{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.154 visninger | Oprettet:

Okay at avle flere? {{forumTopicSubject}}

hvordan er jeres holdning til alle de hvalpe der er nu? Bør folk der har en meget populær race (fx chihuahuas) lade være med at avle udelukkende på det grundlag at der er mange hvalpe på markedet, som ikke bliver solgt eller skal man avle hvis man vil? Og selvfølgelig kan være med til at forbedre racen... Markedet virker ret mættet, og skal man så ikke holde lidt igen? Eller hvad.. For dem der avler på hvad og hvilket som helst uden tavle er jo ligeglade. Eller skal man bare de om man evt kan finde købere før man avler? Undskyld det blev lidt langt, men vil gerne høre folks meninger til det.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Okay at avle flere?
  • #1   13. nov 2011 Hvis man laver et ordentligt kuld, som er gennemtænkt, med stambog og kvalitet tror jeg ærligt ikke, at hvalpe er svære at komme af med.

    Så dem, der har forstand på det, kan sagtens selv regulere det. Men jeg synes at alle andre burde lade være. Men det synes jeg så, uanset om der er "mangel" på hvalpe eller "overskud".


  • #2   13. nov 2011 Jeg ville ikke sætte hvalpe i verden til et marked der er mættet.

  • #3   13. nov 2011 Jeg er ret enig med dig Lisbeth.. Bare træls alle de andre ikke lader være smiley

  • #4   13. nov 2011 Har man et opdræt af kvalitetshunde bliver der udsolgt "af sig selv"

  • #6   13. nov 2011 kvalitet er på ingen måde lig med udsolgt i disse tider..


    ser selv nogen af de aller bedste kenneler inden for flere racer der har deres hvlpe offentligt til salg.



    men jeg mener der skal holdes igen i disse tider. desværre er der dem som ser deres hunde som pengemaskiner - og derfor er ligeglade med om de skal dumpe prisen.. bare der kommer guld fra grisen.




  • #7   13. nov 2011 Hundemutter - tjaeh. Indenfor min race (som er den eneste jeg har erfaring med) er det bestemt ikke krisetider.

    Det gælder kun de bastardkuld, som er rundt omkring. Vi andre har ingen problemer, og har ventelister. Ja, vi annoncerer med kuldene, men mellem 50-75 % af hvalpene er solgt inden fødsel hos de opdrættere, jeg har kontakt til.

    Så hos os er markedet ikke mættet. Og hvis det var - vil jeg stadig mene, at kvalitet sælger, og man ikke brænder inde med hvalpe der er lavet ordentligt.


  • pede b .
    pede b . Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 76
    #8   13. nov 2011 vores udstationernings boxer tæve har lige født 7 hvalpe og de var alle solgt inden de var født til bla færøerne og norge osv.. kommer nok an på hva man har..



  • #9   13. nov 2011 lisbeth - det er nok også fordi i har en race som der er et helt bestemt klientel til..


    jeg syntes bare det er sådan en snoppet vending at fordi man har kvalitets hvalpe - så sælger de sig selv. måske det også har noget at gøre med at der rent faktisk er racer som er på vej ned i antal..


    men jeg er enige med jer alle sammen i at der ligger alt for mange hvlpe rundt omkring. og at man virkelig bør tage dette med sig i sine overvejelser inden man laver kuld.


    de gode kenneler jeg har kendskab til siger også liggetiden er længere på deres hvalpe før de er solgt og der skal gøres et større benarbejde for at finde familier til dem.


    flere af mine kontakter sælger pt primært deres opdræt til andre kenneler -


  • #10   13. nov 2011 Jeg synes alle bør overveje en ekstra gang hvad deres hund kan tilfører, og egentlig bør man kun avle hvis man har noget der kan forbedre racen.

  • #11   13. nov 2011 Hundemutter - jeg må jo sige jeg er enig med dig.. Kvalitet er ikke ensbetydende med salg. Grunden til jeg spørger er jo nok fordi jeg har en udstationeringshund som vi har ti hvalpe på.. Og selvom prisen er blevet sat 1500 kr ned, har der ingen henvendelser været :s og jeg må sige jeg synes hvalpene kommer fra to utrolig dejlige hunde med gode udstillingsresultater osv osv

  • #12   13. nov 2011 Mente at vi har to hvalpe

  • #13   14. nov 2011 vi mærker bestemt ikke til at der er boxerhvalpe på næste 8 uger og nogle godt over, på hvalpelisten... vores er solgte længe inden de når den alder. Dog i det forrige kuld, der fik vi 7 hanner og da der er mest efterspørgsel på tæver, så gik det ikke helt få hurtigt med de 2 sidste hvalp... den ene var solgt inden 8 uger, men den sidste blev 9 uger, inden rette familie var fundet, men han havde også en fejl og så tager det lidt længere tid smiley

    så jeg kigger ikke til at om andre kan komme af med deres hvalpe - jeg ved hvad jeg laver og jeg tror på at der er køber til det og det har der været indtil nu.
    Pt har vi 7 hvalpe og hvis fordelingen ellers går op når de bliver ældre, så var de 5 lovet væk inden fødsel og de sidste 2 da de var lige over 1 uge gammel.


Kommentér på:
Okay at avle flere?

Annonce