{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Fødsel og efter fødsel {{forumTopicSubject}}

Jeg har en chihuahua tæve, som skal nedkomme om ca. 12 dage for første gang for os begge.

Min egen dyrlæge er sygemeldt....vi var været hos vikaren, men havde ikke forstand på noget som helst....kun på køer! Men jeg har læst meget ang. emnet. Jeg har lavet en fødekasse, som hun er ved at blive vænnet til. Men der er stadig et par spørgsmål der plager mig!!! Er der nogle, der vil hjælpe Cille og mig?

Skal navlesnorene tilbindes med noget?
Hvornår skal tæven og hvalpene til dyrlæge første gang? Dette er noget, som jeg ikke har kunnet finde svar på!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fødsel og efter fødsel
  • #1   26. nov 2007 navlestrengen bider hun sikkert selv af. gør hun ikke skal du et godt stykke ude med et par skarpe negle eller en ikke for skarp saks "bide" navlestrengen over. Der må godt være meget tilbage, den tørre ud og falder selv af.
    jeg får dyrlægen til at komme ud dagen efter fødsel. mest for at kikke til tæven. give hende en kalk indsprøjtning og en vestimulerende. så er man sikker på at alt er kommet ud.
    De 12 dage er de beregnet efter at hun går 63 dage. for hun kan sagtens føde allerede på 57. dagen, så du skal nok være forberedt på at være om hende derfra.


  • #2   26. nov 2007 Husk lige at have en tynd bomuldsnor liggende klar, du kan få brug for at binde ved navlestrengen og så er det tåbeligt ikke at have den ved hånden.
    Du kan bruge snoren fra en tampax, klip den sytråd den er syet sammen med af, så har du de fineste bomuldssnore til formålet.
    Rigtig god fornøjelse


  • #4   26. nov 2007 vi har også brugt den med at dyrlægen kom og gav tæven oh hvalpene et tjek efter fødslen og så har tæven fået en indsprøjtningen for at livmoderen trækker sig sammen

  • #6   26. nov 2007 Inge, for år tilbage stod jeg selv med problemet og så må man jo gøre noget i en fart, ikke.
    Jeg har brugt sådanne snore lige siden, de går nemlig ikke i stykker og så er de tynde.


  • #7   26. nov 2007 Er helt enig med DFFD.

    Det er et must at have en dyrlæge med på råd. Både for din og tævens skyld.

    Det giver noget mere ro, hvis man ved at hjælpen er et telefonkald væk.


  • #9   26. nov 2007 Mange tak for alle svarerne. Ja chihuahua er en rase, der kan have tendens til komplicerede fødsler. De 12 dage er beregnet ud fra de 63 dage......har taget ferie både før og efter den ca. dato. Begynder med temperatur om nogle dage...det er rart at følge det tæt.
    Jeg har undersøgt med dyrlægevagt om har numret skrevet op, så jeg ikke skal lede efter det, hvis det bliver nødvendigt.
    Nej...folk her på HG er ikke dyrlæger, men det er nok godt nok at hører hvad folk har af erfaringer.......det med bomuldssnoren er fin (Mange tak for det :o)), vikar-dyrlægen sagde et alm. elastik......og det regner jeg ikke med at det kan bruges.....det bliver for svært!
    Jeg forstod ikke helt den med den "ikke for skarbe saks", jeg har læst at saksen netop skal være skarp....det skal jeg lige have styr på. Jeg har lånt en DVD på bib. om hundefødsler, håber den kan hjælpe med de sidste svar.....vil jo gerne være 100 % klar inden det sker. Gina.





Kommentér på:
Fødsel og efter fødsel

Annonce