

mike a
mike a
Tilmeldt:
21. okt 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 250

2 hunde og løbetid {{forumTopicSubject}}

Hej, har to hunde, en ung cocker spaniel han på 1 år og en yorkshire terrier tæve på 7 1/2 år.
Nu er vores tæve i løbetid og er blevet færdig med at bløde for 3 dage siden. Vores cocker er nu helt vild efter hende, han piber konstant efter hende og vil snuse til hende hele tiden! Er der nogen der ved hvornår denne "jagt" stopper ?? Vi kan snart ikke holde det ud, vi får næsten ingen søvn for piben ! Håber nogen kan svare på vores spørgsmål:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 hunde og løbetid
  • #1   28. feb 2012 Der kan godt gå 2 uger og I bør bestemt få den ene passet et andet sted. Det er synd for hanhunden og det vil være en katastrofe hvis han parrer hende.

  • #2   29. feb 2012 Det er smadder synd for hundene - ISÆR for hanhunden.
    Det svarer til at være dødsulten og blive viftet om næsen med sin livret, man bare ikke må spise.


  • #3   29. feb 2012 Her har det normalt varet 8 dage fra tæven stoppede med at bløde, vi har ikke brugt pasning, det er bare de odds man må leve med, hvis man vil have begge køn:o)

  • #4   29. feb 2012 Kennel Flindt, hvorfor må man bare leve med det?

    Hvorfor ikke finde et fast sted, hvor man kan få den ene passet i løbetiden? Det er da synd og stressende for hundene at skulle gå "sammen" og så alligevel ikke måte gøre det deres instinkter meget højlydt kræver.

    Vi har sådan et fast passested, det har samtidig den fordel, at hundene lærer at kunne være alene, selvfølgelig skal det langsomt indarbejdes i starten, men de har så godt af at lære det. Sæt nu man mister den ene hund, og i en periode sidder tilbage med en hund....


  • #5   29. feb 2012 I øvrigt trådstarter, det varer i hvertfald en uges tid endnu. Har i overvejet at få en af hundene neutraliseret?

  • #6   29. feb 2012 Ja tæven har vi snakkede om..

  • #7   29. feb 2012 Kirsten.
    Fordi det er et valg man vel har sat sig ind i da man anskaffede sig en hund af hvert køn, og 8 dage kan vi alle nok klare.


  • #14   29. feb 2012 Han skal ha den ene sten fjernet! Dyrlægen sagde de godt kun fjerne den ene så hans pels ikke blev smadret

  • #16   29. feb 2012 Den skal fjernes for han har lidt homon forstyrrelse os der for han hvalpe pels ikke er væk i nu!!

  • #17   29. feb 2012 Flindt.. Jeg tror desværre mange læser de lidt for rosenrøde indlæg, hvor andre siger, at der ikke er de store problemer i at have hunde af samme køn sammen. Urealistisk måske, men indtil man har prøvet det, ved man jo reelt ikke hvor stresset og påvirket hanhunden kan blive.

    For vores vedkommende er vi nødt til at have hanhunden væk fra tæven i op mod 3 uger, da han simpelthen stresser helt op og vil på hende hele tiden. Han er også ung og hormonerne er i højgear, men da vi vil have ham udstillet og gerne avlskåret, så er neutralisering ikke på tale, det samme gælder tæven. Så vi havde fra starten sikret os pasning, og det havde vi også ved de tidligere hunde vi havde.

    For både os og hundene den bedste udvej.

    Valget ang. neutralisering kan i jo så tage med dyrlægen, når der er kryptocisme med i spillet.


  • #18   29. feb 2012 Kirsten R
    Du havde så sikret dig og viste hvad det indebar, men jeg syntes det giver sig selv at der vil opstå disse problemer.
    Ja man gør det rosenrødt, det er det bestemt ikke med en hylende hanhund og mangel på søvn, skælde ud kan man ikke, det er jo hundens natur, man kan kun lære af det og så håbe at man er forud med sin søvn til næste løbetid:o)


  • #19   29. feb 2012 Griner, ja jeg har fundet ud af efterhånden som min fødselsdato har indhentet mig, så kan jeg ikke klare mig uden min nattesøvn.....

    Vores gamle hanhund stressede så meget op, at han gik totalt fra foderet, vandrede hvileløst omkring dag og nat og peb bare der var løbske tæver i et af vores nabohuse, som vel og mærket ligger et pænt stykke væk - hvem ønsker det for sin hund?



Kommentér på:
2 hunde og løbetid

Annonce