1.070 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
9 Svar
parring parring
hej alle hunde mennesker:)
jeg har lige et spørgsmål, jeg har en lille chihuahua som jeg gerne vil have hvalpe på , og min mor har en super flot han chihuahua, men han har aldrig prøvet at parre en tæve før hvordan ved vi om han overhoved kan finde ud af det ?
0 synes godt om
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.728
Men jeg ville kraftigt over veje om det er en god ide at få chi hvalpe lige nu. Markedet er overbebyrdet med hvalpe som er meget svære at komme af med, samtidig er og kan det være en meget dyr fornøjelse af få hvalpe.
Er begge jeres hunde tjekket for sygdomme som patella som jeg ved at chi's ofte døjer med?
aug 2007
Følger: 80 Følgere: 106 Hunde: 4 Emner: 480 Svar: 3.837
Avl er ikke bare lutter lagkage...
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 346
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
mar 2008
Forleden var der en annonce herinde omkring schæferhvalpe til salg.
Sælgeren skrev at hvalpe var sunde, knoglekraftige, havde et godt sind, hvilke også er super fint. Sælgeren var IKKE klar over at der fandtes flere linjer af schæferhunde og hun vidste ikke hvilke linjer hendes egne schæfer var fra.!!
Begge forældre var med stamtavle, men fordi de ikke havde gået til udstilling hos DKK kunne hvalpene ikke få stamtavle, det passer jo så ikke, da det ikke kun handler om udstilling.!! Så var der én der spurgte til forældrenes DKK nr, så de kunne tjekke forældrenes HD indeks hundeweb, og det var bestemt ikke gode tal der kom frem..:-(((( Man kunne tydeligt se at sælgeren heller ikke vidste til HD indeks.!! Sælgeren havde skrevet i annoncen at hele familien havde gode hofter/albuer, men dette var så ikke sandt fandt vi ud af..:-))))
Knoglekraftig kan så diskuteres da billederne af de voksne så ud til at være en del overvægtig..:-)))
Så nej avl er bestemt ikke noget man bare lige gør.!! Og personligt syns jeg ikke der skulle avles uden tavle, men det er bare min mening..:-))))
maj 2007
Hvad sage shæfer-sælgeren da hun fik afvide hvordan indexet så ud?
mar 2008
Kan ikke finde annoncen her på HG længere..;-))
Tænk på de hvalpekøbere som køber en hvalp fra hende som bliver fyldt med løgn, og det værste er at hvalpene nok ender med ret dårlige HD/AD og så skal hunden måske aflives...!!! Folk knytter sig ret hurtigt til sådan en hvalp, og ville jo blive forfærdelige ked af at skulle aflive den på grund af dårlig HD/AD..!!!
Fatter ikke at folk kan behandle andre mennesker sådan.!!!
Det hele handler kun om penge. Og prisen på hvalpene var 5000 kr.!!! FLOT.!!
maj 2007
mar 2008
parring