{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Er hun på vej i fødsel? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ny bruger herinde men jeg har lige et hurtigt spørgsmål, håber at nogen kigger med...Vores Jack Russell Molly har termin på fredag, dvs. i dag er hun på dag 55, hendes temperatur har de sidste dage ligget på ca. 37,5, nu er den pludselig på 36,7....skal jeg så regne med at hun går i fødsel snart og er det alt for tidligt i forhold til termin? Hun blev gravid på sin første ægløsningsdag som var d.23 august og igen dagen efter.

Mvh. Linda Thorup


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er hun på vej i fødsel?
  • #1   17. okt 2010 ved du bestemt at hun blev parret på ægløsningsdagen?

    når hendes temperatur ligger dernede, så vil fødslen sikkert komme før på fredag.
    man siger som en tommelfinger regel at når temperaturen igen begynder at stige, så sker fødslen indenfor et døgn.

    har hun ellers symptomer på opblokning?

    55. dagen er meget tidligt, der skulle helst gå et par dage mere


  • #2   17. okt 2010 Hej, vi var ved hanhunden om søndagen men da var hun slet ikke villig, om mandagen var vi så forbi, da parrede de og gjorde det så igen om tirsdagen, jeg fik så afvide at det var meget tidligt i ægløsningsperioden.
    Hun virker ikke urolig, opfører sig som hun plejer...håber virkelig ikke at hun føder før tid men jeg prøver at tage hendes temperatur igen i aften. Jeg skal nok skrive tilbage hvis der sker noget nyt, tak for dit svar.

    Mvh. Linda


  • #3   17. okt 2010 dvs du ved faktisk ikke hvornår hun har haft ægløsning...hvem sagde det var tidligt og hvordan vidste de det?

  • #4   17. okt 2010 Øhh, det var en veninde som mente at det så måtte være tidligt i hendes ægløsning, hun er kun parret de to dage. Jeg fik hende scannet på dag 42, da var der 3 hvalpe at se og to "lommer" men da hvalpene var store på det tidspunkt kunne dyrlægen ikke komme til at se om der var flere hvalpe i lommerne.

    Hun virker en smule urolig, går meget omkring men kan også godt ligge lidt i kassen, hun har vist ikke spist så meget men før fik vi mad i hende via en foderbold og en lille halv gulerod.

    Vi tager temperaturen igen efter vi har spist, så skriver jeg igen.


  • #5   17. okt 2010 hmm jeg forstår ikke helt med det der ægløsning.

    hvornår i løbetiden blev hun parret?

    hvis hun er blevet parret sent i løbetiden altså efter ægløsning, så vil hun føde tidligt, hvis hun er parret tidligt, før ægløsning, så vil hun føde sent.

    de 63. dage er fra selve ægløsningen og det er ikke altid det er samtidig med parringerne.

    i skal ikke presse hende til at spise....hun vil sikkert ikke have noget at spise lige op til fødslen, ligesom hun også vil kræve at komme ud og tømme sig flere gange.

    er hun begyndt at opblokke?


  • #6   17. okt 2010 Nu siger den 37.57, hun har det helt fint så jeg tvivler på at hun er på vej i fødsel, kunne bare ikke forstå den lave temperatur tidligere. Hun er parret tidligt i sin løbetid, så hun er måske slet ikke så langt henne? men hvalpene var store ved scanning dag 42 sagde dyrlægen.

    Hun har været ude nogen gange men ikke mere end hun plejer, vi presser hende ikke til at spise, fyldte bare lidt mad i hendes foderbold.

    Jeg skriver igen hvis der skulle ske ændringer....tak for svar


  • #7   18. okt 2010 De kan svinge meget i den sidste uge op til fødsel, så det med at temperaturen falder kortvarigt til under 37 kan man ikke regne med, den skal blive der et stykke tid, for så at stige, når hunden decideret går i fødsel.

  • #8   18. okt 2010 Mener at hun er parret på dag 9 og 10, så det var tidligt i løbetiden. Tak for svar Lykke, jeg tror og håber på at hun føder næste weekend ;0)

  • #9   22. okt 2010 Så nåede hun dag 60, hun har været urolig i dag, kradset godt rundt i tæpper og aviser, trækker vejret meget hurtigt....uhh de næste dage/nætter bliver lange.

  • #11   22. okt 2010 I går aftes sagde den 38.39, nu siger den 37.55

Kommentér på:
Er hun på vej i fødsel?

Annonce